اقتصادی

نیلی هیلی: ترامپ تعادل روانی ندارد

نیکی هیلی با حمله به دونالد ترامپ، این رقیبش در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه را فاقد تعادل روانی دانست.

به گزارش اخبار ورزشی، نیکی هیلی، رقیب دونالد ترامپ در رقابت مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای درخواست‌ها برای کنار کشیدنش از این رقابت را رد کرده و گفت ترامپ «کاملا به لحاظ روانی نامتعادل» است.

این صحبت نیکی هیلی بعد از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت نیوهمپشایر که سه‌شنبه برگزار شد، به پیروزی رسید تا یک گام دیگر به کسب نامزدی نهایی حزبش و احتمال تکرار رقابت با جو بایدن در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۴ نزدیک‌تر شود.

ترامپ قبل از آن نیز در مرحله انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان در ایالت آیووا هم با برتری قاطعی بر رقیبانش به پیروزی رسیده بود.

نیکی هیلی حالا با کناره‌گیری ران دیسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و ویوک راماسوامی از رقابت مقدماتی جمهوریخواهان ،به عنوان رقیب اصلی ترامپ در این رقابت مطرح است.

این در حالی است که شبکه سی.ان.ان گزارش داد کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در حال بررسی طرحی است که ممکن است به معرفی زودهنگام دونالد ترامپ به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ۲۰۲۴ منجر شود.

هیلی که فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در زمان دولت دونالد ترامپ بوده در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز تعادل روانی این رئیس سابق خود را زیر سوال برد.

هیلی در این مصاحبه با اشاره به سخنرانی ترامپ بعد از پیروزی روز سه شنبه گذشته در نیوهمپشایر گفت: «او در حالت خشمی مطلق از انتقامجویی حرف می‌زد.»

هیلی خاطر نشان کرد: «منظور من این است که او کاملا به لحاظ روانی نامتعادل است.»

او ترامپ را متهم کرد به اینکه عامل اصلی در پشت برنامه یک عضو کمیته ملی حزب جمهوریخواه برای استفاده از یک قطعنامه به منظور مجبور ساختن حزب به اعلام پایان زودهنگام انتخابات مقدماتی و اعلام این رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان نامزد نهایی حزب است.

با این حال رسانه ها گزارش دادند این طرح بعد از مخالفت ترامپ با آن در پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» لغو شد.

هیلی که در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان در روز سه شنبه در نیو همپشایر با اختلاف حدود ۱۱ درصد به ترامپ باخت گفت از این رقابت کنار نکشیده و تا آخر به کارزار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا