ورزشی

وب سایت اسپانیایی نکونام را ستایش می کند؛ روزی او ممکن است سرمربی اوساسونا باشد

وب سایت اسپانیا به بررسی دوران درخشان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران می پردازد.

جواد نکونام هفت فصل برای اوساسونا در لالیگا بازی کرد و رکورددار 198مین حضور اوساسونا در تاریخ تیم است.

نکونام که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بوده است ، اولین ایرانی است که پس از بازی در حاشیه و دو تیم اماراتی ، لالیگا را تجربه کرد.

نکونام پس از حضور در جام جهانی 2006 آلمان در آلمان ، پیشنهادات تاتنهام هاتسپور و المپیک لیونز برای پیوستن به اوزاسونا را رد کرد و تیم اسپانیا یک بند خروج 5 میلیون یورویی تعیین کرد.

از همان ابتدا ، نکونام اعتماد به نفس Cosco Ziganda ، سرمربی اوساسونا را به دست آورد و همچنین اولین حضور خود در لالیگا را در ورزشگاه نوکمپ مقابل بارسلونا انجام داد. هافبک ایرانی اولین گل خود را در دسامبر در لالیگا مقابل ویارئال به ثمر رساند.

یکی از لحظات فراموش نشدنی نکو در اوساسونا ، آخرین گل دقایقی او مقابل بوردو در لیگ اروپا بود که منجر به ارتقاء اوزاسونا به دور بعدی شد. اوساسونا همچنین گلاسکو و بایر لورکوزن را از بین برد ، اما در مقابل سویا که با سرانجام پیروز شد ، باخت.

البته نکونام هم دوران سختی را پشت سر گذاشت. او لیگ را مقابل ویارئال پاره کرد و مدت زیادی است که از زمین خارج شده است ، اما این باشگاه قرارداد نکونام را تا سال 2011 تمدید کرد.

موفقیت او در فصل بعد ، با هشت گل باعث شد اسپانیول و ویارئال او را امضا کنند ، اما نکونام ترجیح داد در اوساسونا بماند.

نکونام که در چندین بازی نیز دستبند کاپیتان تیمش را به تن داشت ، تصمیم گرفت به استقلال برود و برای یک و نیم فصل برای این تیم بازی کند.

نکونام پس از جام جهانی در برزیل به اوساسونا بازگشت ، اما بازگشت او آن چیزی نبود که او برایش امیدوار بود و به دلیل مشکلات اداری با انتقال کویت به اسپانیا بسیاری از بازی ها را از دست داد و او در نهایت در سایپا و العربی فوتبال بازی کرد. او خداحافظی کرد.

اکنون نکونام در قدم به قدم مربیگری کارلوس کی‌روش ، مربی استیلرز پیگیری می کند و به احتمال زیاد این بازیکن با هواداران زیادی در اوساسونا هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا