ورزشی

هیجان کاذب باعث از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس شد/ هیچ بازیکنی عمدی به تیمش لطمه نمی‌زند

تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به اولسان هیوندای باخت و برای دومین بار نایب قهرمان قاره کهن شد.

فریدون معینی درباره ناکامی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار ورزشی آنا گفت: پرسپولیس بازی را با دقت شروع کرد و سعی کرد جریان مسابقات را کنترل کند. اولسان ، با رکوردها و لژیونری که داشت ، به دنبال پیروزی بود و حساب کرد که می تواند به راحتی پیروز شود ، اما بلافاصله فهمید که حریف سر سختی دارد.

وی ادامه داد: در حالی که به نظر می رسید سرعت بالای اولسان برای پرسپولیس مشکلی ایجاد می کند ، مدافعان نیز هنگام بازگشت بسیار عالی بودند و هیچ خطایی انجام ندادند. در نیمه اول اشتباهات زیادی بین دو تیم رخ نداد. نمایندگان ایران با نظم تاکتیکی و منسجم خود را گمراه کردند گل را بردیم ، اما در یک اتفاق غیر منتظره ، ما بلافاصله یک پنالتی اعلام کردیم و بازی با تساوی به پایان رسید.

تیم پیشکسوتان پرسپولیس اظهار داشت: در نیمه دوم هر دو تیم برای کسب برتری وارد زمین شدند و نحوه گلزنی را بررسی کردند تا اینکه مهدی شیری اولسان به دلیل یک تخلف عجیب پنالتی گرفت. شیری در محوطه جریمه با یک توپ که پایان مشخصی ندارد و باید در پای مهاجم برزیلی اولسان قرار بگیرد ، یک خطای هند انجام داد ، اما متأسفانه تخلف رخ داد و نماینده کره پیش افتاد.

پرسپولیس اولسان هیوندای

وی افزود: اولسان پس از گل دوم بدون شک صاحب توپ و زمین پرسپولیس خواهد شد و هافبک تیم بسیار منطقی و آگاهانه بازی کرد. آنها به طور موثر اوضاع را ایجاد کردند و مخالفان کره ای را آشفته کردند. مهاجم نیز تمام تلاش خود را کرد و تسلیم نشد. اگر در نیمه اول اولسان در ایجاد شرایط کمی بهتر باشد ، قطعاً در نیمه دوم پرسپولیس ظاهر بهتری خواهد داشت. صلاحیت سرخپوشان و کادر فنی این تیم در سطح بالایی قرار دارد و آنها سریع بازی می کنند اما به آنچه شایسته آنها است نمی رسند.

معینی گفت: “شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا تلخ بود و ما به تجربه بیشتری نیاز داشتیم.” پرسپولیس و دیگر نیروهای ایرانی باید حرفه ای باشند و بتوانند بر احساسات کاذب غلبه کنند. آرامش در طول مسابقه و کنترل رفتار بازیکن برای برتری در مقایسه با رقابت در یک مسابقه مهم لازم است. پرسپولیس نشان داد که با وجود کمبود امکانات می توان به فینال آسیا صعود کرد و با کمی دقت می توان به قهرمانی رسید. باید به اعضای این تیم بگوییم خسته نباشید و امیدوارم در آینده شاهد عملکرد بهتری از این تیم و دیگر نمایندگان ملی کشورمان باشیم.

وی افزود: امیدوارم کادر فنی پرسپولیس اجازه ندهد بازیکنانش برای مدت طولانی به خاطر از دست دادن عنوان آسیا همچنان ناراحت باشند. به خصوص کسانی که سهواً به حریف پیروزی می دهند. هیچ بازیکنی نمی خواهد در فینال لیگ قهرمانان آسیا به تیمش آسیب برساند. برای آماده سازی سفیدپوستان برای فصل بعد با قدرت بیشتر و انتقال به فینال با پیروی از اصول حرفه ای ، بهبودی ذهنی مناسب لازم است. البته ما باید امکانات بیشتری فراهم کنیم و زیرساخت ها را تقویت کنیم تا آمادگی بیشتری برای رویارویی با رقبا داشته باشیم.

انتهای پیام / 4048 /

دکمه بازگشت به بالا