ورزشی

همه کار برای پرسپولیس کردم

آفتاب‌‌نیوز :

در تابستان ۱۴۰۲ و روز‌هایی که پرسپولیس برای تقویت خط حمله خود به شدت به دنبال جذب مهاجم بود، سرانجام نبیل باهویی مهاجم پیشین تیم ملی سوئد در آخرین ساعات نقل و انتقالات تابستانی به جمع سرخ‌پوشان اضافه شد. این مهاجم تنها بعد از گذشت ۶ ماه حضور در این تیم و بعد از توافق با مدیریت باشگاه از جمع سرخ‌پوشان جدا شد. حالا این بازیکن یک مصاحبه شنیدنی و متفاوت با خبرنگار ایرنا داشت که در ادامه آن را خواهیم خواهند.

از حضور در ایران بگو

از حضور در پرسپولیس و ایران خیلی راضی بودم و باید بگویم که در کنار مردم ایران خوشحال بودم. متاسفانه خیلی خوب نتوانستم کشور ایران را بگردم و امیدوارم روزی بتوانم از این کشور و مکان‌های جذابی که دارد، دیدن کنم. باید بگویم تمامی حرف‌ها و خبر‌هایی که ما در اروپا و سایر کشور‌ها از ایران می‌شنویم حقیقت ندارد. زمانی که وارد این کشور می‌شویم یک دنیای کاملا متفاوت را می‌بینیم و این با همه تفکرات و تخیلاتی که برای ما از ایران ساخته‌اند متفاوت است. به نظرم مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند.

برخورد بازیکنان و کادرفنی با تو چطور بود، مشکلی وجود نداشت؟

همه بازیکنان و اعضای کادرفنی برخورد خوب و عالی با من داشتند. از تمام اعضای باشگاه تشکر می‌کنم و قدردان همه هستم. هر کسی به سهم خود برای تیم تلاش کرده و این قابل تقدیر است. مشکلات جزئی که اتفاق افتاد در هر باشگاهی رخ می‌دهد و من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای وظیفه دارم از تیم خود دفاع کنم. اختلافات و مشکلاتی اگر بوده است، باید درون خانواده باقی بماند و آن‌ها را برطرف کنیم. پرسپولیس تیم بزرگ و پرطرفداری است و درست نیست که اختلافات و مشکلات کوچک به بیرون درز کند و این مسئله باعث ناراحتی هواداران می‌شود و رفته رفته این موضوع باعث ایجاد فشار روی باشگاه، بازیکنان و کادرفنی شده و در ادامه سبب می‌شود تیم نتیجه نگیرد.

در پرسپولیس با کدام یک از بازیکنان رابطه صمیمانه داشتی؟

با همه بازیکنان رابطه خوبی داشتم. گئورگی گولسیانی و عبدالکریم حسن، چون بازیکنان خارجی تیم بودند با آن‌ها راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کردم. از طرفی نیز با علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، حسین کنعانی زادگان رابطه نزدیک و صمیمی دارم. در کل کنار بازیکنان پرسپولیس شرایط خوبی داشتم و روز‌های خوشی را سپری کردم. از دوست عزیزم امیر ارسلان مرتاض ممنون هستم که به من کمک کرد تا به تیم بزرگ پرسپولیس بیایم. حضور در این تیم اتفاق بزرگی برایم بود.

حرف‌هایی در مورد پدرت زدی که جالب بود، او بازی‌ها را دنبال می‌کند؟

پدر من همیشه فوتبال ما را دنبال می‌کند و همیشه بازی‌ها را می‌بیند. قبل از بازی با هم صحبت می‌کنیم و نکات هر بازی را به من یادآوری می‌کند و این به من انگیزه می‌دهد. بعد از بازی با هم عملکردم در آن بازی را آنالیز می‌کنیم. اگر در بازی عملکرد خوبی نداشته باشم مرا مواخذه می‌کند و عصبانی می‌شود. (باخنده!)

درت چه واکنشی نسبت به جدایی‌ات از پرسپولیس داشت؟

وقتی از تیم جدا شدم پدرم از این موضوع خیلی ناراحت شد. او مرا به خوبی می‌شناخت و می‌دانست که زمان می‌برد من در تیمی جا بیفتم و معمولا بعد از گذشت هشت هفته موثر عمل می‌کردم و گل می‌زدم. او خیلی دوست داشت من در پرسپولیس بمانم و بدرخشم.

با توجه به حواشی که زمان جذبت بود، عملکرد خوبی داشتی و رفته رفته نگاه هواداران نسبت به تو تغییر کرد.

بله. تصور من از پرسپولیس بهتر بود و فکر می‌کردم هافبک‌ها موقعیت‌های بیشتری را برای مهاجمان خلق کنند. من و شهاب زاهدی تنها مهاجمین تیم بودیم و با نظر کادرفنی یکی از ما ۲ نفر در ترکیب قرار می‌گرفت. برای یک مهاجم باید موقعیت‌های زیادی خلق شود تا بتواند موثر باشد. در برخی از بازی‌ها خودمان توپ می‌گرفتیم و خلق موقعیت می‌کردیم. به نظر من این پرسپولیسی که در نیم فصل دوم ساخته شد و این همه خرید خوبی که داشت، با تیمی که در نیم فصل اول داشتیم خیلی فرق دارد. ابوالفضل بابایی یک هافبک مهاجم خوب و آینده‌دار است که نمایش خوبی از خود نشان داده است. اوستون اورونوف بازیکن تیم ملی ازبکستان و نشان داده است که چه کیفیتی دارد. عبدالکریم حسن مرد سال آسیاست و محمد خدابنده‌لو یکی از بهترین هافبک‌های خلاق لیگ است و به نظرم هر کدام از این بازیکنان می‌توانند به تنهایی موقعیت‌های خوبی را برای یک مهاجم خلق کنند. اگر دقت کنید که عیسی آل‌کثیر در هر بازی حداقل ۵ موقعیت گلزنی دارد. این اتفاق اگر در نیم فصل اول برای ما رخ می‌داد شرایط خیلی فرق می‌کرد.

این شرایط برای مهاجم خارجی استقلال هم وجود داشت، اما فشار زیادی روی تو بود.

در خصوص مهاجم استقلال نظری ندارم؛ به هر حال او بازیکن خوب و بزرگی است. قطعا بلانکو نیز تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین عملکرد را در استقلال داشته باشد و این موضوع قابل ستایش است.

علی‌رغم اینکه پرسپولیس هنوز مهاجمی جذب نکرده، اما در توافق با باشگاه از تیم جدا شدی؛ به نظر می‌رسید خودت دوست داشتی بمانی؟

قطعا من دوست داشتم در پرسپولیس بمانم، اما با توجه به اینکه امکان داشت تیم در ادامه راه به بازیکن نیاز داشته باشد قرارداد خود را فسخ کردم تا دست باشگاه برای جذب بازیکن در هر پستی باز باشد. اگر سهیمه تیم پر بود قطعا باشگاه به مشکل می‌خورد و آن‌ها نمی‌توانستند بازیکن مورد نظر را جذب کنند. من این کار را انجام دادم چرا که هنوز خودم را جزوی از تیم می‌دانم و یک پرسپولیسی هستم و قطعا برای نتیجه‌گیری و قهرمانی تیم هر کاری که از دستم بر می‌آید باید برای آن انجام دهم.

بولت پرسپولیسنظرت در مورد هواداران پرسپولیس چیست؟

من در تیم‌های پر هواداری در لیگ عربستان و آلمان بوده‌ام. به نظرم هواداران پرسپولیس یکی از بهترین هواداران دنیا هستند. آن‌ها را با یک کلمه می‌توان توصیف کرد و گفت فوق‌العاده‌اند.

در پرسپولیس بازیکنان جوان و آینده‌داری وجود دارد؛ آن‌ها را چطور می‌بینی؟

پرسپولیس در زمان حضور من چند بازیکن جوان خوب داشت که کیفیت بالای داشتند. با اضافه شدن ابوالفضل بابایی که سابقه بازی کردن در لیگ برتر را داشته، فکر می‌کنم که شرایط بازیکنان جوان در این تیم امیدوارکننده است. به نظرم او یک بازیکن با استعداد و متفاوت بود و در آینده در پرسپولیس و حتی تیم ملی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

تو در حضور در پرسپولیس با دو مربی کار کردی؛ نظرت در مورد اوسمار ویرا و یحیی گل‌محمدی چیست؟

مربیان من در هر مقطع با هر دیدگاهی برای من قابل احترام هستند. هر مربی اگر بتواند تنها یک درصد به دانش و عملکرد فوتبالی من کمک کند که قدردان آن هستم و برای من بدی وجود ندارد و همه چیز را خوب می‌بینم. فکر می‌کنم که آدم‌ها بهتر است به دل خود رجوع کنند تا بد و خوب را تشخیص دهند. من قدردان گل‌محمدی و اوسمار هستم.

دکمه بازگشت به بالا