اقتصادی

واکنش دمشق به حمله نظامیان رژیم اسرائیل به سوری‌های جولان اشغالی

دولت سوریه حمله نظامیان اسرائیلی به سوری‌های ساکن جولان اشغالی را محکوم کرد و تاکید کرد، جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است.

به گزارش اخبار ورزشی، وزارت خارجه سوریه روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعرض وحشیانه نیروهای رژیم اشغالگر به مردم سوریه در جولان اشغالی، ادامه سیاست های خصمانه اسرائیل و جنایت‌های این رژیم است که نقض آشکار قوانین انسانی، بین المللی وحقوق بشری و نقض منشور سازمان ملل متحد به شمار می رود.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود از مواضع ساکنان جولان اشغالی و مخالفت آنها با طرح های اشغالگران برای غصب هزاران هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه به بهانه نصب توربین های بادی، قدردانی کرد.

به گزارش سانا، در ادامه بیانیه آمده است: دولت سوریه بار دیگر تأکید می‎ کند که اشغال جولان عربی سوریه توسط اسرائیل پایان خواهد یافت و همه طرح های اشغالگران و نقشه های آنها برای شهرک سازی های غیرقانونی، باطل و نقض آشکار قطعنامه شماره 497 شورای امنیت در سال 1981 به شمار می رود.

وزارت خارجه سوریه در پایان اعلام کرد که جولان، سوری و عربی است و چنین باقی خواهد ماند و بخش جدایی ناپذیر از خاک جمهوری عربی سوریه است و بازگشت آن به خاک کشور قطعی است.

روز سه‌شنبه تنش منجر به درگیری بین اهالی جولان اشغالی سوریه با نظامیان اشغالگر رژیم اسرائیل‌ ده‌ها زخمی به‌جای گذاشت. در جریان درگیری های امروز، نظامیان اسرائیلی با باتوم به اهالی جولان حمله کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا