اقتصادی

واشنگتن از درخواست‌های بی‌پایان زلنسکی دلزده است

داگلاس مک‌کینون، یک دستیار ویژه سابق امور سیاسی و ارتباطات پنتاگون در مقاله‌ای که در پایگاه هیل منتشر کرد فاش ساخت، مقام‌های آمریکایی از تداوم درخواستهای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای دریافت حمایت از جانب غرب خسته و دلزده می‌شوند.

مک‌کینون در این مقاله با استناد به منابع آگاه بیان داشت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژوئن ۲۰۲۲ به زلنسکی “پرخاش کرده” و با فریاد خطاب به این رئیس جمهور اوکراین تاکید کرده که او “باید به خاطر میلیاردها دلار کمکی که از جیب مردم آمریکا دریافت می‌کند قدرشناسی بیشتری نشان دهد.”

به نوشته مک‌کینون، یک مقام رده بالای سابق پنتاگون درباره روند بی پایان درخواستهای زلنسکی برای دریافت کمک از سوی آمریکا گفته است که پشتیبانی‌های غرب از اوکراین نامحدود نیست.

این مقام سابق پنتاگون اضافه کرد: “زلنسکی شبیه به یک بچه لوس و گستاخ رفتار می‌کند که همه خواسته‌هایش برآورده می‌شود اما همچنان می‌گوید که کافی نیست. خیلی‌ها در دولت آمریکا و بسیاری از شهروندان ما دیگر دارند از این کار او خسته و خسته‌تر می‌شوند. من به شما اطمینان می‌دهم او در اروپا هم دارد پل‌های پشت سرش را خراب می‌کند. به حد کافی برای اوکراین پول و حسن نیت به خرج داده‌ایم.”

مک کینون تاکید کرد، تعداد بیشتر و بیشتری از آمریکایی‌ها دارند با تداوم کمک کشورشان به کی‌یف مخالفت می‌کنند و این روند احتمالا تشدید می‌شود “چون مردم آمریکا بیش از پیش متوجه تبعات وحشتناک این جنگ شده و به این نتیجه می‌رسند که زلنسکی را نه در جایگاهی رفیع بلکه همین جا روی زمین ببینند.”

چند روز قبل رسانه‌ها گزارش دادند، واشنگتن برنامه دارد یک بسته جدید کمک‌های نظامی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را برای اوکراین اعلام کند. این بسته جدید که احتمالا در روزهای هفته آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود، احتمالا شامل مهمات توپخانه، موشکهای ضدهوایی و خودروهای نظامی برای ضد حمله در دست اجرای نیروهای اوکراینی است.

وزارت دفاع آمریکا اوایل ماه جاری میلادی یک بسته جدید کمک‌های امنیتی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار را برای کی‌یف اعلام کرد که در رخدادی بی سابقه شامل مهمات خوشه‌ای ۱۵۵ میلی متری مخصوص توپخانه بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا