اقتصادی

پادشاه اردن: به آتش‌بس دائمی در غزه نیاز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، «عبدالله الثانی بن الحسین» پادشاه اردن بامداد سه‌شنبه بعد از دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، بر لزوم برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه تاکید کرد.

عبدالله الثانی طی نشست خبری به همراه بایدن، گفت: «ما نمی‌توانیم حمله اسرائیل به رفح را تحمل کنیم زیرا منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد. تهدید به آواره کردن فلسطینی‌های ساکن غزه را نیز نمی‌توان پذیرفت».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی با بیان اینکه به آتش‌بس دائمی در غزه و ارسال کمک به این باریکه نیاز است، توضیح داد: «ما باید تلاش‌ها را برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تقویت کنیم و افق سیاسی برای رسیدن به راهکار دو دولتی پیدا کنیم».

پادشاه اردن ضمن ضروری دانستن نقش آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی در نوار غزه، اظهار داشت: «ضروری است که آنروا به وظایف خود ادامه دهد زیرا هیچ آژانس دیگری بجز آنها قادر به انجام عملیات بشردوستانه در غزه نیست».

طبق این گزارش، عبدالله الثانی در ادامه با بیان اینکه جدایی کرانه باختری از غزه قابل قبول نیست، تصریح کرد: «وضعیت کرانه باختری و اماکن مقدس در بیت‌المقدس را نباید نادیده گرفت».

وی همچنین افزود: «ادامه تشدید تنش توسط شهرک‌نشینان [صهیونیست] منجر به هرج و مرج در منطقه خواهد شد».

بایدن نیز در این نشست خبری در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح ادعا کرد: «اسرائیل نباید بدون برنامه‌ای برای تضمین امنیت غیرنظامیان، به عملیات نظامی در رفح ادامه دهد». (جزئیات بیشتر)

 

 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا