اقتصادی

هواپیماهای چین رزمایش دریایی آمریکا و متحدانش را زیر نظر دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، همزمان با تحرکات نظامی آمریکا در «دریای چین جنوبی» و «تنگه تایوان»، چین هواپیما‌های شناسایی خود را بر فراز آب‌های اقیانوس آرام در شرق تایوان به پرواز درآورده است.

خبرگزاری «رویترز» روز دوشنبه به نقل از رسانه‌های چینی نوشت که هواپیماهای تجسسی چین رزمایش نیروی دریایی آمریکا، ژاپن، فرانسه و کانادا را زیر نظر گرفته و اطلاعاتی جمع‌آوری کرده‌اند.

روزنامه چینی «گلوبال تایمز» گزارش کرده که هواپیمای «وای-۹» مجهز به تجهیزات جمع آوری اطلاعات این ماموریت نظارتی رابرعهده دارد. ۲ فروند ناو هواپیمابر آمریکایی «یو‌اس‌اس نیمیتس» و «یو‌اس‌اس رونالد ریگان» از پنجشنبه گذشته اطراف جزایر مهم «ریوکیو» در دریای فیلیپین تردد می‌کنند. این جزایر دریای چین شرقی را از دریای فیلیپین جدا می‌کنند و در غرب اقیانوس آرام بین ژاپن و تایوان قرار دارد.


هواپیمای تجسسی وای-9

 

اخیرا، منابع خبری گزارش کردند که یک ناو جنگی چین در تنگه تایوان به ناوشکن آمریکایی نزدیک شد و در فاصله ۱۳۷ متری آن قرار گرفت.این اتفاق  یک روز بعد از آن رخ داد که رزمناوهای آمریکا و کانادا در اقدامی تحریک کننده از «تنگه تایوان» عبور کردند. 

 به گزارش این منبع خبری، وزارت دفاع ژاپن نیز پنجشنبه گذشته از مشاهده هواپیمای شناسایی وای-۹ در اقیانوس آرام خبر داد. سخنگوی وزارت ژاپن روز دوشنبه گفت که در حال تجزیه و تحلیل قطعه‌ای از تجهیزات متصل به این هواپیمای چینی است که قبلا دیده نشده بود.

چندی قبل یک مقام ارشد پنتاگون به رزمایش‌های نظامی و قدرت نمایی چین در منطقه واکنش نشان داد و گفت، این رزمایش‌ها ممکن است به درگیری منجر شود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا