اقتصادی

وزیر اسرائیلی: ۴ اسیر فلسطینی بازداشت شده مکان دو اسیر دیگر را فاش نمی‌کنند

وزیر امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که چهار زندانی فلسطینی محل نگهداری دو زندانی فراری دیگر را فاش نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان اسرائیل به نقل از روزنامه القدس العربی ، عمر برلیو وزیر کشور اسرائیل در مصاحبه با رادیو تل آویو گفت: “چهار زندانی فلسطینی که دستگیر شده بودند محل نایف را فاش نکردند. خانه های یعقوب کمجی و نفیات. کمیته تحقیقات به زودی آغاز می شود. “ما نگران هستیم که این دو زندانی مسلح هستند و می خواهند عملیاتی انجام دهند. جستجوی زندانیان باید تا کرانه باختری گسترش یابد. نیروهای امنیتی اسرائیل ادامه می دهند شاید بتوان یکی از آنها را وارد کرانه باختری کرد. در هر صورت ، ما بدترین سناریو را در نظر می گیریم. “

نیروهای امنیتی اسرائیل برای هفتمین روز متوالی به جستجوی دو زندانی فرار شده از زندان جلابه ادامه دادند. بارلیو اخیراً دستور تشکیل یک کمیسیون حقیقت یاب برای فرار زندانیان را صادر کرد.

بارلیو در بیانیه ای اعلام کرد که با آویچای مندلبیت ، مشاور حقوقی دولت اسرائیل به توافق رسیده است تا این کمیته را تشکیل دهد و از دولت خواست تا آن را تأیید کند. وی درباره تحلیلگران اسرائیلی که گفته بودند بارلیو کار خود را انجام نمی دهد و از رسوایی فرار این زندانی شوکه شده اند ، گفت: “من اطمینان دارم که دولت با پیشنهاد من برای تشکیل کمیته موافقت خواهد کرد.”

طبق پیش بینی های موجودیت صهیونیستی ، یاکوف نفیات و نایف کمماجی از هم جدا هستند و با هم نیستند و روند جستجو در مناطق یوکنام و جنین در مرج بن عامر متمرکز شده است.

قبل از اظهارات وزیر اسرائیلی ، نیروهای اسرائیلی به برخی پایگاه ها در آباد و کرانه باختری حمله کردند.

در همین راستا شهر ناصر شاهد تجمع و تجمع حمایت از اسرای فلسطینی بود و تظاهرکنندگان خواستار آزادی زندانیان و پایان اشغالگری شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا