ورزشی

هادی رضایی:پتانسیل تیم ملی والیبال نشسته همچنان در حد قهرمانی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی والیبال نشسته ایران در حالی حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارد که مدافع عنوان قهرمانی است. با وجود این قرار است با ترکیبی جدید و متفاوت از همیشه در این رویداد حاضر شود. این ترکیب به واسطه تغییر ۵۰ درصدی و کنار گذاشتن نیمی از بازیکنان با تجربه و قدیمی شکل گرفته است.

نفراتی مانند مرتضی مهرزاد، میثم علیپوریان، رمضان صالحی، امیر عباسی، رمضانی، حسینی و … که پیش از این در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال نشسته بودند و با این تیم در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های پارالمپیک شرکت داشتند، در راستای جوانگرایی و ایجاد فرصت برای بازیکنان جوان‌تر از ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا کنار گذاشته شدند.

با این اوصاف سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تاکید دارد که همچنان تیمش پتانسیل قهرمانی را دارد و می‌تواند از عنوان خود در این رقابت‌ها دفاع کند.

هادی رضایی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: ۵۰ درصد ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا نفراتی هستند که در لیگ گذشته خوب و تاثیرگذار نشان دادند و کارایی بالایی در تیم خود داشتند. ۵۰ درصد دیگر هم نفراتی هستند که در رویدادهای بزرگ گذشته حضور داشتند و به نوعی با تجربه به حساب می آیند.

وی ادامه داد: انتخاب چنین ترکیبی برای مسابقات قهرمانی آسیا که حکم انتخابی پارالمپیک را هم دارد در این راستا انجام شد که به جوانانی که استحقاق حمایت را دارند، فرصتی برای حضور در میادین رسمی و بزرگ داده شود و از طرفی بازیکنان قدیمی هم بدانند همیشه جایگاه شان ثابت نیست.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تصریح کرد: ایران مدافع عنوان قهرمانی مسابقات است و با وجود تغییرات گسترده اعمال شده در تیم، همچنان خود را مدعی اصلی عنوان می‌دانیم چراکه پتانسیل قهرمانی را به خوبی داریم.

رضایی با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی آسیا حکم انتخابی پارالمپیک را دارد، گفت: ایران از مسابقات اخیر قهرمانی جهان سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرد، بنابراین در این رقابت‌ها به دنبال سهمیه نیستیم بااین حال برایمان مهم است که بازهم قهرمان شویم.

«اینکه دغدغه‌ای بابت کسب سهمیه ندارید در تصمیم گیری صورت گرفته برای تغییر ترکیب بی تاثیر نبوده است. به هر حال این اطمینان را دارید که اگر هم قهرمان نشوید سهمیه را در اختیار دارید؟» وی در واکنش به این موضوع گفت: بدون توجه به این موضوع و صرفاً در راستای اهدافی که داریم، اقدام به تغییر ترکیب تیم ملی کردیم. ما از یک میدان بزرگ‌تر به نام قهرمانی جهان کسب سهمیه کردیم، قطعاً برایمان کسب سهمیه از آسیا خیلی در دسترس تر بود و با اطمینان می گویم اگر هم سهمیه نداشتیم بازهم با این تغییر در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کردیم کمااینکه برای بازی‌های پاراآسیایی هم ترکیبی جدید خواهیم داشت.

رضایی گفت: برای بازی‌های پاراآسیایی قصد داریم تغییر ۳۰ درصدی داشته باشیم اینگونه که ۷۰ درصد ازترکیب قدیمی و با تجربه را داشته باشیم. برای این رویداد هم مدافع عنوان قهرمانی هستیم و می‌خواهیم با اعمال این تغییرات هم به قهرمانی دست یابیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در پایان خاطرنشان کرد: این تیم ۵ روز زودتر از زمان آغاز مسابقات قهرمانی آسیا عازم محل برگزاری رقابت‌ها می‌شود تا اردویی مشترک با تیم میزبان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار آنلاین، مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا طی روزهای ۱۰ تا ۱۸ تیرماه در قزاقستان برگزار می‌شود. تیم ملی ایران ۵ تیرماه عازم این کشور می‌شود.

داوود علیپوریان، صادق بیگدلی، مجید لشکری، مهدی بابادی، محمد نعمتی، جمال نظری، مسعود امامی، قاسم دولفی، حسین گلستانی، حسین صالحی، علی رضایی و میثم حاج بابایی بازیکنان اعزامی به این رقابت‌ها هستند.

دکمه بازگشت به بالا