اقتصادی

وزیر خارجه عراق: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب برای کمک به مردم آن مهم است

به نقل از سومریه نیوز، فواد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق گفت، در همکاری مشترک عربی چه در خارج از چارچوب اتحادیه عرب و چه در داخل آن، بحرانی وجود داشت، اما با برگزاری آخرین اجلاس سران در جده، اوضاع تغییر کرد و به ویژه پس از بازگشت سوریه و شرکت آن در آخرین اجلاس سران؛ اکنون همه کشورهای عضو به صندلی‌های خود بازگشته‌اند و ماهیت فعالیت عربی به سمت بهتر شدن تغییر خواهد کرد.

فواد حسین تصریح کرد: مشکلات زیادی بین طرف‌های مختلف عربی و نیز مشکلاتی میان کشورهای عربی با کشورهایی در اطراف ما وجود داشت که مسائل مختلفی را ایجاد کرد. با برگزاری اجلاس سران عرب در جده، برنامه روشنی برای فعال سازی اتحادیه عرب و حل مشکلات در چارچوب این اتحادیه شکل گرفت.

وی ادامه داد: ما همیشه از بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب حمایت کردیم و خرسندیم که اقدام مشترکی بین طرف‌های سعودی، مصری، اردنی، عراقی و لبنانی برای پیشبرد این امر صورت گرفت و به مرحله خوبی رسیدیم.

فواد حسین خاطرنشان کرد: مشارکت سوریه در اجلاس سران کشورهای عربی و بازگشت آن، موضوع مهمی برای رسیدگی کشورهای عربی به وضعیت وخیم سوریه و چگونگی کمک به مردم سوریه به ویژه از نظر بشردوستانه است. در گذشته، نقش عربی غایب بود و در نتیجه تشکیل گروه تماس از وزرای خارجه پنج کشور، انتظار داریم اتحادیه عرب نقش مهمی در عرصه بین المللی در خصوص اوضاع سوریه ایفا کند.

310310

دکمه بازگشت به بالا