اقتصادی

هزینه هنگفت آمریکا برای ترویج همجنس‌گرایی در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، «جبار عوده» از اعضای ارشد ائتلاف «چارچوب هماهنگی شیعیان» عراق امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا توجه ویژه‌ای به ترویج فساد و فرهنگ غربی در عراق دارد.

او به وبگاه المعلومه گفت: آمریکا و به طور کلی غرب هر روز چهره واقعی و ارزش‌های اخلاقی دروغین خود را بر ملا می‌کند و این کار را با حمایت از از انحطاطی به نام همجنس‌گرایی نشان می‌دهد؛ غرب این پدیده زشت را یک امر مقدس می‌داند و به همین دلیل قوانینی در جهت اشاعه و حمایت از آن وضع کرده است».

جبار عوده افزود: «واشنگتن با برنامه‌های به اصطلاح فرهنگی و بشردوستانه خود با نام‌های متعدد، میلیون‌ها دلار در عراق برای گسترش همه‌گیری همجنس‌گرایی به اشکال مختلف هزینه کرده است، در این راستا برافراشتن پرچم‌های انحطاط در برخی سفارت‌خانه‌های غربی در بغداد شاهدی ملموس بر این مسأله است».

این سخنان جبار عوده پس از آن بیان می‌شود که روزنامه واشنگتن اگزمینر سه شنبه گذشته در خبری از کمک 12.5 میلیون دلاری آمریکا به سه دانشگاه عراق برای انجام آموزش‌هایی در خصوص تغییرات آب و هوایی و برابری جنسیتی خبر داد.

این روزنامه با انتقاد از چنین هزینه‌هایی نوشت: «پول مالیات دهندگان برای مواردی صرف می‌شود که هیچ فایده‌ای و آورده‌ای برای آن‌ها ندارد».

به گفته جبار عوده، هدف غرب از این برنامه‌ها، ضربه زدن به پایه‌های جامعه عراق است. او همجنس‌گرایی را تهدیدی برای ارزش‌ها و برنامه غرب برای «اشغال‌گری در حیطه ذهن و روح» تعبیر کرد.


واکنش کاربران عراقی در شبکه‌‌های اجتماعی به تلاش غرب برای ترویج فساد

 

تبلیغ همجنس‌گرایی در عراق از سوی کشورهای غربی، پدیده جدیدی نیست و پیش از این نیز بارها جنجال‌برانگیز شده است.

در این راستا ۲۵ نماینده پارلمان عراق در ۱۴ آذر ۱۴۰۱ با ارائه پیش‌نویس قانونی به «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور، مجازاتی را برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها و مراکز مختلف در صورت تبلیغ و اشاعه همجنس‌گرایی در نظر گرفتند.

طبق پیشنهاد این نمایندگان، هر شخصی که اقدام به عمل فوق‌الذکر کند چه در نهادهای دولتی باشد یا از سوی رسانه‌ها و دانشگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و چه در کتاب‌ها و فیلم‌های سینمایی یا اماکن عمومی صورت گیرد، مشمول مجازات خواهد شد.

این اقدام نمایندگان عراقی پس از آن بود که علما و شخصیت‌های این کشور به شکل جدی خواستار برخورد با اقدامات کشورهای غربی برای ترویج فساد شدند.

در اردیبهشت ۱۳۹۹ نیز نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق با همکاری سفارت کانادا و انگلیس مراسم به اصطلاح «روز جهانی مبارزه با همجنسگرا ستیزی» را برگزار کرده و  پرچم همجنسگرایی را در محوطه این نمایندگی برافراشتند. این اقدام موجب خشم شدید محافل عراقی از جمله سید مقتدی صدر شد.

 


محوطه ساختمان نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق

 

 

 

در بهمن ۱۳۹۸ نیز حمایت «استفان هیکی» سفیر انگلیس از قانون حمایت از همجنس‌بازان واکنش شدید شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق را برانگیخت.

در ژوئن سال ۲۰۱۷ نیز کنسولگری آمریکا در اربیل اقدام به برافراشته کردن پرچم «همجنسگرایان» در محوطه کنسولگری کرد که اعتراضات علمای عراق را موجب شد.

به گفته عراقی‌ها در ادامه تلاش کشورهای غربی برای ترویج این پدیده منحط، آن‌ها در سال ۲۰۱۵ از تشکیل سازمانی به نام «عراق کویر» برای پرداختن به موضوع همجنس‌بازی در عراق حمایت کردند. این سازمان که به سه زبان انگلیسی، عربی و کردی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، هدف خود را قانونی کردن ازدواج همجنس‌بازان در عراق اعلام کرده است.

سفیر انگلیس در عراق نیز سال گذشته در صفحه توئیتر خود از فعالیت‌های این سازمان تقدیر کرد.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا