ورزشی

هانگژو حق هندبال زنان ایران بود

بازیکن تیم ملی هندبال زنان گفت: سرخوردگی حذف از بازی‌های آسیایی برای ما خواهد ماند و باید چهار سال دیگر منتظر باشیم تا شاید مسئولان تصمیم به اعزام بگیرند. 

مریم یوسفی در گفت و گو با اخبار ورزشی، بعد از حذف تیم ملی هندبال زنان از بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: تقریبا در همه جلساتی که بعد از کسب اولین سهمیه جهانی و یا حضور در قهرمانی جهان با وزیر ورزش و خانم کاظمی‌پور داشتیم تاکید می‌شد که همه تلاششان را برای اعزام تیم هندبال زنان به هانگژو خواهند کرد. از آن موقع قول اعزام به ما داده شد. هندبال زنان هم که در همه رده‌ها نتایج درخشانی کسب کرد و حتی دومین سهمیه جهانی در بخش بزرگسالان بدست آمد. این اتفاق در رشته‌های توپی نادر است و نشان می‌دهد هندبال ما رو به رشد است. حالا با همه اینها بعد از یک سال قول و وعده، هندبال زنان از لیست کاروان حذف شده است. این حذف برای جامعه هندبال خیلی ناراحت کننده است چون به نظر می‌رسد هر چقدر ما تلاش کنیم خود را نشان دهیم فایده ندارد و در اعزام‌ها به جای توانمندی سلیقه‌ها اعمال می‌شود.

ملی‌پوش هندبال گفت: ما برای داشتن مسیر رو به رشد نیاز به حمایت داریم. چه زمانی قرار است مسئولان مسیر رشد را برای ما فراهم کنند؟ فدراسیون در این مدت ما را حمایت و در همه رده‌های سنی به مسابقات رسمی اعزام کرده است. حالا نیاز داشتیم مسئولان رده‌های بالاتر از ما حمایت کنند. مگر همه اعزامی‌ها ۱۰۰ درصد روی سکو می‌روند؟ هندبال زنان در عرض سه سال دو سهمیه جهانی بزرگسالان، سهمیه جهانی جوانان و نوجوانان را کسب کرده و در مسابقات جهانی خوش درخشیده نیاز به قدردانی دارد. باید نشان می‌دادند که زحمات ما را می‌بینند. 

یوسفی گفت: ما قول اعزام را  در جلسات مختلف گرفته بودیم و حضورمان در هانگژو ۱۰۰ درصد بود اما بعد اعلام شد از میان تیم زنان یا مردان یکی اعزام می‌شود. این مدل تصمیم‌گیری ها خوشایند ورزشکاران نیست. ما دو دوره در قهرمانی آسیا بزرگسالان چهارم شدیم و اختلاف زیادی با تیم‌های روی سکو نداریم. اختلاف‌ها خیلی کم شده است. اگر روند حضور در مسابقات ادامه پیدا می‌کرد و ما در مسابقات رسمی با رقبا بازی می‌کردیم فاصله کمتر هم می‌شد اما حالا با حذف ما و حضور آنها فاصله بیشتر می‌شود و باید تلاش خود را در سالهای آینده بیشتر کنیم. 

او در پایان گفت: فدراسیون برای حفظ این سهمیه خیلی تلاش کرد ولی نشد. این سرخوردگی برای هندبال زنان ماند و باید زنان چهار سال دیگر منتظر باشند تا شاید آن زمان مسئولان تصمیم بگیرند در بازی‌ها حضور داشته باشیم. دوست داریم علت این حذف را بدانیم. وقتی به ما قول داده شده که اعزام می‌شویم دیگر چرا بحث مرد و زن، یا هندبال و والیبال می‌شود. اگر یکسال اخیر هندبال زنان را ببینند دیگر نیاز به مقایسه نیست. حق هندبال بود که در این بازی‌ها حضور داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا