ورزشی

واکنش حسین رضازاده به وضعیت وزنه‌برداری ایران

قهرمان سابق المپیک گفت: بدن برخی وزنه‌برداران بخاطر شرایط سنی دیگر جواب نمی‌دهد و باید تعدادی نفرات جوان به تیم ملی تزریق شوند تا روی آنها سرمایه گذاری کنند.

حسین رضازاده در گفت‌وگو با اخبار ورزشی درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو که رضایت بخش نبود و حاصل آن تنها یک مدال نقره در فوق سنگین بود، بیان کرد: تیم ملی وزنه‌برداری قبل از بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان را داشت و وزنه‌برداران آنجا فشار زیادی آوردند و در بازی‌های آسیایی معلوم بود که بدن آنها خسته بود. از طرفی با آقای انوشیروانی رییس فدراسیون هم که صحبت کردیم، باید چند نفر از وزنه‌برداران تغییر کنند و نفرات جوان‌تر بیاوریم تا برای آینده نتیجه خوبی بگیریم و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

واکنش حسین رضازاده به وضعیت وزنه‌برداری ایران

باید ۸ وزنه‌بردار جوان به تیم ملی اضافه شوند

رضازاده در پاسخ به این پرسش که گرفتن تنها یک مدال نقره برای مردم قابل قبول نیست؟ گفت: در گذشته در فوق سنگین مدال طلا می‌گرفتیم اما در این دوره وزنه بردار بحرین که از کشور ارمنستان است،  مدال طلا را گرفت. اگر این وزنه‌بردار ارمنی الاصل نبود ما می‌توانستیم مدال طلای فوق سنگین را بگیریم. با این حال باید در همه وزن‌ها خوب کار شود و شش، هفت وزنه‌بردار جوان به تیم ملی اضافه شوند تا برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک بعدی روی آنها کار کنیم.

او افزود: جوان‌ها می‌توانند افزایش رکورد داشته باشند اما برخی نفرات حال حاضر تیم ملی، چندین سال برای ایران افتخارآفرینی کردند اما دیگر بدن‌ها جواب نمی‌دهد. وزنه‌برداری رشته‌ای است که وقتی سن بالا می‌رود، آسیب دیدگی هم جدی می‌شود. فدراسیون در اردوهایی که برای قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی برگزار کرد کم و کسری نگذاشت اما وقتی بدن‌ها جواب ندهد کاری نمی‌توان انجام داد. به هر حال بدن خسته می‌شود و نمی‌تواند بازگشت خوبی به رکوردهای قبل را داشته باشد.

سال ۸۸ روی جوان‌ها کار کردیم تا در المپیک لندن مدال گرفتیم

رضازاده در پاسخ به این پرسش که چقدر باید به وزنه‌برداری زمان داد تا بتواند به یک تیم یک‌دست و خوب مانند آنچه در المپیک لندن  داشت، برسد؟ تصریح کرد: بهترین نتیجه را در المپیک ۲۰۱۲ لندن گرفتیم. سال ۸۸ که من به فدراسیون آمدم، دو سال کار کردیم و نفراتی چون بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی نیز جوان بودند. ما روی آنها دو سال کار کردیم و بعد در مسابقات قهرمانی جهان و سپس المپیک ۲۰۱۲ لندن توانستیم نتیجه بگیریم. الان هم برنامه ریزی کرده‌ایم چند جوانی که خوب و مورد تایید کادر فنی هستند به بدنه تیم ملی اضافه شوند.

او افزود: زمانی هم که ما آمده بودیم، دو، سه سال کار شد تا توانستیم نتیجه بگیریم. این رشته رکوردی است و با یک سال کار کردن نمی‌توان به نتیجه رسید. به نظرم با هشت وزنه‌بردار جوانی که به تیم ملی اضافه می‌شوند، شاید بتوانیم چهار – پنج مدال به دست آوریم.

واکنش حسین رضازاده به وضعیت وزنه‌برداری ایران

علی داودی خودش را باور کند به مدال می‌رسد

رییس کمیته فنی فدراسیون در پاسخ به این پرسش که باید نگران المپیک پاریس باشیم؟ گفت: وزنه‌برداری همیشه در قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و المپیک مدال گرفته است و مردم از آن انتظار دارند. ما در المپیک سه سهمیه داریم و فدراسیون تلاش می‌کند که از این سه سهمیه مدال خوب و خوش رنگ بگیرد. پیش بینی سخت است اما اگر علی داودی در فوق سنگی خودش را باور کند، می‌تواند مدال بگیرد. در همین قهرمانی جهان دیدیم که اگر علی داودی وزنه ۲۵۵ را در لحظه آخر نمی‌انداخت، می‌توانست مدال طلای دوضرب بگیرد. او بیشتر تمرین کند و در یک ضرب و دوضرب مقداری خودش را بالا بکشد می‌تواند دوباره به مدال المپیک برسد. مصطفی جوادی، رضا دهدار و رسول معتمدی هم باید بیشتر تلاش کنند و خودشان را باور کنند. آنها باید بدانند که المپیک، آخر ورزش است.

واکنش حسین رضازاده به وضعیت وزنه‌برداری ایران

نتیجه‌گیری در مورد عملکرد نصیرشلال زود است

رضازاده در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تاکنون عملکرد نواب نصیرشلال را چطور دیده است؟ تصریح کرد: هنوز هفت – هشت ماه نشده که سرمربی ایران است و  هنوز برای نتیجه‌گیری زود است. ولی در چندین مرحله اردو و مسابقات که کنار بچه‌ها بودیم، برنامه‌ریزی‌ها خوب بوده است. باید کادرفنی برنامه‌ریزی خوب و دقیق انجام دهد تا جوانانی که قرار است به بدنه تیم ملی اضافه می‌شوند، خوب کار کنند و به مدال برسند. باید به نصیرشلال فرصت دهیم تا کار کند و در هفت – هشت ماه نمی‌توان چیزی گفت. امیدوارم که در مسابقات بعدی و المپیک نتیجه خوبی بگیرند. همه مردم دوست دارند که وزنه برداری مانند قبل بدرخشد.

بدن‌ برخی وزنه‌برداران بخاطر شرایط سنی دیگر جواب نمی‌دهد 

او در مورد نیاز وزنه‌برداری به تغییر نسل گفت: همیشه همینطور بوده است. بعد از ما نیز نسل جدید با نفراتی چون سهراب مرادی، کیانوش رستمی،  بهداد سلیمی و سجاد شیروانی آمد. الان هم باید نسل جدید بیاید. هر کسی مدال جهانی و المپیک می‌خواهد باید خوب کار کند تا بتواند موفق شود. در حال حاضر هم چهار، پنج وزنه بردار تیم ملی به خاطر شرایط سنی دیگر بدن هایشان جواب نمی‌دهد و بیشتر به سمت آسیب دیدگی می روند. وزنه برداری ایران درست است که جزو کشورهای سطح بالا بود و قهرمان جهان و المپیک داشت اما کشورهای دیگر هم دارند کار می‌کنند و بیشتر کشورها سرمایه‌گذاری کلان کرده اند تا بتوانند مدال بگیرند و این در مورد رشته‌های دیگر هم وجود دارد. ما هم باید سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهیم تا بتوانیم در همه رشته‌ها به مدال‌های خوب و خوش رنگی برسیم.

واکنش حسین رضازاده به وضعیت وزنه‌برداری ایران

دختران هم باید تغییر نسل بدهند

قهرمان سابق جهان و المپیک در مورد عملکرد ناموفق وزنه‌برداری زنان ایران در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: سن الهام حسینی بالا است یا برخی نفرات کم‌تجربه هستند. با آقای باقری که صحبت می کردم، ریحانه کریمی گفته است از تعداد زیاد تماشاگران هول کرد و نتوانست وزنه بزند. از طرفی برای دختران هم نسل‌سازی انجام شود تا پس از سه، چهار سال انتظار، مدال‌های خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

خانه‌تکانی اساسی در تیم ملی وزنه‌برداری

واکنش نصیرشلال به عملکرد ضعیف وزنه‌برداری: بپذیریم ضعیف‌تر هستیم

ضعیف‌ترین نمایش وزنه‌برداری در ۲۱ سال اخیر

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا