ورزشی

هدف اصلی پشتوانه‌سازی برای آینده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا ، انتخاب محمد وکیلی به عنوان سرمربی تیم جوانان ایران برای سال 1401 باید نشانه خوبی برای صحیح بودن مسیر دانشگاه به سمت حرفه ای و پیشرفت باشد. زیرا با برنامه های فدراسیون والیبال ، در طی زمان ، نسلی از والیبالیست های ایرانی ایجاد می شود که آینده والیبال ایران را می سازد و تیم ملی والیبال برای بازی های المپیک 2024 با خیال راحت می تواند حساب ویژه ای برای این بازیکنان باز کند.

وکیلی چهره یک مربی مقدماتی است که غریبه نیست. بازیکنانی مانند فرهاد قائمی ، پوریا یلی ، جواد کریمی و علی اصغر مجرد و … از جمله شاگردان وی هستند که بارها در صحنه بین المللی حضور داشته اند. حالا یک وکیل طبق استراتژی چهار ساله و برنامه ای که فدراسیون والیبال برای او تعیین کرده کار خود را آغاز می کند. این مربی باتجربه در رده نوجوانان سابقه برجسته ای دارد و تیم نوجوانان با هدایت یک وکیل موفق به کسب عناوین جهانی و عناوین جهانی سوم می شود.

این با حمایت از نسل طلا در راه است

از زمان شیوع ویروس کرونا تا سال گذشته ، دنیای ورزش تحت تأثیر این ویروس بدنام قرار گرفته است. بسیاری از مسابقات و مسابقات ورزشی لغو شد و تیم ملی والیبال جوانان به سرپرستی مسعود آرمات فرصت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و صعود مستقیم به مسابقات جهانی را از دست داد و قرار بود در آگوست سال 1400 وارد این کشور شود. آرمات به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان انتخاب شد زیرا برخی معتقدند وی تجربه کافی برای کار با تیم پایه را ندارد اما فدراسیون این مربی را انتخاب کرد و باید دید در آینده چه نتیجه ای خواهیم داشت. بدون شک ، همکاری مداوم با فدراسیون والیبال تأثیر مستقیمی بر نتایج کسب شده توسط این تیم در جام جهانی دارد.

فدراسیون علاوه بر تیم ملی نوجوانان که در سال 1400 در جام جهانی شرکت می کند و سپس به گروه سنی جوانان راه پیدا می کند ، برنامه های طولانی مدت برای سایر تیم های گروه سنی 15 تا 16 سال دارد. از آنجا که تیم ملی والیبال جوانان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به بازی در بازی های آسیایی نخواهد بود ، فدراسیون والیبال نیز از این فرصت استفاده کرده و با برنامه ریزی و استراتژی طولانی مدت نسلی از والیبالیست های ایران را برای گروه های سنی مختلف فراهم می کند. آموزش دادن این وظیفه به وکیلی سپرده شد که قرار بود از 15 تا 16 سالگی کار خود را آغاز کند و استعداد والیبال را از نظر جسمی شناسایی کند و این نسل را به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و جهان رصد کند.

بازیکن سازی برای المپیک 2024 فرانسه

این راه درست برای پیشرفت و پشتیبانی است. دیر یا زود ، نسل طلایی والیبال پس از بازی های المپیک توکیو از مسابقات جهانی خداحافظی می کنند و اکنون فدراسیون باید به فکر المپیک 2024 فرانسه باشد تا بازیکنان درجه یک در المپیک 2024 داشته باشد. خود ، و سپس به رده سنی نوجوانی و سپس جوانان برسید.

محمدرضا داورزنی گفت: “این ماموریت به یک وکیل داده شده است تا استعدادهای والیبال را از سراسر کشور شناسایی کند.” هدف ما پشتیبانی خوب از تیم ملی در بازیهای المپیک 2024 است.به همین دلیل فدراسیون از هر دو تیم زیر نظر آقایان آرمات و وکیلی برای شرکت در مسابقات جهانی و آسیایی حمایت می کند. آقای مأموریت آرمات در پایان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در این سن به پایان رسید و این تیم وارد رده جوانان شد. “با این حال ، این چرخه ادامه خواهد داشت و ما به طور کامل از هر دو تیم پشتیبانی خواهیم کرد.”

مسیر ما جدا از تیم ملی والیبال جوانان است

محمد وکیلی ، در مصاحبه با آنا ، در مورد انتخاب خود به عنوان سرمربی نیروی ملی جوانان ایران در سال 1401 اظهار داشت: سال گذشته ، به دلیل شیوع ویروس کرونا ، وضعیت برای چندین ماه ناپایدار بود و هیچ رویدادی برگزار نشد. تیم جوانان اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به حضور در بازی های آسیایی نیست و مستقیماً به مسابقات جهانی در آگوست 1400 اعزام می شود. کاری که ما انجام خواهیم داد هیچ ارتباطی با تیم جوانان ندارد. در واقع هدف اصلی ما حمایت از نسل بعدی والیبال ایران است و به همین دلیل در تلاش هستیم نسلی را آماده کنیم که بتواند در 18 یا 19 ماه آینده فرصت تیم ملی را فراهم کنیم.

وی گفت: در جلسه ای که با رئیس فدراسیون والیبال داشتیم ، در مورد این برنامه بلند مدت بحث کردیم و آنها از من خواستند که با توجه به حضورم در سطح پایه ، مسئولیت این کار را به عهده بگیرم. ما بازیکنان را در موقعیتی قرار خواهیم داد که با یک تیم کار کنند. ما تعدادی از بازیکنان را رصد می کنیم و نوجوانان با استعداد جسمی را شناسایی می کنیم. در این تیم با بازیکنانی کار خواهیم کرد که از نظر جسمانی و قد زیر 17 سال و با استعداد هستند.

هدف اصلی فدراسیون توسعه بازیکنان ، آینده والیبال است

سرمربی تیم ملی جوانان ایران در سال 1401 اظهار داشت: هدف اصلی فدراسیون بحث در مورد پیشرفت بازیکنان برای گنجاندن اجسام والیبال بود. این بازیکن شناسایی شده از صفر است و ما باید روی آن کار کنیم. ما آنها را در شهرها شناسایی خواهیم کرد و همچنین اردوها و مسابقات برای آنها در نظر خواهیم گرفت. همانطور که گفتم ، این نسل اکنون هیچ تقابلی با تیم جوان ندارد زیرا آنها در تاریخ 11/10/81 به دنیا آمده اند و در سال 1400 در مسابقات جهانی شرکت می کنند و تیمی که ما با آن کار خواهیم کرد همه متولد 11/10/83 هستند. و ما دو سال فرصت داریم تا آنها را برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و جهان آماده کنیم.

این تیم از نظر فکری و فنی کاملاً هماهنگ هستند

یک وکیل دادگستری تأکید کرد: این بازیکنان تا سال 1401 کاملاً آموزش می بینند و پس از رسیدن به رده نوجوانان در مسابقات آسیایی شرکت می کنند. پس از آن به مسابقات جهانی جوانان اعزام می شوند و پس از آن به رده سنی نوجوانان می رسند و می توانند در مسابقات جوانان آسیا و جهان شرکت کنند. به این ترتیب نسل بعدی والیبالیست ها را به مدت چهار سال آموزش خواهیم داد تا پشتوانه خوبی برای تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران باشد. این تیم چهار سال است که با هم کار می کنند و از نظر فکری و فنی کاملاً همسو هستند.

هیچ چیز از والیبال حذف نمی شود

سرمربی تیم ملی جوانان ایران در سال 1401 اظهار داشت: در برخی از کشورهای اروپایی این برنامه اجرا شده است اما در کشورهای آسیایی برای اولین بار چنین برنامه ای در ایران اجرا می شود. با این برنامه پوست می گیریم و هیچ چیز از والیبال حذف نمی شود. من با همان تیم قبلی کار می کنم اما شاید پتانسیل تیم انسانی کمی بیشتر شود و از مربی شهر کمک بگیریم. این برنامه چهار ساله بود و در ابتدا من خودم به همه استانها می رفتم و در حالت کرونا یک نفر در شهرها حضور داشت ، خیلی بهتر از اینکه چند بازیکن به تهران بیایند. در این میان ، ما با نمایندگان منطقه تعامل داشتیم. اول ، دیدگاه عمیق ما فیزیکی بودن بازیکن است.

بازی ها و نتیجه گیری ها دست به دست هم می دهند

وی گفت: خوشبختانه از نظر استعدادیابی ، نوجوانان با استعداد خوبی داریم و از نظر قد بازیکنان ایرانی بالاتر از کشورهایی مانند ژاپن و کره هستند. شاید هنگام شناسایی استعداد ، تعداد زیادی بازیکن پیدا کنیم که باید آنها را در دو گروه A و B قرار دهیم. به طور کلی ، شغل استعدادیابی باقی می ماند و آموزش ما مداوم و کند است. در همین حال ، بازیکنان باید پیشرفت چشمگیری داشته باشند. به این ترتیب ، از روزی که شروع می کنند تا روزی که به پایان می رسند ، به سمت دستیابی به استانداردهای بازیکن حرفه ای و بین المللی حرکت می کنند. در این تیم ، ساخت بازیکن و نتیجه گیری دست به دست خواهد داد ، همانطور که فدراسیون نیز از ما انتظار دارد.

یک حقوقدان گفت: “ما باید صبور باشیم تا بازیکنان با استعداد را شناسایی کنیم.” این برنامه در کشورهای اروپایی موفقیت آمیز بوده است و در ایران نیز با برنامه ریزی و پشتکار در عمل قطعاً موفق خواهد شد. فلسفه کار بسیاری از کشورها مانند استرالیا مبتنی بر نیروهای مردمی نیست. آنها در تیم های دانشگاهی و ملی سرمایه گذاری می کنند. ایالات متحده نیز وضعیتی مشابه دارد ، اما هدف ما آموزش بازیکنان از سطح پایه با تکنیک های اصولی برای ساخت نسل بعدی والیبال ایران است.

انتهای پیام / 4057 /

دکمه بازگشت به بالا