ورزشی

هفته یازدهم لیگ برتر| مچ‌اندازی گل‌محمدی با سرمربی تازه‌وارد اسپانیایی نساجی

هفته یازدهم لیگ برتر| مچ‌اندازی گل‌محمدی با سرمربی تازه‌وارد اسپانیایی نساجی

پرسپولیس در حالی برابر نساجی مازندران قرار می‌گیرد که حریف سرمربی اسپانیایی استخدام کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های پرسپولیس و نساجی مازندران در چارچوب دیداری معوقعه از هفته یازدهم لیگ برتر، ساعت ۱۷:۳۰ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که کمیته استیناف یک امتیاز کسر شده کمیته انضباطی از پرسپولیس را به اندوخته‌های قبلی این تیم بازگرداند. امتیازی که به دلیل قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری کسر شده بود. البته کمیته استیناف ۴ امتیاز کسر شده از سپاهان هم به حساب این تیم بازگرداند تا طلایی پوشان اصفهان به صدر جدول بازگردند و با توجه به اینکه همانند سرخپوشان یک بازی معوقه با گل‌گهر سیرجان دارند، در صورت برتری در این مسابقه، در فاصله یک هفته تا پایان نیم فصل اول، عنوان قهرمانی بدون جام را در نیم فصل کسب کنند.  

در حال حاضر پرسپولیس با ۲۶ امتیاز در رده سوم جدول جای گرفته و در صورت برتری مقابل نساجی می‌تواند با استقلال ۲۹ امتیازی در رده دوم هم‌امتیاز شود و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم بایستد. سپاهان هم با ۳۱ امتیاز صدرنشین است و با برتری مقابل گل‌گهر قهرمانی‌اش را در نیم فصل جشن می‌گیرد.

سرخپوشان پایتخت که از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند هفته قبل برابر تیم خوب شمس آذر قزوین برنده شدند و در شرایط روحی خوبی قرار گرفتند. یحیی گل‌محمدی که تیمش از حمایت هواداران بهره‌مند خواهد شد در بازی فردا نمی‌تواند از وحید امیری استفاده کند. مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلیمانی هم سال آینده می‌توانند برای پرسپولیس بازی کنند.

در سمت مقابل نساجی مازندران که در آخرین بازی خود برابر هوادار به تساوی خانگی ۲ بر ۲ رسیده بود، با ۱۰ امتیاز در رتبه پاندهم است و اگر بتواند یک امتیاز هم از قهرمان ۸ دوره لیگ برتر بگیرد، یک پله صعود می‌کند و تیم چهاردهم جدول خواهد بود. دومین استعفای سید مهدی رحمتی پس از وداع با لیگ قهرمانان و شکست سنگین برابر استقلال مورد قبول واقع شد تا مدیران باشگاه با لوکاس آلکاراز اسپانیایی به توافق برسند. فردا اولین دیداری است که آلکاراز روی نیمکت نساجی می‌نشیند و البته او در بازی با هوادار هم سرمربی شده بود، ولی هنوز در ایران حضور نداشت. سرمربی اسپانیایی در بازی فردا محمدرضا عباسی، وحید محمدزاده،  احسان حسینی و محمدرضا آزادی را به دلیل مصدومیت شدند و امیرمهدی جان ملکی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد و باید در غیاب ۵ بازیکن کلیدی‌اش بازی کند، البته سعید آقایی به نساجی اضافه شده است.

دو تیم تا به حال ۲۱ مرتبه رودرروی یکدیگر قرار گرفته که ۱۲ بار پرسپولیس برنده شده، ۸ بازی با تساوی به پایان رسیده و یک بار هم نساجی توانسته برنده از زمین خارج شود. 

دکمه بازگشت به بالا