اقتصادی

نگاهی به مواضع و حمایت‌های غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ 12 روزه غزه

خبرگزاری بین المللی گروه فارس ، عصر جمعه ، به وقت تهران گزارش داد که مصر سرانجام پس از بیش از ده روز درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی ، که در تجاوزات آنها در غزه حداقل 248 کشته از جمله 66 کودک کشته شد ، آتش بس را آتش زد. 39 زن ، و نزدیک به 2000 زخمی. آتش بس ، که بار دیگر ماهیت تهدید کننده زندگی و تروریستی رژیم را برای جهانیان آشکار کرد ، برای جنگنده های فلسطینی دستاوردهای بسیاری از جمله تحمیل شرایط آتش بس ، افزایش قدرت مقاومت فلسطین و وحدت اتحاد فلسطینی ها از اشغالگران. بیت المقدس را در کرانه باختری و در معرض نوار غزه قرار داد تا زمانی که آنها سرزمین های خود را به دست آوردند و اشغالگران را اخراج کردند.

از آغاز ماه رمضان ، شبه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست حملات خود را به فلسطینیان در بیت المقدس اشغالی ، به ویژه در مسجد الاقصی و منطقه باب العامود (مجاور مسجد الاقصی) ، با هدف پیشبرد برنامه یهودیت در اورشلیم و تقسیم مسجدالاقصی. تشدید اعتراضات فلسطین علیه برنامه های رژیم صهیونیستی از جمله تصرف محله شیخ جراح و اخراج فلسطینیان از آن و شدت حملات و درگیری های دو طرف افزایش یافت. ارتش صهیونیستی و تظاهرکنندگان فلسطینی.

درگیری ها به اوج خود رسید ، سحرگاه دوشنبه 28 رمضان ، هنگامی که نیروهای صهیونیست به مسجد الاقصی حمله کردند و آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند ، حرم را محاصره کردند ، صدها فلسطینی زخمی شدند و تعدادی دیگر دستگیر شدند.

جناح های مقاومت فلسطین پس از تجاوزات اسرائیل بر ضرورت رویارویی همه جانبه با صهیونیست ها و شکست توطئه اشغال مسجدالاقصی و تعیین مهلت برای خروج ارتش معبد و شیخ از سوی ارتش صهیونیستی تأکید کردند. محله جراح و آزادی زندانیان فلسطینی. در پایان اعتصاب ، مقاومت فلسطین از واکنش موشکی شدید به سرزمین های اشغالی خبر داد. پاسخی که دوازده روز به طول انجامید و سرانجام به پذیرش آتش بس از سوی نهاد صهیونیستی منجر شد.

جناح های مقاومت فلسطین ، به ویژه تیپ های القسام شاخه نظامی حماس و تیپ القدس (تیپ القدس) وابسته به شاخه جهاد اسلامی ، بیش از 3000 موشک و موشک به سمت اراضی اشغالی فلسطین پرتاب کردند. در پاسخ به تجاوزات اسرائیل ، ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام موشکهای مقاومت فلسطین موجب خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرهای صهیونیستی شد.

برای کشتن کودکان اسرائیلی از ایالات متحده و غرب حمایت کنید

پس از هفته ها تنش در اورشلیم اشغالی و خشونت اسرائیل علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح ، سرانجام ایالات متحده سکوت خود را شکست و جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ، با مایر بن شبات ، همتای اسرائیلی خود تلفنی صحبت کرد. . وی با ابراز نگرانی از درگیری های شدید به ویژه در حرم مطهر در ماه رمضان و اخراج خانواده های فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح ، بر تعهد ایالات متحده در حمایت از رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که ایالات متحده بیانیه ای را که اسرائیل را به پایان دادن به تخلیه خانه های فلسطینی ها در جلسه شورای امنیت عصر همان روز برای بحث در مورد خشونت در قدس اشغالی متوقف کرده بود ، مسدود کرد و آن را در شرایط فعلی “بسیار مفید” دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به جای محکوم کردن رژیم صهیونیستی ، حملات موشکی گروه های مقاومت به فلسطین اشغالی را محکوم کرد و حمایت واشنگتن از آنچه “حق قانونی اسرائیل برای دفاع از خود” خواند را تأیید کرد.

دولت آمریكا همچنین ادعا كرد كه در روزهای پس از تشدید درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی ، فرستاده ای برای كمك به پایان دادن به درگیری فرستاده است. بایدن در بیانیه دیگری در دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: “یکی از مواردی که من تاکنون دیده ام این است که هیچ واکنش اغراق آمیز نشان نداده است.”

وزیر خارجه آمریکا و آنتونی بلینکن و مقامات نظامی آمریکا از جمله وزیر دفاع لوید آستین مواضع مشابهی را در حمایت از رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده اند.

نانسی پلوسی ، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان ، یکی دیگر از مقاماتی بود که در حمایت قاطع از رژیم صهیونیستی ، موضع رئیس جمهور جو بایدن را در حمایت از آنچه “حق دفاع از خود اسرائیل” خواند ، تکرار کرد. وی ادعا کرد که حماس از موقعیت ناپایدار برای شروع خصومت علیه اسرائیل سو advantage استفاده می کند.

کشورهای اروپایی به همراه کاخ سفید چشم خود را بر جنایات رژیم صهیونیستی بستند و اقدامات آن را دفاع شخصی توصیف کردند.

دولت آلمان در دور اخیر درگیریها در فلسطین اشغالی از رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کرده بود ، جایی که سخنگوی آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان گفت: “دولت آلمان حملات موشکی مداوم را از نوار غزه علیه شهرهای اسرائیل (فلسطین اشغالی) انجام می دهد . “به شدت محکوم می کند.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی مغرضانه در حساب توئیتر خود گفت: “با گابی اشکنازی”. [وزیر خارجه رژیم صهیونیستی] من صحبت کرده ام تا حملات موشکی حماس به غیرنظامیان را محکوم کنم و خواهان پایان دادن به خشونت ها در اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین باشم. چون عید نزدیک است [فطر] پایان دادن به این خشونت بسیار مهم است. “

جوزف بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، بر حمایت خود از رژیم جنایتکار تأکید کرد و حملات موشکی حماس را محکوم کرد.

اتریش به جای غزه با صهیونیست ها ابراز همدردی کرد و پرچم موجودیت صهیونیست ها در همبستگی با صهیونیست های کشته شده در حملات موشکی در مقر دولت اتریش برافراشته شد.

نخست وزیر هلند یکی دیگر از مقامات اروپایی بود که از رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی حمایت می کرد و مارک روته نخست وزیر هلند در مصاحبه ای با نتانیاهو حمایت بی قید و شرط هلند از حق دفاع از خود اسرائیل را ابراز داشت.

دولت آلمان نیز به بهانه تشدید تنش در سرزمینهای اشغالی ، از صهیونیستها كاملاً حمایت كرد و فعالیت سه گروه نزدیك به حزب الله لبنان را ممنوع كرد و گفت كه تحمل تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین را نخواهد داشت. دولت فرانسه همچنین تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطینیان را ممنوع اعلام کرد.

در میان حمایت کورکورانه کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی ، کابینه امنیتی اسرائیل برنامه های نظامی برای افزایش عملیات تهاجمی علیه جنبش های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد. در این میان ، شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه ای اضطراری در مورد درگیری بین موجودیت صهیونیستی و فلسطینیان برگزار کرد ، اما به دلیل کارشکنی های آمریکایی باز هم در صدور بیانیه ناکام ماند.

آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل به جای اقدام برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان در غزه ، از افزایش تلفات غیرنظامیان و حمله اسرائیل به یک رسانه خارجی در غزه ابراز تأسف کرد.

آخرین نشست شورای امنیت درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها به دلیل موضع آمریکا ، بی عملی سازمان ملل و عدم صدور بیانیه ضد اسرائیلی توسط شورای امنیت که باعث ایجاد چینی شد بار دیگر بی نتیجه ماند. اعتراض پذیرش مسئولیت های خود در مواجهه با این درگیری ها و تعریف مجدد موقعیت خود. سرگئی وارچینین ، نماینده روسیه در شورای امنیت ، خواستار پایان فوری خشونت و رویارویی شد.

سرانجام ، رئیس جمهور آمریكا كه تحت فشار شدید رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت غیر معقول خود و چرایی آن بود ، در جریان چهارمین تماس خود با نتانیاهو در جریان درگیری ، خواستار آتش بس چهارم در غزه شد. در روزهای بعد ، رسانه ها گزارش دادند كه موجودیت صهیونیستی با پذیرش شرایط مقاومت با آتش بس موافقت كرد.

بایدن در سخنرانی ای که صبح جمعه پس از آتش بس ایراد کرد ، از نتانیاهو برای پذیرش وی تشکر کرد و گفت: “من به او اطمینان دادم که سیستم گنبد آهنین در اسرائیل تقویت می شود تا امنیت و دفاع آن در آینده تضمین شود.”

واشنگتن پست در 17 ماه مه گزارش داد كه دولت بایدن معامله تسلیحاتی 735 میلیون دلاری اسلحه با تل آویو را در میان تنش ها در قدس اشغالی تصویب كرده است.

محکومیت بین المللی اقدامات موجود صهیونیستی

و مواضع غربی ها در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که بسیاری از مقامات سیاسی و سازمان های حقوق بشری در روزهای اخیر تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی را محکوم کردند.

گزارشگران بدون مرز شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل هدف قرار دادن عمدی رسانه های داخلی و خارجی در غزه و ممانعت از پوشش خبری دور جدید تجاوزات رژیم به فلسطین تشکیل داده است.

دیده بان حقوق بشر همچنین گزارش داد که مقامات اسرائیلی مرتکب جنایت علیه بشریت و آزار و اذیت فلسطینیان شده اند.

عفو بین الملل نیز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و گفت که ممکن است این موارد جنایات جنگی باشد.

25 نماینده آمریکایی نامه ای به وزیر خارجه آنتونی بلینکن نوشتند و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و اخراج محله شیخ جراح از قدس اشغالی را محکوم کردند.

راشیدا طالب ، نماینده دموکرات پارلمان ، کشتن فلسطینی ها توسط نهاد صهیونیستی را در مقابل چشم جهانیان محکوم کرد و رنج آنها توسط مقامات کشورش را محکوم کرد. (جزئیات بیشتر)

در همبستگی با ملت فلسطین و ابراز انزجار از جنایات صهیونیست ها نیز تظاهرات در کشورهای مختلف جهان از جمله ایالات متحده و اروپا برگزار شد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا