اقتصادی

وزیر علوم: انجام طرح‌های کلان ملی از وظایف پژوهشگاه‌هاست/ تأکید بر حمایت از یاوران علمی

وزیر علوم: انجام طرح‌های کلان ملی از وظایف پژوهشگاه‌هاست  تأکید بر حمایت از یاوران علمی

زلفی‌گل گفت: یکی از وظایف اصلی پژوهشگاه‌ها در شرایط حاضر، داشتن طرح‌های کلان ملی است؛ همچنین در پژوهشگاه‌ها باید محوریت اصلی با پژوهش و فناوری و ارتباط گسترده با شرکت‌های دانش بنیان باشد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم وفناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل در آیین تکریم مهدی نکومنش، رئیس سابق پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و معارفه مسعود اسفنده رئیس این پژوهشگاه گفت: یکی از انتظاراتی که از پژوهشگاه‌ها وجود دارد داشتن نگاه متفاوت به آموزش و پژوهش است؛ در دانشگاه‌ها غلبه با آموزش و آموزش در کنار پژوهش است ولی در پژوهشگاه‌ها باید پژوهش و فناوری و ارتباط گسترده با شرکت‌های دانش بنیان محور فعالیت‌ها باشد.

وزیر علوم تأکید کرد: انتظار به‌حق دیگری که از پژوهشگاه‌ها وجود دارد این است که هر پژوهشگاه چند طرح کلان ملی که نیاز‌های مهم و اساسی کشور را پاسخ می‌دهد انتخاب کند و با کمک اعضای هیئت علمی، دانشجویان و محققان خود و حتی با کمک اعضای هئیت علمی سایر مراکز دانشگاهی و پژوهشی انجام دهد و در این صورت خواهیم توانست از ظرفیت بالای مراکز پژوهشی وزارت علوم استفاده حدکثری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: البته هم‌اکنون نیز اقدامات خوبی در پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری انجام می‌شود که باید اطلاع رسانی شود و معرفی امکانات و ظرفیت پژوهشگاه‌ها باعث تقاضای طرح پژوهشی بخش صنعت، تولید و کشاورزی از این مراکز و حل مشکلات کشور می‌شود.

قدردانی از رؤسای پیشین پژوهشگاه

وزیر علوم در این مراسم گفت: ما قدردان خدمات و زحمات همه روسا و مدیران پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی هستیم و اعتقاد داریم که آنچه امروز در مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی باعث افتخار همه ایرانیان است ریشه در زحمات گذشتگان دارد

وی تأکید کرد: قدردانی از روسای گذشته مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی را نه تنها وظیفه خود می‌دانیم بلکه معتقدیم این کار ارزش نمادین دارد و به نسل جوان این پیام را می‌دهد که ارزش کار علمی و اجرایی برای همیشه ماندگار است.

تأکید بر حمایت از یاوران علمی

زلفی گل به رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی توصیه نمود: حتما به بهبود وضعیت معیشتی یاوران علمی و ارائه خدمات رفاهی به آنان توجه مستمر و ویژه داشته باشد چرا که در کنار اساتید و دانشجویان از ارکان مهم پژوهشگاه محسوب می‌شوند.

وی به ضروری بودن احداث خوابگاه متاهلی برای دانشجویان این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ به پیشبرد این پروژه کمک می‌کنیم.

گفتنی است، وزیر علوم، معاون پژوهشی این وزارت و مدیران کل این معاونت علاوه بر حضور در آیین تکریم و معارفه، از برخی از بخش‌های پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی نیز بازدید کردند.

دکمه بازگشت به بالا