نکات پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرفشویی

روش پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرف‌شویی چگونه است؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی نیست ساعت‌ها وقت خود را صرف شستن ظروف کنید؛ به‌خصوص اینکه در زندگی روزمره امروز، خانم‌ها نیز نقش مهمی در کارهای بیرون از منزل دارند و بیشتر آن‌ها بیرون از منزل نیز کار می‌کنند و دلشان می‌خواهد زمانی را که در منزل هستند، بیشتر صرف استراحت کنند. استفاده از ماشین‌های ظرف‌شویی به این دسته از خانم‌های شاغل بسیار کمک کرده است.

اما دغدغه خانم‌ها این است که چه کار کنند طول عمر ماشین ظرف‌شویی آن‌ها بیشتر شود و برای پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرف‌شویی خود چه کار کنند؟ شاید این کار مشکل به نظر برسد، اما اصلاً این‌طور نیست و با رعایت چند نکته بسیار ساده و مراقبت صحیح از ماشین ظرف‌شویی می‌توانید هم کارایی آن را بسیار بهتر مشاهده کنید و ظروف تمیزی تحویل بگیرید و هم طول عمر ماشین ظرف‌شویی خود را بیشتر کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمام نکات مهم برای نگهداری و مراقبت از ماشین ظرف‌شویی و جلوگیری از خراب شدن ماشین ظرف‌شویی را به شما عزیزان بگوییم.

چند نکته برای پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرفشویی

برای اینکه طول عمر ماشین ظرف‌شویی شما بیشتر شود و برای پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرف‌شویی، حتماً هنگام شست‌وشوی ظروف به نکات زیر توجه کنید.

نگهداری صحیح از ماشین ظرف‌شویی

نگهداری صحیح دستگاه شما، از خراب شدن ماشین ظرف‌شویی جلوگیری می‌کند؛ مثلاً باید همیشه دمای آب را کنترل کنید که زیاد گرم و زیاد سرد نباشد. قطعات شکسته‌ای را که در دستگاه وجود دارند تعویض کنید. هیچ‌وقت ماشین ظرف‌شویی را بیش‌ازحد ممکن پر نکنید. تعویض دوره‌ای فیلترها به‌شدت توصیه می‌شود.

نکته بسیار مهم اینکه حتماً برای شست‌وشوی ظروف با توجه به جنس و نوع هر ظرف، برنامه مناسب آن را انتخاب کنید. باید بدانید چه اندازه از مواد شوینده استفاده کنید. اگر مواد شوینده را بیش از اندازه درون ماشین ظرف‌شویی خود بریزید، سبب کاهش طول عمر دستگاه و خراب شدن آن می‌شود؛ بنابراین به مقدار لازم از مواد شوینده استفاده کنید. اگر این مقدار زیاد باشد، مواد اضافه در دستگاه شما رسوب کرده، جریان آب را مسدود می‌کند و طول عمر دستگاه شما کم خواهد شد. هیچ‌گاه هنگام تمیز کردن دستگاه، اسپری تمیزکننده را به دکمه‌ها و صفحه کنترل ماشین ظرف‌شویی خود نپاشید؛ چراکه سبب اتصالی و خراب شدن ماشین ظرف‌شویی شما می‌شود.

چه کارهایی ماشین ظرفشویی را خراب می‌کند؟

متأسفانه بعضی افراد با ناآگاهی و استفاده نادرست از ماشین ظرف‌شویی، سبب خراب شدن ماشین ظرف‌شویی می‌شوند که هزینه‌های بسیار بالایی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. سؤالی که پیش می‌آید این است که چه کارهایی ماشین ظرف‌شویی را خراب می‌کند؟

مضرات استفاده نکردن طولانی‌مدت از ماشین ظرف‌شویی

شاید بسیاری از افراد این نکته را ندانند یا برای آن‌ها بسیار عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که اگر به مدت طولانی از ماشین ظرف‌شویی خود استفاده نکنید، سبب کاهش طول عمر و خراب شدن دستگاه می‌شود؛ پس برای جلوگیری از خراب شدن ماشین ظرف‌شویی خود، در فواصل منظم و کوتاه آن را روشن کرده و از آن استفاده کنید. اگر به مدت طولانی از ماشین ظرف‌شویی خود استفاده نکنید، به مخزن‌های ذخیره آب آسیب وارد می‌شود؛ بنابراین حداقل هفته‌ای یک‌بار ماشین ظرف‌شویی خود را روشن کرده و از آن استفاده کنید.

هنگامی که از ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌کنید، حدود ۵ لیتر آب در مخزن‌های آن ذخیره می‌شود و اگر یک ماه راکد بماند و از آن استفاده نشود، ته‌نشین شده و سبب می‌شود ماشین ظرف‌شویی شما رسوب بگیرد و این امر سبب زنگ‌زدگی قطعات ماشین ظرف‌شویی خواهد شد.

استفاده نکردن طولانی‌مدت از ماشین ظرف‌شویی سبب خراب شدن پمپ ماشین ظرف‌شویی نیز می‌شود. همچنین نمک و مواد جلادهنده‌ای که در ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌شوند، همیشه مقداری از آن درون دستگاه باقی می‌ماند. اگر مدت طولانی ظرف‌شویی شما روشن نشود، این مواد به‌دلیل واکنش‌های شیمیایی که در دستگاه انجام می‌دهند، سبب خراب شدن و آسیب به دستگاه می‌شوند.

راه‌حلی نیز برای موضوع وجود دارد. اگر به دلایلی نمی‌توانید مدت طولانی از ماشین ظرف‌شویی خود استفاده کنید، حتماً مخزن جلادهنده و نمک ماشین ظرف‌شویی را تخلیه کنید. فیلتر ماشین ظرف‌شویی را باز کنید و با این کارها آسیب به ماشین ظرف‌شویی خود را به حداقل برسانفهرست موضوعات در این مطلب

یکی از مهم ترین دستگاه هایی که در منزل از آن استفاده می کنیم ماشین ظرفشویی است و باید برای جلوگیری از خرابی ماشین ظرفشویی نکاتی را در نظر داشته باشید. انجام برخی از کارها باعث می شود ماشین ظرفشویی شما دیر تر نیاز به تعمیر پیدا کند.

در صورتی که در منزل از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، بهتر است نکاتی که در ادامه به شما معرفی می کنیم را به دقت مطالعه کنید. انجام دادن توصیه های این مطلب منجر به جلوگیری از خرابی ماشین ظرفشویی شما خواهد شد. با توجه به تورم، تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران هزینه زیادی خواهد داشت. به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری از آن دقت زیادی داشته باشید. رعایت نکردن نکات اصولی در مراقبت از دستگاه، ظروف شما به خوبی تمیز نمی شوند. علاوه بر این باعث می شوید ماشین ظرفشویی شما خراب شود و هزینه زیادی برای تعمیر آن بپردازید.

سخن پایانی

برای پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرف‌شویی و صرف هزینه‌های هنگفت به‌منظور تعمیر آن با رعایت چند نکته ساده، نگهداری صحیح از ماشین ظرف‌شویی خود و استفاده منظم از آن به طول عمر دستگاه کمک خواهید کرد. همچنین حتماً از مواد شوینده مناسب و معتبر استفاده کنید و به تاریخ مصرف آن‌ها توجه کنید.

 

خروج از نسخه موبایل