ورزشی

نکونام مدل ایرانیزه شده کی‌روش/ آقای سرمربی! خودت باش

جواد نکونام یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. بازیکنی که از پاس به فوتبال ایران معرفی شد و پس از درخشش در این تیم و تیم ملی فوتبال به لالیگا رفت و 6 سال در اوساسونا بازی کرد و در این تیم درخشید. نکونام پس از خداحافظی از فوتبال در سال 1996 ، وارد مربیگری شد و پس از حضور نسبتاً کوتاه در خانه های بابل ، یک سال در صنعت نساجی آموزش دید و به عنوان سرمربی فولاد در لیگ نوزدهم انتخاب شد.

نکونام سال گذشته با فولاد در لیگ سوم شد تا نشان دهد که توانایی بالایی در ساخت و ساز دارد ، اما برخی از رفتارهایی که از کاپیتان سابق تیم ملی می بینیم چیزی نیست که او و سابقه اش به آن افتخار کنند.

جنجال پیرامون دیدار وی با استقلال واقعیت این ستاره سابق فوتبال ایران را فاش کرد. دو بازی که تیم فولاد با استقلال در ورزشگاه استیل آرنا انجام داده بحث برانگیز بوده است و نمی توان گفت که همه این حواشی تکراری در دو مسابقه فوتبال غیرعمد رخ داده است!

در جولای امسال ، دیدار استقلال و فولاد در حالی بحث برانگیز بود که فرهاد مجیدی و جواد نکونام روی نیمکت تیم دوم بودند و در رقابت های لیگ بیستم نیز شاهد جنجال و ریتم بودیم. در این مسابقه ارزیابی داور به حدی بود که کادر فنی استقلال صدای خود را بلند کرد. اعتراضات مکرر فرهاد مجیدی به عملکرد داور و تیم 9 نفره استقلال باعث شد سرمربی این ادعا را به نکونام پیوند دهد ، بنابراین این اتفاق مدت ها پیش اولین خبر در مورد فوتبال ایران بود و حاشیه های مختلفی را به ویژه در داوران ایجاد کرد. حاشیه ها در وب سایت ها و برنامه های تلویزیونی کشیده می شود و مجیدی و نکونام خجالت می کشند. در این مسابقه به غیر از نکونام ، همه اعضای نیمکت فولاد به اعتراض به داور ادامه دادند و حتی با اعضای نیمکت استقلال درگیر شدند.

این بار هم دیدار استقلال و فولاد شلوغ و شلوغ بود. تکرار جنجال در بازی های استقلال و فولاد ممکن است بیانگر این باشد که فرهاد مجیدی در بازی های قبلی نیز صحت داشته و ادعای جنجال نکونام و تیمش بی فایده نیست.

در دیدار روز جمعه استقلال و فولاد نیز اتفاق مشابهی بین تیم های قبلی رخ داد. اگرچه به نظر می رسد بازی استقلال و فولاد در غیاب تماشاگر با آرامش برگزار می شود ، اما به دلیل رفتارهای نکونام ، این بازی جنجالی ترین رقابت لیگ بیستم شد.

به گفته شاهدان عینی در استادیوم فولاد آرنا ، بحث و جدال این بازی از آنجا شروع شد که نکونام در ابتدای بازی از هم تیمی های خود خواست در طول بازی مداخله کنند و به اعتراض به داوران و حریفان ادامه دهد تا فشار روانی بیشتری به آنها وارد شود ، این دقیقاً همان اتفاقی بود که رخ داد. مساله این است.

5495328

حال س theال این است که آیا شما این رفتار را نمی دانید؟ اعتراض مداوم به داوران و بازیکنان حریف روی نیمکت ، الگوهای رفتاری کارلوس کی روش ، سرمربی سابق تیم ملی ایران است. در تمام مسابقات تیم ملی او همیشه در حاشیه بود و با داور صحبت می کرد و اعتراض می کرد. علاوه بر این ، در بیشتر بازی های حساس تیم ملی ، نیمکت ایرانی همیشه به داوران یا اختلافات لفظی با بازیکنان حریف اعتراض می کند. در آن زمان ، ما اعتراضات تیم ملی را به دلیل تعصب مردان پرتغالی به تیم ملی ایران و اتحاد و همدلی اعضای نیمکت با تیم های حاضر در زمین ، نیمکت نشین کردیم ، اما اکنون آن نمونه میهنی از این رفتار و روحیه در لیگ ما ، می بینیم که ما ممکن است آن را دوست نداریم

به نظر می رسد جواد نکونام در حالی که زیر نظر کارلوس کی روش بازی می کرد از او تکنیک های ویژه مربیگری را آموخته است ، اما مهمتر از همه تحت تأثیر این سرمربی پرتغالی قرار گرفته است تا توجه حریفان و داوران خود را به خود جلب کند و هر زمان استفاده از این روش منطقی باشد مانند مربی سابق خود که خوب در زمینه البته در صلاحیت فنی نکونام شکی نیست و امیدوارم او بداند که بدون این جمعیت می تواند تیمش را با آنچه می خواهد بدست آورد و بی قراری تیم حریف را بر هم بزند. امیدوارم امروز کسی به نکونام بگوید ، آقای سرمربی ، خودت باش!

خبرنگار: پریسا اسلام زاده

دکمه بازگشت به بالا