همه چیز درباره موسیقی رپ

دروغ نیست اگر بگوییم موسیقی یکی از مهمترین و مهم ترین ارکان زندگی بشر در این کره خاکی است و مردم دنیا هر روز موسیقی را به شیوه های مختلف وارد زندگی خود می کنند. البته هر فردی سبک خاصی از موسیقی را دنبال می کند و با توجه به روحیه و علایق خود از آن سبک موسیقی در زندگی خود استفاده می کند.

موسیقی رپ یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی در جهان است که بیست سال است به ایران معرفی شده است. این سبک موسیقی در آمریکا شکل گرفت و به مرور زمان به کشورهای دیگر هم راه یافت و رواج یافت.  دانلود آهنگ خارجی . در ادامه این مقاله موزیک باران قصد داریم با این سبک بیشتر آشنا شویم و شناخت کامل و جامعی از این سبک موسیقی پیدا کنیم. گوش به زنگ باشید…

موزیک رپ

رپ مخفف «شعر ریتمیک آمریکایی» است و همانطور که از نامش پیداست، این سبک موسیقی تقریبا کلامی است که با ریتمی تند نواخته می شود و در اشعار این سبک نیز از مجموعه ای از اقتباس های ادبی مانند قافیه استفاده شده است.

امروزه موسیقی رپ با مضامین مختلفی ارائه می شود و دارای زیر ژانرهای مختلفی چون گروهی، دی لاو (احساسی)، اعتراضی و انتزاعی است که محبوب ترین آن ها رپ دی لاو است. می توان گفت که کلام و اشعار نقش اصلی را در این موسیقی ایفا می کند و تمرکز و توجه اصلی خواننده رپ به این قسمت از موسیقی است.

پله و دم

موسیقی رپ از دهه 1960 تا 1970 توسط سیاهپوستان آمریکایی در نیویورک توسعه یافت. دلیل اصلی پیدایش این سبک، تبعیض نژادی بین سیاه پوستان و سفیدپوستان در آن زمان است و سیاه پوستان اغلب صدای اعتراض خود را در قالب موسیقی و ریتم بیان می کنند.

ابراز اعتراض در میان معترضان و سیاه پوستان به بیانی موزون گسترش یافت و به تمام سطوح جامعه رسید. با شکل گیری ساختار موسیقی رپ و همچنین گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، این سبک به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و امروزه یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین سبک های موسیقی در جهان به شمار می رود.

ساختار کلی رپ

پس از انتشار موسیقی رپ در سراسر جهان، نه تنها در حالت اعتراض خاص خود قرار گرفت و شکل دیگری به خود گرفت. بنابراین امروزه علاوه بر اعتراض به احساسات انتزاعی و متون گانگستری توسط رپرها نیز اجرا می شود. همانطور که قبلا گفته شد رپ احساسی امروزه محبوب ترین زیرشاخه این سبک در بین دوستداران است و پس از آن رپ که اساس ساخت این موسیقی است به عنوان زیر مجموعه آن در اکثر. شاخه های محبوب .

این سبک بر اساس “بیت ها” است و معمولاً از موسیقی زیادی استفاده نمی شود، بیشتر بیت باکس یا دی جی در کنار متن اضافه می شود. اما مشاهده می شود که در برخی آهنگ ها و آلات موسیقی از گیتار الکتریک و درام استفاده می شود. در مجموعه‌های رپ سبک‌های دیگر، اغلب بر تعداد سازهای مختلف افزوده می‌شود و شنونده سازهای بیشتری را نسبت به مجموعه‌های رپ می‌شنود.

خروج از نسخه موبایل