اقتصادی

همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد

همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد

سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: داروخانه‌ها همکاری بسیار شایسته‌ای در حوزه ثبت و عرضه شیرخشک داشتند و براساس آمار سامانه تیتک ۹۸ درصد نسبت به ثبت شیرخشک اقدام می‌کند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی، اظهارکرد: تنها کمتر از دو درصد از داروخانه ها نسبت به ثبت سامانه ای شیرخشک اقدام نکرده‌اند که سهمیه شیرخشک آن ها موقتا قطع شد و ۸۵ درصد این تعداد با ارائه تعهد سهمیه شیرخشک خود را مجددا دریافت کردند.

وی افزود: در طرح نظارتی سازمان غذا و دارو در حوزه شیرخشک از ۲۰ آنلاین تا پایان سال ۱۴۰۲، حدود ۲۷ هزارو ۷۰۰  بازرسی از حدود ۱۵ هزار داروخانه انجام شده به طوریکه هر داروخانه به طور میانگین ۱.۷ بار مورد بازرسی قرار گرفته‌اند. از این میان ۱۴۷ مورد منجربه تشکیل پرونده تعزیرات شده است که حاکی از همکاری مناسب اکثر داروخانه ها در حوزه شیرخشک می باشد.

سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گران فروشی و احتکار صرفا در کمتر از ۵ دهم درصد از داروخانه های کشور گزارش شده ، گفت اقدامات اصلاحی لازم در این خصوص صورت پذیرفته است

دکمه بازگشت به بالا