اقتصادی

وکلا باید امانتدار و رازدار موکلین خود باشند 

به گزارش خبرنگار اجتماعی اخبار ورزشی از قزوین؛ آیین تحلیف کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۱ مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین روز شنبه با حضور امیر حسین فضلی معاون بازرسی و امور استانهای قوه قضائیه، عبدالکریم کلهر معاون توسعه و منابع انسانی دادگستری استان قزوین و محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.  
 
عبدالکریم کلهر در این مراسم با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی در بمباران مردم غزه اظهارداشت: وقتی دزدی وارد خانه شما می شود باید آن را بیرون کنید و اگر در این بیرون راندن به این سارق آسیب وارد شد قابل دفاع و حمایت نیست. 
 
وی بیان کرد: اسرائیل سالهاست در سرزمین های اشغالی حضور زورگویانه دارد و همواره با جنایات متعدد خوی ددمنشی خود را نشان داده و امروز ملت فلسطین بپا خواسته اند تا متجاوز را از سرزمینشان بیرون کنند.

کلهر تصریح کرد: وکالت جایگاه والایی در احقاق حقوق مظلومان دارد و از وکلای بین المللی انتظار می رود در دفاع از مردم غزه و فلسطین اقدانم انسانی انجام دهند. 

 
معاون توسعه و منابع انسانی دادگستری استان قزوین در ادامه با ابراز خرسندی از ورود کارآموزان به جرگه وکالت یاداورشد: شما باید پس از سوگندی که یاد کردید برای احقاق حق مردم وارد میدان شوید و در مسیر عدالت حقوقی و قضایی مشارکت کنید. 
 
وی اظهارداشت: اگر در هر پرونده ای وکیل حضور داشته باشد حتما به قاضی کمک می کند تا درست تصمیم گرفته و حکم عادلانه صادر کند. 
 
کلهر در ادامه گفت: در امور حقوقی باید خود را به روز کنید و اگر وکالت تخصصی شود و وکلا در چند مورد خاص به صورت تخصصی کار کنند حتما در دفاع و احقاق حق بهتر عمل خواهند کرد و به قاضی هم کمک موثری خواهد شد. 
 

وی اظهارداشت: برای تخصصی شدن وکالت بایستی بستر لازم توسط مسئولان مهیا شود و در کنار آن قوانین هم کارآمد شود و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موجب شویم قبل از اعمال حقوقی حتما در پرونده ها از وکیل استفاده شود و مردم را توجیه کنیم تا استفاده از وکالت را جدی بگیرند زیرا اگر قراردادها با وکیل تنظیم شود از بسیاری مشکلات جلوگیری می کند. 
 
این مدیر در ادامه به وکلا تو.صیه کرد رازدار باشند و افزود: وکیل امانتدار رازهای مردم است و شما باید بدانید امانتدار هستید و اطلاعات مردم نزد شما  
یک راز است که نباید در اختیار دیگران قرار گیرد. 
 
وی اظهارداشت: وکلا بایستی در رفتار و گفتار خود دقت کرده و شان این جایگاه مهم را حفظ کنند و با دفاع واقعی و شفاف به سلامت اجتماعی جامعه کمک کنند. 
 
در ادامه ۱۲۰ تن از کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۱ دراستان قزوین مراسم تحلیف را بجای آوردند. 
 
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا