اقتصادی

هشدار ایهود اولمرت نسبت به خطر حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به خطر غیرقابل تحمل حمله زمینی به شهر رفح هشدار داد و از نخست وزیر فعلی این رژیم خواست جنگ را متوقف کند و از نوار غزه خارج شود.

به گزارش اخبار ورزشی، «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ با شبکه بلومبرگ آمریکا به حمله احتمالی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه پرداخت و گفت از نظر آمریکا این اقدام غیرقابل تحمل است. وی افزود مهمترین خطر برای رژیم صهیونیستی این است که مصرِ همسایه ممکن است معاهده دیپلماتیک ۴۵ ساله خود را با این رژیم لغو کند.

اولمرت که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ رژیم صهیونیستی را رهبری کرده است، ادامه داد حمله به رفح ممکن است منجر به فروپاشی توافق صلح با مصر شود و این برای رژیم صهیونیستی قابل تحمل نیست.

او مدعی شد «دولت مصر از نابودی حماس خرسند خواهد شد، اما نگران واکنش مردم این کشور نسبت به تلفات بیشتر فلسطینیان است».

بلومبرگ گزارش کرد قبلا مصر بارها به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح هشدار داده اما اعلام نکرده که توافق صلح را لغو می‌کند.

اولمرت در ادامه این مصاحبه از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی  خواست جنگ غزه را متوقف کند و روی طرحی متمرکز شود که ارتش این رژیم را قادر می‌سازد غزه را ترک کند و نیروهای حافظ صلح بین‌المللی را به آنجا بفرستد.

وی در این باره به حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان اشاره کرد و گفت امکان استقرار نیروهای مشابه در غزه وجود دارد. کشورهای عربی تمایل نخواهند داشت که فورا نیروی حافظ صلح به غزه بفرستند اما در صورت وجود ثبات در این باریکه، ظرف ۲ سال آماده خواهند بود که این مسوولیت را از اروپایی‌ها بگیرند.

اولمرت گفت به محض خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه، کابینه این رژیم باید مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها را شروع کند. اگرچه این مسائل باید بدون پیش‌شرط باشد اما به نفع رژیم صهیونیستی است که در نهایت اجازه تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی را بدهد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد برای مدت بسیار طولانی مردم سراسر جهان از رژیم صهیونیستی بابت اشغالگری بیزار بودند چرا که رژیم صهیونیستی سالهاست که تلاش‌ها برای دستیابی به یک تفاهم معقول با فلسطینی‌ها را رد می‌کند. رژیم صهیونیستی برای فلسطینی‌ها بستری جهت تعیین حق سرنوشت خود فراهم نکرده است.

وی همچنین معتقد است نتانیاهو می‌خواهد جنگ غزه را طولانی کرده و از برگزاری انتخابات زودهنگام ممانعت کند. مساله ای که نتانیاهو به ظاهر آن را نمی‌ پذیرد.

در حالی که محبوبیت نتانیاهو به دلیل شکست‌های نظامی و اطلاعاتی کاهش یافته است که باعث شد جنبش حماس ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به شهرک‌های مجاور نوار غزه حمله کند اما اکثریت پارلمان را در اختیار دارد و هیچ تاریخی برای برگزاری انتخابات بعدی قبل از ۲۰۲۶ تعیین نشده است.

اولمرت پیش‌بینی کرد که به محض پایان جنگ در نوار غزه، تظاهرات گسترده در سرزمین‌های اشغالی آغاز شود. وی افزود این اعتراضات بزرگتر از اعتراضات ماه‌های قبل از جنگ – به دلیل تلاش دولت برای تضعیف قوه قضائیه – خواهد بود و نتانیاهو را مجبور خواهد کرد که در سال جاری انتخابات زودهنگام برگزار کند.

اولمرت که به دلیل اتهامات فساد مجبور به کناره گیری از سمت خود شد و ۱۶ ماه را در زندان گذراند، توضیح داد: «درجاتی از خشم وجود دارد – من اکنون آن را در قلب مردم می بینم – که در کشور اسرائیل بی سابقه است. نفرت علیه نتانیاهو در حال انباشته شدن است و اعتراضات به راه خواهد افتاد.»

جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از هفتم اکتبر تاکنون منجر به شهادت ده‌ ها هزار فلسطینی شده است که بیشتر آنها زن و کودک هستند تا جایی که رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال ۱۹۴۸ تاکنون به اتهام ارتکاب نسل کشی در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری کشاند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا