ورزشی

وحدت حوزه و دانشگاه مرجعیت علمی را کامل می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، سید حسن هاشمی در سمینار و نشست تخصصی هم اندیشی دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1385 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند به صورت ویژه در نظر گرفته شد. صومعه ها و دانشگاه ها دو نهاد مقدس، هدف متعالی توسعه و اعتلای ملت و سازندگی جامعه و تمدن هستند و مهمترین عامل تکمیل کننده مرجعیت علمی، وحدت حوزه ها و دانشگاه هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از اهداف متعالی و متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی که همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، اقتدار علمی کشور است. همدلی و هم افزایی این دو نهاد مقدس حوزه های علمیه و دانشگاه ها آثار و برکات ارزنده ای در عرصه های مختلف برای جامعه دارد و زمینه ساز ارتباط متعالی ارزش ها و نیازهای جامعه است. (ادامه مطلب)

حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند

اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز به بیان ابعاد و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند و گفتند: حوزه و دانشگاه باید در افقی هماهنگ و هماهنگ حرکت کنند. جلسه هم اندیشی که برای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه با همکاری حوزویان و دانشگاهیان بیرجند برگزار شد بسیار خوب و مؤثر بود و امام خمینی (ره) هم به حوزه و هم دانشگاه احترام می گذاشتند و همواره تاکید داشتند که این دو باید پیوند مستحکمی داشته باشند. . .

علی ذوالم تاکید می کند: در واقعیت گام دوم انقلاب، بحث تمدن نوین اسلامی وجود دارد که نیازمند تفکر محوری است و این تفکر محوری نیز مستلزم موارد مهمی از جمله تفکر در وحدت حوزه و دانشگاه است. باید تلاش کنیم در بحث های علمی حوزه و دانشگاه به وحدت معرفتی برسیم.

حوزه های علمیه و دانشگاه ها متفکر جامعه هستند

قائم مقام مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی وی همچنین گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها نهادهایی هستند که در واقع مغز جامعه هستند و وحدت آنها زمینه را برای افزایش قدرت و ارتقاء و همچنین پیشرفت ملی فراهم می کند.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده ادامه داد: سرافرازی یکی از ارکان مهم در وحدت حوزه و دانشگاه است. پیوند مستحکم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، انسجام اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهد و از تهدیدها و چالش‌هایی که ممکن است در مسیر پیشرفت و اقتدار ملی ایجاد شود، جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضی مرادی، دبیر حوزه و اتحاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی نیز از تشکیل سلسله جلسات وحدت حوزه و دانشگاه و برنامه‌های آتی دبیرخانه در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا