اقتصادی

همپیمانان قدس-۷؛ محور مقاومت نیازمند «مقاومت فرهنگی» و «تصمیمات فرهنگی» است

به گزارش خبرگزاری گروه بین الملل فارس ، شبکه خبری المیادین ، ​​در ادامه ویژه برنامه “الی بیت المقدس” (بیت المقدس) به مناسبت پانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه علیه نهاد صهیونیستی در سال 2006 مقاومت فرهنگی و فکری درگیر پرداخت.

این شبکه میزبان گروهی از نویسندگان ، شاعران و هنرمندان عرب در لبنان ، سوریه ، تونس ، یمن و عراق بود. این روشنفکران بر لزوم توجه به “تصمیمات فرهنگی” جبهه مقاومت در منطقه تأکید کردند.

میهمان این شبکه در لبنان ، ضمن تأکید بر اینکه چتر فرهنگی به قدری گسترده است که می تواند زمینه فعالیت در سایر زمینه ها را فراهم کند ، بر تعیین راهبردهای فرهنگی برای محور مقاومت و قدس (متحدان قدس) تأکید کرد. )

ملیتا ، جنوب لبنان ؛ ما باید گروه های مقاومت فرهنگی داشته باشیم

محمد کوثرانی ، محقق مهندسی فرهنگی لبنان در پاسخ به این سال که آیا می توان از “مقاومت فرهنگی” به عنوان سلاح استفاده کرد ، گفت: بله ، اگر شرایط مناسب باشد می تواند ابزاری باشد. بگذارید بگویم ما باید رتبه اول را کسب کنیم. طبقه بندی سیاسی و نظامی. ما هیچ مقاومت فرهنگی نداریم. این شرط اصلی است. دوم: برنامه ریزی و استراتژی مشترک فرهنگی گروههای مقاومت. اگر چنین چیزی در کنار قلمروهای نظامی و سیاسی باشد ، تأثیر آن ده برابر می شود.

الکوثرانی بر اهمیت کار فرهنگی تأکید کرد ، اینکه لازم است از نظر فرهنگی در محور مقاومت تصمیم گیری شود. من موافقم که صدای گلوله و جنگ از همه بلندتر است ، اما یک تصمیم فرهنگی لزوما یک تصمیم کثیف ، یک تصمیم صرف یا فقط گرایش به هنر و اشکال هنری نیست که در 50 سال گذشته به آن عادت کرده ایم. . سال ها. اما در اینجا ما در مورد صحنه فرهنگی و صحنه واقعی امور استراتژی ایجاد می کنیم و به سیاست و ارتش خدمت می کنیم. استراتژی فرهنگی چتر بزرگی است که سایر مناطق را شامل می شود و می تواند زمینه را برای فعالیت در سایر مناطق از جمله سیاسی ، امنیتی و نظامی هموار کند.

کوثرانی گفت که نقش روشنفکران در چشم انداز فرهنگی امروز کاهش یافته است ، اما چشم انداز امروز البته بسیار متفاوت از چشم انداز فرهنگی کلاسیک است. علاوه بر این ، حاکمان موفق شدند نقشی واهی برای روشنفکران سنتی ایجاد کنند. باید از این بحران خارج شد و پیوند مشکوک بین حاکم و متفکر سنتی را گشود و جبهه فرهنگی جدیدی را به سود روشنفکران مربوطه گشود.

این محقق لبنانی درباره اهمیت کار فرهنگی محور مقاومت و ارزشهایی که توسط محور مقاومت و متحدان اورشلیم تعیین شده است ، ارزشهایی است که باقی مانده است و می تواند در منافع ما در همه زمینه ها مورد استفاده قرار گیرد … آنچه امروز به آن نیاز داریم استفاده سنتی از اشکال فرهنگی است و روشنفکران اینگونه نیستند. افراد تحصیل کرده برای پاسخگویی به آنچه امروز اتفاق می افتد ، به مشارکت و انگیزه واقعی نیاز دارند.

غزه واقعیت فلسطین این است که تحت اشغال است

یوسری الغول ، نویسنده ادبیات فلسطینی در پاسخ به این س thatال که فلسطین از نظر فرهنگی در جهان خارج وجود ندارد ، گفت: “م institutionsسسات فرهنگی فلسطین کجا و نهادهای دیپلماسی فرهنگی فلسطین کجا هستند؟” کار امروز به جایی رسیده است که این فعال فرهنگی نمی تواند به فکر شام خانوادگی خود نباشد. نهادهای فرهنگی فلسطین و وزارت فرهنگ باید نقش خود را ایفا کنند ، اما در هر صورت ، اگر متفکر فرهنگی در مقابل نان و سرزمین مادری طرف وطن خود را نگیرد ، سرانجام شکست خواهد خورد.

یوسری صحبت های خود را در مورد رابطه مقاومت و روشنفکران ، روشنفکران و روشنفکران ادامه داد [و روشنفکران] اگر انعطاف پذیر نباشند ، ارزش محصولات فرهنگی آنها چقدر است؟ چه ارزشی داری؟ اکنون برخی از روشنفکران فلسطینی [به دلیل مهاجرت] آنها در آمریکای لاتین هستند. امروز همه در مورد وضعیت جامعه خود صحبت می کنند. واقعیت جامعه فلسطین زندگی زیر کف اشغالگران است. به همین دلیل فراگیرنده باید انعطاف پذیر باشد. قلم نقاش و مداد نقاش گلوله ها و سلاح های اوست.

دمشق؛ کار فرهنگی دشمن تلاشی است برای فراموش کردن ارزشهای ما

حسن حامد ، نویسنده سوری ، در پاسخ به سوالی درباره توانایی مقاومت در بازگرداندن سرزمین های سوریه و آزادسازی آنها از گروه های تروریستی ، در این مرحله گفت آنچه محور مقاومت می تواند به “روشنفکر مربوطه” ارائه دهد. آتش گرفتن [ده سال بحران] وسط دعوا بودیم.

حسن حامد توضیح داد که یکی از اقدامات دشمن در طول دهه های گذشته حذف یا تحریف همه ارزش های تحصیل کرده مربوطه مانند ستایش میهن است. به عنوان مثال ، آنها نمی خواهند ما در مورد جنبه های مثبت جنگ صحبت کنیم [جنگ با رژیم صهیونیستی] یا اینکه در ستایش برخی از شخصیت های تاریخی ما صحبت کنیم. دشمن سعی کرده است همه چیز را از طریق رسانه های خود از جمله دانشگاه ها نابود کند. بنابراین آنها شبکه های ماهواره ای ، روزنامه های مختلف و رسانه های مختلف را برای رسیدن به این هدف راه اندازی کردند.

بغداد معلم مربوطه باید آگاهی انتقادی داشته باشد

شاعر عراقی علی واجیه با اشاره به “روشنفکر مربوط” گفت: “اگر بخواهیم از نزدیک نگاه کنیم ، او قبل از یادگیری یا یاد نگرفتن یک موجود مضطرب است.” بنابراین ، آموزش یک آگاهی انتقادی است.

المیادین روزی از احمد مطار پرسید [شاعر بزرگ و معروف و ضد استعماری عراق] و پایه های برخی سیستم ها را متزلزل کرد. این صدای شاعرانه امروز شنیده نمی شود. علی واجیه پاسخ داد: نه این شعر است که به اشکال مختلف وارد می شود ، فقط شعرهای کلاسیک دهه های 60 و 70 است [قرن بیستم] نه امروزه اشکال مختلفی به خود گرفته است. وی با محمود درویش درگذشت [شاعر و مبارز فلسطینی] و مظفر النواب [شاعر و فعال سیاسی عراقی] آنها شعر می گفتند و با میلیون ها نفر صحبت می کردند. امروز ، همین میلیون ها نفر ، به لطف شبکه های اجتماعی ، همه دارای سیستم عامل هستند. به همین دلیل است که دیگر لازم نیست صدای نمازگزاران و بوسه باشید.

تونس مربی مورد نظر باید وضعیت مظلوم را درک کند

“به یاد دارم در تونس ، یک سالن کوچک” ماسار “به ارتفاع 100 متر در قلب یک محله قدیمی وجود داشت و تقریباً تمام فعالیت های خود را به صورت رایگان ارائه می داد. این سالن در اعتراض به کار جشنواره “کارتاژ” به دعوت یک هنرمند صهیونیستی ، میشل بوژنا ، در واقع ، کار این سالن فرهنگی جرقه اعتراضاتی بود که در آن زمان علیه این کار شکل گرفت و اعتراض به قدری بلند بود که تصمیم گیرندگان این تصمیم را منصرف کرد. مثال دیگر آهنگی است که در آن نزار هنرمند تونسی می خواست با یک هنرمند صهیونیست شعر بخواند و می خواست برای خودش کارزار انتخاب کند ، اما کارزار آن را برعکس کرد.

گرادی در پاسخ به این س whyال که چرا در آخرین جنگ غزه (شمشیر اورشلیم) رهبری را به دست گرفت و از دیگران خواست در برابر رژیم صهیونیستی موضع بگیرند ، گردی گفت: “زیرا این هنرمند در همان جامعه زندگی می کند.” او نمی تواند در برج عاج بنشیند و فقط رمان خود را تماشا کرده و بنویسد یا ترانه خود را بخواند. این هنرمند باید درد مردم فلسطین را احساس کند. مربی مورد نظر باید وضعیت مظلوم را درک کند. اضطراب انگیزه اصلی یادگیرنده و هنرمند است که باید از درون برآید.

صنعا؛ روشنفکران درگیر نباید بی طرف باشند

ولید حسام شاعر یمنی در مورد نقش روشنفکران یمنی در پرتو جنگ و محاصره صحبت می کند [عربستان سعودی و آمریکا] وی گفت: “مهم این است كه ما به مقاومت فرهنگی نیاز داریم.” مقاومت محدود به مرزهای ایالتی نیست. برای روشنفکران یمنی ، باید بگویم که او در قلب آنچه در منطقه اتفاق می افتد است. جنگ و تجاوز واقعیت یمن را تحت تأثیر قرار داد و در نتیجه روشنفکران در آن شرکت کردند.

حسام درباره روشنفکر یمنی نگران گفت: “موقعیت طبیعی روشنفکر واقعی باید مقاومت باشد.” او باید بدون نیاز به دستورات رسمی و احضار مطابق با ماهیت خود رفتار کند. ذات او باید این باشد که در برابر بی عدالتی عمل کند و بایستد. در مورد صحنه فرهنگی امروز در یمن ، باید بگویم که متجاوزان به طرق مختلف سعی داشتند اراده روشنفکران و روشنفکران یمنی را بدست آورند. روشنفکر نباید بی طرف باشد ، نه تنها باید موضع بگیرد ، بلکه باید فعال هم باشد.

حسام گفت: کشورهای متجاوز در یمن ، که در خدمت نقشه های جهانی دشمنان آمریکایی و صهیونیستی هستند ، سعی می کنند اراده مردم را در کنار تهاجم نظامی به عنوان یک موضوع جانبی در نظر بگیرند. Gulf Gulf میدی [فارس] و رسانه های سایر کشورهای متجاوز با ایجاد اصطلاحات جدید مانند “حاکمیت قانون” و “حمایت از حاکمیت قانون”. [اشاره به دولت مستعفی و فراری یمن] آنها در تلاشند حقیقت را تغییر دهند.

انتهای نامه / ص


دکمه بازگشت به بالا