اقتصادی

نیروهای زمینی آمریکا و امارات رزمایش برگزار می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، وزارت دفاع امارات متحده عربی روز چهارشنبه از برگزاری رزمایش یک هفته‌ای با نظامیان آمریکا در خاک امارات و با هدف افزایش آمادگی رزمی خبر داد.

به نوشته وبگاه «میدل ایست آی» وزارت دفاع امارات در توییتی اعلام کرده که نیروی زمینی این کشور و آمریکا رزمایش مشترکی تحت عنوان «اتحاد آهنین ۱۹» را در خاک امارات آغاز کردند.بنابراعلام وزارت دفاع امارات، این رزمایش با هدف توسعه همکاری وهماهنگی مشترک بین دو طرف ، افزایش آمادگی رزمی، تبادل تجربیات نظامی در افزایش کارایی و آمادگی رزمی و تقویت روابط بین واشنگتن و ابوظبی است.

 

 

ارتش کشور کوچک امارات به ویژه نیروی هوایی این کشور به شدت به تجهیزات غربی به ویژه آمریکایی متکی است، با این حال اخیرا مقام‌های اماراتی خواستار خرید برخی تجهیزات روسی شده‌اند.

 امارات متحده عربی به طور منظم تمرینات نظامی مشترکی را با کشورهای مختلف با هدف افزایش تجربه و آمادگی رزمی خود انجام می‌دهد. در همین راستا و در در ماه مارس، نیروهای زمینی امارات متحده عربی و ارتش آمریکا یک تمرین نظامی مشترک را در مرکزنظامی « لوئیزیانا» در ایالات متحده انجام دادند.

بودجه دفاعی امارات بیش از ۲۳ میلیارد دلار برآورد شده است. ارتش امارات متشکل از ۶۵۰۰۰ نظامی ، دارای بیش از ۵۲۲ هواپیمای مختلف نظامی، ۴۳۴ تانک و ۸۷۵۰ خودروی زرهی نظامی است. این کشور اخیرا به خرید سلاح و تجهیزات  نظامی از چین روی آورده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا