اقتصادی

هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند حتی با وجود تحریم‌های ادعایی در تجارت قانونی ایران اخلال ایجاد کند

گروه بین المللی اخبار آنا گزارش داد که ایالات متحده همچنان به مخالفت با صنعت نفت ونزوئلا ادامه می دهد. اما این بار دامنه طرح تنها به استخراج نفت شل در این کشور محدود نشده است ، کاخ سفید مانع از پالایشگاه نفت از دولت بولیوی ، جلوگیری از ارسال نفت خام برای تولید بنزین و افزایش فشار بر شرکت های بین المللی نفت شد.

شركت CITGO ونزوئلا كه نقش مهمي در پالايش نفت دارد. در طرح آمریکایی ، وی بخشی از پرونده بود. زیرا روابط را با شرکت ملی نفت ونزوئلا قطع کرد و درآمد نفت را به سود اقتصاد آمریکا و رهبر مخالف ونزوئلا ، خوان گودو مصادره کرد. ونزوئلا 18 پالایشگاه نفت و گاز دارد ، شش و 12 خارج از سیتیگو. ایالات متحده یک سال و نیم تلاش کرده است تا حد ممکن روابط خود را با شرکت ملی نفت ونزوئلا قطع کند. به عنوان نمونه ، شرکت ملی نفت ونزوئلا روابط خود را با کوبا قطع کرد و این شرکت را سنگسار کرد تا با شرکت های پتروشیمی برای مواد اولیه ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید:

درسی که شرکتهای نفتی ایران به جهانیان داده اند

توطئه علیه دولت دوست جمهوری اسلامی ایران ادامه داشت تا اینکه تهران برای حل بحران دو تانکر بنزین را به کاراکاس فرستاد ، دو مورد. یک راه حل اضطراری که می تواند عواقب فوری محاصره اقتصادی ونزوئلا و یک راه حل بلند مدت را کاهش دهد. در صورت راه حل سوخت اضطراری ، روغن حمل و نقل می تواند حیات خود را به ونزوئلا بیاورد و در راه حل دوم ، مواد لازم برای تولید واحدهای پتروشیمی که از تولید باقیمانده اند ، تهیه می شود.

ورود نفت ایران به جمهوری بولیوی ونزوئلا درسهای مهمی را به جهانیان اعطا کرده است ، از جمله اثبات این که تحریم های ایالات متحده هنگامی که کشورها ثروت دارند ، کارآیی خود را از دست می دهند ، می دانند چگونه از آنها و نحوه انتقال محصولات خود استفاده کنید. تحریم های مالی با مدیریت صنعت و دانش فناوری علمی همراه نیست. وقتی کارتهای فشار آمریكا از دست استعمارگران خارج شوند ، این تحریم ها به خطر نمی افتد و تضعیف می شود.

ایران سیاست های خود را بر اساس منافع ملی دنبال می کند

این تحلیلگر ارمنی ، بنیانگذار روزنامه گاردین ، ​​به خبرگزاری فرانسه گفت: “بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درمورد پیام هایی که جمهوری اسلامی ایران با ارسال محموله بنزین به ونزوئلا به ونزوئلا ارسال کرده و به چالش می تواند تحریم های ادعایی آمریکا را به جهانیان ارسال کند ،” نقش رسمی شرکت های نفتی ایران در انتقال گاز به ونزوئلا این است که ایران ثابت کرده است که کشور مستقلی است و سیاست های خود را بر اساس منافع ملی خود دنبال می کند تا خواسته ها و تهدیدات دیگران.

بنیانگذار کاهنان

بنیانگذار کاهنان ، سردبیر هفته نامه ارمنی “آراکس”

وی افزود: روابط اقتصادی و سیاسی ایران با سایر کشورها براساس احترام متقابل و حمایت از منافع مشترک و البته اقتدار و عزت آن در عرصه های داخلی و خارجی تعیین می شود و بر این اساس پیش می رود. این اقدام ایران پیام های روشنی برای ایالات متحده و جهان دارد ، یعنی اینكه ایران به عنوان یك كشور قدرتمند و تمدن باستانی تسلیم خواسته ها نخواهد شد. از سوی دیگر ، به نظر می رسد که ایالات متحده به تحریم اعتیاد دارد و آنچه اجرا می شود فراتر از تحریم ها و نوعی “تروریسم اقتصادی” است که هیچ کشور دیگری در جهان چاره ای جز مقابله ندارد.

به گفته بسیاری از ناظران بین المللی ، جمهوری اسلامی ایران توانسته است به جهانیان نشان دهد كه در آنجا كه منافع ملی و تجارت قانونی وجود دارد ، هیچ ابرقدرتی نمی تواند مداخله كند ، حتی با وجود تحریم های ادعا شده. این روحیه مقاومت را می توان زیر وزن استکبار جهانی به کشورهای دیگر صادر کرد.

سردبیر هفته نامه ارمنستان آرکس گفت: “پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، جهان به سمت انحصار حرکت کرد و ایالات متحده در نظر داشت تحمیل خود را به عنوان یک قدرت غالب بر جهان تحمیل کند.” اما تغییرات منطقه ای و جهانی وضعیت جدیدی را ایجاد کرده است.کفایی ایران در بسیاری از زمینه ها و اتخاذ سیاست های مستقل ، محاسبات آمریکایی را تغییر داده و به این نتیجه رسیده است که ما باید در کنار ایران در میز مذاکره بنشینیم.

مدیر سایت و کانال خبری Arachnews گفت: “افزایش اعداد مانند دونالد ترامپ در ایالات متحده ، بار دیگر معادلات را برانگیخته است. آمریکایی ها در این میز مذاکره بودند و معتقد بودند که ایران هر پیشنهاد جدیدی را از موضع ضعف می پذیرد.” رویای یانکی ها به واقعیت نزدیک نشده است.

عدم تحمل ایران از یک طرف و غریبگی آمریکا از سوی دیگر ، آمریکایی ها را به فشار حداکثری بر ایران سوق داده است.

آنها علاوه بر تحریم های وحشیانه ، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ترور کردند که واکنش شدید وی به ایران در زمان مناسب هژمونی آمریکا در منطقه و جهان را لرزاند و برخی از کشورهای منطقه قدرت ایالات متحده را به وجود نیاوردند. و چرا آنها آن را فكر كردند و از آن حمايت كردند؟

ایران شریک قابل اعتمادتری نسبت به سایر کشورهای منطقه است

وی گفت: “ایران در عمل نشان داده است که می تواند شریک بهتر و مطمئن تری برای کشورهای تحت تحریم یا فشار سایر کشورها در منطقه باشد ، زیرا وقتی چند سال پیش تحریم هایی را برای قطر اعمال کرد ، ایران در کنار خود ایستاد و اعتماد به نفس دو کشور را تقویت کرد.” . حتی امروز ، حرکت نفت و گاز ایران به حیاط خلوت ایالات متحده ، به ویژه کشورهای مظلوم ، اثبات می کند که با وجود تهدیدهای رئیس جمهور ، مقاومت اولیه با توجه به رشد اقتصادی و امنیت داخلی تنها راه رسیدن به اهداف است.

به گفته آنا ، تظاهرات ارتش ایران ممکن است پس از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین السد این عقیده را ایجاد کند که درگیری نظامی به ضرر آمریکا باشد و حتی با وجود همه جنجالها حتی نتوانسته است به طور غیرقانونی با نفت و گاز ایران برخورد کند. وی گفت: “آمریکایی ها خود را به عنوان نیروی غالب می بینند ، به این معنی که آنها خود را به عنوان یکی از مهمترین اقتصادها و نظامیان جهان و بنابراین سیاست گذاران در جهان می بینند.” در نتیجه ، زبان روشن آنها یکسان است. حمله موشکی ایران به عین السد و تهدیدهای رئیس جمهور مبنی بر برخورد با نفتکش های ایرانی را نباید از این زاویه دید.

بنیانگذار کاهنان

وی افزود: “بعد از واکنش تکان دهنده ایران از سوء قصد به قتل سردار سلیمانی ، سیاستمداران آمریکایی فهمیدند که ایران از دفاع از منافع خود در برابر تهدیدهای سرکوبگرانه دریغ نخواهد کرد و در صورت لزوم ، بیشتر کسانی که این سرزمین را نمی خواهند ، سخت تر می شوند.” واکنش قاطع ایران همان واکنشی بود که سیاستمداران آمریکایی انتظار آن را نداشتند و آنها مجبور شدند تجدیدنظر در سیاست های خود در قبال ایران ، که مایل به استفاده از زور بود (فقط به عنوان زبان ساده آنها) باشد و به دلیل بحث نامتوازن تصمیم به رهبری خود گرفتند.

وی گفت: “ما نباید فراموش کنیم که ایران ، به عنوان کشوری که هشت سال پیش تحمیل جنگ تحمیلی شده و همچنان آسیب های خود را متحمل می شود ، به همراه شجاعت و غرور سربازان اختصاصی خود ، جنگ جدیدی را نمی خواهد.” البته ، او نمی تواند در مقابل درخواست های غیر منطقی سکوت کند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا