اقتصادی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شهید مفتح اجازه ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه را نداد

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی استان همدان، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم گرامیداشت شهید مفتح و شهدای روحانی شهرستان فامنین در مسجد اعظم این شهرستان گفت: فاز اول مجتمع فرهنگی، هنری فامنین در سال آینده افتتاح و در اختیار مردم این شهرستان قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی افزود: این منطقه از شمال استان، جزو محروم‌ترین مناطق کشور، و دارای حداقل امکانات بود که در مسیر شکوهمند انقلاب اسلامی که برای خدمت به مناطق محروم ایجاد کرده شده، نتایج این خدمات را می بینیم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی کشور روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان شهدای گمنام نامگذاری شده است و شهدای گمنام این نداشتن اسم را از مادرشان فاطمه زهرا(س) به ارث برده‌اند، یادآور شد: به سنت سالیان اخیر تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در سراسر کشور در این روز در حال انجام است.

وی با قدردانی از مردم فامنین برای برگزاری مراسم گرامیداشت باشکوه برای شهید مفتح، از شهدای والا مقام وحدت حوزه و دانشگاه و از مفاخر بزرگ استان و کشور، خاطرنشان کرد: شهید مفتح از پیشگامان نهضت امام راحل بود و نقش مهمی در جریانات انقلاب ایفا کرد، شهید مفتح و شهید بهشتی و شهید باهنر از جمله رجال نهضت امام راحل و از پیشگامان ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه به شمار می‌روند.

وزیر ارشاد تأکید کرد: شخصیت‌های دانشمندی مانند دکتر مفتح دوقطبی‌ها را برهم زده و نشان دادند در مکتب اهل‌بیت بین دانش‌های نوین، سنتی و دینی فاصله‌ای نیست و علم در هر دو فضا چه در حوزه و چه در دانشگاه در آنجایی‌که در خدمت رشد، تعالی، پیشرفت، عمران و آبادانی قرار بگیرد محترم و قابل احترام است.

وی با تأکید بر اینکه شهید مفتح از نقش مهمی در جریانات اسلامی در دانشگاه‌ها برخوردار بود و حلقه‌های متعددی از جوانان در کنار وی تشکیل شد و در سنگر مسجد نیز حضور پررنگی داشت، گفت: آیت‌الله مفتح با فعالیت درخشان خود اجازه نداد بین حوزه و دانشگاه شکاف ادامه پیدا کند و سنگر دانشگاه را برای خدمت انتخاب کرد و همواره در این سنگر خوش درخشید.

اسماعیلی اضافه کرد: جای تعجب نیست که در اوایل انقلاب دشمنان جمهوری اسلامی وی را مورد سوءقصد قرار دادند و این شخصیت عزیز را در صحن علم به شهادت رساندند.

دکمه بازگشت به بالا