اقتصادی

واکنش پکن به ادعای حمایت‌ چین از حمله به نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، وزارت خارجه چین گزارش های ادعایی مبنی بر ارائه انگیزه های مالی این کشور به شبه نظامیان در افغانستان را برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی با “اخبار نادرست ناب” توصیف کرد.

سخنگوی وزارت گفت دونالد ترامپ از تلاش چین برای پرداخت وجوه غیردولتی برای حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان مطلع شده است. این اخبار جعلی نشان می دهد برخی افراد دیوانه در تلاشند چهره چین را خدشه دار کنند و روابط چین و آمریکا را تضعیف کنند.

صبح روز پنجشنبه ، سایت Axis با استناد به دو مقام ارشد دولت آمریكا گزارش داد كه دولت ترامپ اطلاعات تایید نشده ای را مبنی بر حمایت مالی چین از بازیگران غیر دولتی در افغانستان برای هدف قرار دادن نیروهای آمریكایی در این كشور اعلام كرده است. در حال بودن است.

آکسیوس نوشت که این وب سایت به تنهایی قادر به بدست آوردن جزئیات این ادعا نبوده و خلاصه ای فقط از طرف مقامات در اختیار آنها قرار گرفته است که نخواستند نامشان فاش شود.

یکی از منابع گفت: “مانند همه گزارش ها ، ما گزارش های اولیه را با احتیاط اداره می کنیم ، اما هر گونه گزارش رسانه ای مربوط به امنیت اخبار خود را بسیار جدی می گیریم.”

منبع دیگری به این وب سایت گفت كه مقامات كاخ سفید در 22 دسامبر جلسه ای تحت عنوان “كمیته هماهنگی سیاسی” برگزار كردند تا در این مورد بحث كنند. بحث و گفتگوهای آنها دو موضوع بود: مشاوره با جامعه اطلاعاتی آمریكا برای تأیید گزارشهای اولیه و مشورت با جامعه نظامی و اطلاعاتی برای محافظت از نیروهای باقیمانده آمریكا در افغانستان.

به گفته آکسیوس ، مقامات منبع گزارش اطلاعاتی علیه چین یا زمان وقوع آن را ذکر نکردند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: “ایالات متحده شواهدی در دست دارد که نشان می دهد جمهوری خلق چین از طریق مشوق ها و پاداش های مالی اقدام به حمله به بازیگران غیر دولتی افغانستان به نیروهای آمریکایی کرده است.”

این منابع مشخص نکردند که چه زمان مشوق های مالی چین ارائه می شود ، اما گفتند که این امر پس از توافق ایالات متحده با طالبان در اواخر فوریه سال 2020 صورت گرفت.

پیش از این ، نیویورک تایمز گزارش داده بود که یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه ناشناس جنگجویان طالبان را تحریک کرده است تا در ازای دریافت پاداش مالی ، علیه نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان عملیاتی انجام دهند.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا