ورزشی

واکنش خوشخبر به اظهارات قائمی: دعوت و خط خوردن او تصمیم آلکنو بود/ نمی دانم مافیا چیست

سرپرست تیم ملی والیبال ایران در واکنش به اظهارات فرهاد قائمی گفت: در این صورت نه مربی و نه بازیکنان قابل انتقاد نیستند. این روندی است که همیشه در تیم ملی وجود داشته است.

به گزارش اخبار ورزشی ، در حالی که کمتر از 20 روز به آغاز بازی های المپیک مانده بود ، آتش سوزی سختی بر جان تیم ملی والیبال افتاد.

تیم ملی والیبال ایران که کار خود را در لیگ ملت های والیبال با هدایت ولادیمیر آلکنو روس آغاز کرد ، شروع خوبی را نشان نداد. البته به گفته مربی والیبال دلیل تصمیم ضعیف ایران شناختن بازیکنان بیشتر تحت فشار بازی بزرگ است.

رئیس فدراسیون والیبال پس از نتایج بد در لیگ ملی والیبال ، از مردم عذرخواهی کرد و طی پیامی حضور فرهاد قائمی در تیم ملی والیبال را اعلام کرد ؛ قائمی در حالی در تیم ملی والیبال حضور داشت که بازیکنان قبل از شروع لیگ ملی والیبال از تیم ملی خداحافظی کرده بودند.

پس از بازگشت تیم ملی والیبال به ایران و وقفه ای کوتاه ، تمرین تیم ملی با حضور 19 بازیکن از روز شنبه (4 تیر) آغاز شد. الکنو فقط باید 12 بازیکن از این 19 بازیکن را به المپیک ببرد. در این لیست منتشر شده از 19 نفر ، نام فرهاد قائمی بازیکن ملی پوش ایرانی نیز دیده می شود.

الکنو پس از شرکت در جلسه تمرینی تیم ملی والیبال خطی به نام سه بازیکن را کشید و فرهاد قائمی یکی از بازیکنانی بود که اردوی تیم ملی والیبال را ترک کرد. وی پس از حذف بازیکن تیم ملی از فهرست تیم ملی ، در مصاحبه ای از سوی فدراسیون والیبال خجالت کشید و اظهارات افتراآمیز را بیان کرد.

امیر خوش خبر ، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران ، در مصاحبه با اخبار ورزشیوی در پاسخ به سخنان فرهاد قائمی گفت: مطمئناً نمی توانم واکنش خاصی داشته باشم زیرا قائمی بازیکن باسابقه و بسیار خوبی است. این بازیکن از تیم ملی والیبال ناامید شده است زیرا در توانایی خود می بیند که می تواند به تیم ملی والیبال ایران کمک کند. شایعاتی وجود دارد ، اما من همیشه به فرهاد قائمی به عنوان یک بازیکن موجود و به عنوان یک سرباز در تیم ملی احترام خواهم گذاشت. باید بگویم که این کلمات از ارزش عمودی نمی کاهند و همیشه بین اعضای ستاد ملی ، فدرال و فنی احترام قائل می شوند. باید بگویم که ارزش آقای قائمی با این سخنان هرگز برای ما کم نمی شود.

وی در پاسخ به ادعای قائمی مبنی بر اینکه داور (رئیس فدراسیون والیبال) قول داده این بازیکن در تیم ملی باشد؟ وی گفت: آقای داورزنی به الكنو پیشنهاد عضویت در تیم ملی والیبال را داد و من شخصاً با مترجمان آلكنو و توتو صحبت كردم و همه این صحبت ها به صورت پیام بود و همه چیز در دسترس بود. من اصرار کردم که لیست تیم ملی کتباً با من تماس گرفته و کلمه ای دریافت نکردم. در آخرین روز لیگ والیبال ایتالیا ، اسامی چند بازیکن به من گفته شد که باید به اردو دعوت شوند ، اما من از کادر فنی خواستم اسامی را به صورت کتبی به من بدهند ، زیرا تجربه نشان داد که چنین واژه هایی وجود دارد. در مورد میرزاجانپور و قائمی باید گفت که توتولو با موافقت آلکنو به ما گفت که این دو بازیکن باید در تمرین حضور داشته باشند تا آلکنو بتواند دوباره آنها را زیر نظر بگیرد.

وی ادامه داد: من قائمی را دعوت کردم و به صراحت و بدون تردید به او گفتم که آلکنو باید نظر نهایی را صادر کند. حتی به او گفتم که ممکن است الکنو یک ساعت بعد ، دو هفته بعد یا هر زمان نام خود را از لیست خارج کند یا حتی ممکن است شما را در ترکیب اصلی قرار دهد. باید بگویم که فقط نظر آلکنو مهم است و هیچ کس در بین کادر فنی یا در فدراسیون والیبال یا مقامات بالاتر نمی تواند بازیکنان را برای تیم ملی تحمیل یا حتی دستور دهد. وقتی با آلکنو در مورد تأخیر قائمی صحبت کردم ، او معتقد بود که قائمی کمی ایده آل است زیرا زمان کمی تا المپیک باقی مانده است و مربی فکر می کرد بعید است بازیکن بتواند به المپیک برسد. تیم ملی والیبال در 17 ژوئیه به توکیو منتقل می شود ، بنابراین هنوز زمان کمی باقی مانده است. ما باید در بدو ورود به ژاپن شرایط لازم را کسب کنیم و احتمالاً چند بازی دوستانه در توکیو داشته باشیم. رئیس آمریكا شخصاً به من ایمیل زد كه تیم ملی والیبال ایران باید با آنها بازی كند و من تاییدیه ای از الكنو دریافت كرده ام ، اما آنها باید زمان تمرین و تمرین را هماهنگ كنند و اگر شرایط مناسب باشد با ایالات متحده بازی خواهیم كرد.

خوش خبر ادامه داد: ما همچنین یک بازی دوستانه به روسیه ارائه داده ایم و باید ببینیم که میزبان این مسابقه به ما اجازه بازی می دهد یا خیر؟ ممکن است در بازی دوستانه مقابل فرانسه بازی کنیم. منظور من این است که بازیکنانی مانند قائمی باید خیلی سریع در جو باشند و وقت کمی وجود دارد. خط مستقیم تشخیص آلکنو است و شاید مربی دیگر این باور را نداشته باشد.

وی ادامه داد: در این حالت نه مربی و نه بازیکن قابل انتقاد نیستند. این روندی است که همیشه در تیم ملی وجود داشته است.

خوش خبر ، در پاسخ به قائمی که ادعا می کند مافیایی در تیم ملی والیبال ایران وجود دارد ، گفت: “تحلیل من ، مانند بسیاری دیگر ، این است که اگر تصور اینکه مافیا در تیم ملی است غیر ممکن باشد ، همان مافیا این را انتخاب کرد “من نمی دانم مافیا چیست یا کیست. ما یک پسر داریم به نام سرمربی. خوشبختانه این مربی به تیم ملی آمد که در دنیا صدا داشت و به یک مربی برجسته تبدیل شد. باید گفت که چنین مربیانی اجازه نمی دهند کسی به آنها مشاوره دهد ، چه رسد به اینکه برای آنها تعیین تکلیف کند. مربیان بزرگ هرگز اجازه نمی دهند کسی وظیفه ای به آنها بدهد ، اما من بار دیگر تأکید می کنم که شاید آقای قائمی صدمه عاطفی دیده است و باید گفت که سخنان قائمی قابل قضاوت نیست زیرا شاید من هم در وضعیت قائمی بودم. از عصبانیت ، من اینطور صحبت کردم ، اما این بازیکن تیم ملی خیلی خوب بود و تا زمانی که صحبت های فعلی را در مقیاس قرار ندهم ، خدمت کرده بود. می بینم که خدمات او به تیم ملی بیش از اینهاست.

او برای بازگشت به تیم ملی والیبال چه کاری باید انجام دهد؟ وی گفت: “رسانه ها می توانند کمک کنند و تیراندازی نکنند.” شاید قائمی در شرایط مصاحبه نبود و خوب نبود که با چند سوال در آن شرایط وضعیت او را بدتر کند. به دلیل کم بودن زمان ، همه باید همدلی و از خودگذشتگی داشته باشند ، زیرا این تیم ملی توانایی انجام کارهای بزرگ در المپیک را دارد و هر حاشیه ای شلاق بر روی تیم ملی والیبال است. ما به کمک همه ، به ویژه نقش رسانه ای رنگارنگ ، نیاز داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا