اقتصادی

وزیر ارشاد در اختتامیه: جشنواره فجر امسال ادای دین به ساحت هنر بود

به گزارش اخبار ورزشی، محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: خدا را شاکرم که جشنواره چهل و یکم فیلم فجر با این شور و استقبال به منزل پایانی خود می‌رسد.

او از برگزارکنندگان جشنواره تقدیر کرد و افزود: آنها دوره پرتلاشی را پشت سر گذاشتند و از همه کسانی که در این جشن باشکوه سینمای ایران نقش‌آفرینی کردند تشکر می‌کنم.

وزیر ارشاد از هیات‌های انتخاب داوری جشنواره و هنرمندانی که در این دوره قبول مسئولیت کردند، تشکر کرد و ادامه داد: جشنواره امسال حائز ویژگی‌های منحصر به‌فردی بود. در وهله اول این جشنواره ادای دینی به ساحت هنری مردم ایران بود زیرا در این جشنواره فیلمسازانی از نقاط مختلف ایران حضور افتخارآمیز داشتند و تلاش شد در این جشنواره همه استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان، آذربایجان، شمال و جنوب حضور داشته باشند که این اقدام در جهت عدالت فرهنگی است که آن را در دست گرفته‌ایم و در این دوره جشنواره خود را به خوبی نشان داد.

اسماعیلی یادآور شد: اختتامیه جشنواره پارسال گفتم تلاش مدیریت فرهنگی در دولت، ایجاد سینما در تراز انقلاب اسلامی است و خوشحالم امروز در این جایگاه ایستاده‌ایم. همه باید تلاش کنند هر روز عیار سینمای ایران بالاتر برود چون هم استعداد داریم و هم امکانات.

وی در توضیح ویژگی دوم جشنواره امسال افزود: رویش‌های جدیدی را شاهد بودیم. کار جشنواره این است که خانم‌ها و آقایان مستعد جدید را معرفی کند.

اسماعیلی ادامه داد: حمایت همه عناصر و کسانی که در این جشنواره نقش داشتند دیگر ویژگی جشنواره امسال است. برای اولین‌بار یک رئیس‌جمهور در جشنواره حاضر شد و در کنار مردم به تماشای فیلم نشست.

وی در ادامه از اعضای هیات دولت به‌ویژه پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما و ذاکانی شهردار تهران، همه وزرا به‌ویژه وزیر آموزش و پرورش و همه نهادهای مردمی که در تولید فیلم‌های این دوره از جشنواره مشارکت کردند، قدردانی کرد و گفت: جشنواره متعلق به مردم و انقلاب اسلامی بود که به هنر ایران مشروعیت بخشید که این را در جشنواره امسال به وضوح می‌بینیم و به خود می‌بالیم که این اتفاق مهم رخ داده است.

او از برگزاری همزمان بخش ملی و بین‌الملل جشنواره فیلم فجر تشکر کرد و آن را افتخاری درخشان دانست و گفت: اتفاق مهم جشنواره امسال حرکت جشنواره و سایه شعارهای اصلی آن یعنی “امید”، “اخلاق” و “آگاهی” است. تمام ۲۴ فیلمی که به داوری رسیدند این ویژگی‌ها را داشتند.

او اضافه کرد: بدخواهان می‌خواهند مردم ایران را از گذشته نادم و به آینده ناامید کنند اما تلاششان بی‌نتیجه است.

اسماعیلی گفت: سینمای ایران در جهت منویات رهبری باید عهده‌دار واقعیت امیدبخش و ارتقای جامعه ما باشد.

۵۷۵۷

دکمه بازگشت به بالا