اقتصادی

وجود ۵۰ مرکز اقامتی گردشگری در کرمانشاه/ بومگردی های منفرد باید به بومگردی های گروهی روی بیاورند

وحید امیری در گفتگو با خبرنگار اخبار ورزشی کرمانشاه، با اشاره به برگزاری دوره‌های رایگان آموزش گردشگری در کرمانشاه، اظهار کرد: در هفته گردشگری ۲ مرکز اقامتی بومگردی در روستای بیله ای جوانرود افتتاح شد، این مراکز اقامتی بومگردی با دریافت تسهیلاتی بالغ بر ۲ میلیارد تومان و بخشی از آورده بخش خصوصی احداث ‌شد.

وی از برگزاری تور بوم گردی با حضور پرسنل کمیته امداد به همراه خانواده‌ در طاق بستان خبر داد و افزود: فردا (شنبه هشت آنلاین ماه) کارگاه آموزشی فن بیان به صورت رایگان برای دفاتر اماکن اقامتی و پرسنل اداره کل میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال ابداع روشی هستیم که بومگردی‌های منفرد به بومگردی‌های گروهی روی بیاورند و گردشگران با جامعه مردمی آشنا شوند، آداب و رسوم، سنت‌ها، خوراک و پوشش افراد را ببینند و ارتباط بین افراد بومی و گردشگران ایجاد شود.

وی ابراز کرد: برنامه دیگر برگزاری کارگاه گردشگری سلامت است که در اداره کل یا دانشگاه علوم پزشکی در خصوص گردشگری سلامت برگزار می‌شود و این برنامه شامل آشنایی دفاتر و ظرفیت های موجود در بیمارستان‌ها با اتفاقات و چالش‌های روز حوزه گردشگری سلامت با محوریت کشور عراق است.

این مسئول گفت: هدف از ایجاد این دفاتر این است که بیمارستان‌های استان کرمانشاه ادبیات گردشگری را فرا بگیرند و به جای اینکه فقط بیمار را به شهر کرمانشاه بیاوریم یک بسته گردشگری را تدارک ببینیم.

وی ادامه داد: برنامه دیگر هفته گردشگری یک همایش مختص بوم گردی‌ها است که ۲ تن از همشهریان کرمانشاهی که در ستاد مرکزی وزارتخانه عضو هستند در این همایش حضور پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این افراد آخرین اتفاقات، رویدادها و مقررات در این حوزه را اطلاع‌رسانی می‌کنند تا بتوانیم از این ظرفیت استان که بالغ بر ۵٠ مرکز اقامتی است به درستی استفاده کنیم.

دکمه بازگشت به بالا