ورزشی

هروی: قهرمانی تیمی نشان داد بالاتر از آسیا هستیم/اتفاقات‌ غیر فنی‌ باعث شکست بچه ها شد

سرمربی تیم ملی کاراته با ابراز خرسندی از عملکرد شاگردانش در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: اتفاقات غیرفنی در این مسابقات باعث شد فرزندانمان حق خود را ضایع کنند.

سید شهرام هاروی در گفت وگو با اخبار ورزشی، با عذرخواهی از جامعه کاراته ایران بابت نتایج کومیته انفرادی در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: شرایط و آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی ازبکستان خوب بود. و ایده آل بود، اما در طول برگزاری اتفاقاتی افتاد که از نظر فنی در دسترس نبود و توسط بازیکنان و کادر فنی انجام شد. متأسفانه در بیشتر موارد بی کفایتی و حتی اشتباهات عمدی باعث شکست فرزندان ما می شود و باعث می شود که مردم ما با وجود شایستگی نسبت به رقبای خود شکست بخورند.

سرمربی تیم ملی کاراته خاطرنشان کرد: چشمگیرترین تصادفات و اشتباهات داوری در مبارزه صالح اباذری در وزن 84+ کیلوگرم رخ داد و اشتباهات آنقدر جدی بود که صداهای زیادی به گوش رسید. متاسفانه در اوزان دیگر هم همین اتفاق افتاد و کارشناسان می توانند فیلم مربوط به آن را نگاه کنند.

و در مورد هشتمین قهرمانی مردان ایران در کومیته تیمی آسیا گفت: با وجود شرایط بدی که در مسابقات انفرادی برای تیم ما پیش آمد، بچه ها در قسمت تیمی خیلی خوب ظاهر شدند و عالی کار کردند. با غلبه بر تمامی رقبای خود به فینال راه یافتیم و در فینال نیز از سد تیم قزاقستان گذشتیم و ضمن جبران باخت سال گذشته در فینال مقابل این تیم، موفق شدیم هشتمین قهرمانی قاره آسیا را از آن خود کنیم. بچه های ما با قهرمانی در دسته تیمی نشان دادند که سر و گردن بالاتر از سایر تیم های آسیایی هستند و در شرایط مساوی می توانند قدرت کاراته ایران را در مقابل رقبای خود نشان دهند.

هروی در کردا به درای میلی‌لیتر پوشان ایران در بسیم در بسیم، کاتیرنشان کرد: اکثریت مردم ما از نظر فنی خوب کار کردند، اما با اتفاقات غیرفنی، در بخش فردی شبکه‌مان حقی نداشتیم. امیدوارم پرونده ایشان در روند داوری به عدالت نزدیک شود تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. همیشه اشتباهات داوری روی کارت او هست و گاهی این اشتباهات به نفع ایران تمام می شود، اما دلیلش این است که عمدا می خواهند سر یک تیم را علامت بزنند. بعد از این اتفاقات فیلم های رزمی بچه هایمان را هم برای اعضای هیئت داوران جهان علامت زدم و آنها هم تایید کردند که داوری نشده اند.

سرمربی تیم ملی کاراته افزود: مسئولیت نتایج تیم ملی با من است. کاراته ایران موفقیت های زیادی کسب کرده و بارها در رویدادهای مهم آسیایی، جهانی و المپیک خوش درخشیده است اما این بار سهم عمده ناکامی تیم ملی بود. بچه های ما در مسابقات تیمی سطح کیفی خود را نشان دادند. تمامی افراد حاضر در سالن از قبیل ازبک ها، اردنی ها و … تیم ایران تشویق می شوند و دوست دارم تیم ایران برنده باشد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا