ورزشی

پاسخ به یک شبهه دردسرساز اساسنامه فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انتخابات پر حاشیه فدراسیون دوچرخه سواری قرار است بعد از نزدیک به یک سال و نیم روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور محمدبابایی، حمیدرضا پارسی منش، محمود ترابی گودرزی، محمد میرابوطالبی، افشین داوری، رسول هاشم کندی سرپرست فعلی فدراسیون و محمد صانعی و شرکت ۵۵ عضو در سالن آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شود.

بنابر اطلاع فدراسیون دوچرخه سواری قرار است دو نماینده از سوی Uci و Acc از کشور هندوستان به عنوان ناظر بین المللی در مجمع حاضر شوند تا شبهات دوره قبل این انتخابات که منجر به ابطال آن گردیده بود تکرار نشود.

ظاهرا باز هم اهالی دوچرخه سواری در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون به دنبال حواشی می گردند و نمی خواهند این رشته المپیکی بعد از یک افول و سقوط فاجعه بار در سالهای گذشته در مسیر آرامش قرار بگیرد.

در یکی از بندهای اساسنامه فدراسیون جهانی (بند ۷ ) آمده است که انتخابات ملی فدراسیون ها باید بدون دخالت دولت ها برگزار شده و در کنار آن کاندیداها باید از یک سال قبل فعالیت مجوز دار در این رشته را داشته باشند.

به طور قطع با حضور نامزدهای انتخابات از صنوف مختلف ورزشی نمی توان گفت که تمامی این نفرات در یکسال قبل فعالیت مستمر و مجوز داری را در این رشته داشته و ثبت کرده اند.

در این بین هاشم کندی سرپرست فدراسیون با داشتن سابقه مدیریتی و سرپرستی و مربیگری این رشته به طور قطع مشکلی بابت این بند ندارد. صانعی مدیر عامل باشگاه پدافند نیز در این رشته تیم داری می کند و یکی از افرادی است که منعی برای شرکت در مجمع ندارد. ابوطالبی پزشک اسبق فدراسیون دوچرخه سواری، داوری یک دوره سرپرست این فدراسیون بوده، پارسی منش در رشته های رزمی هیئت اصفهان فعالیت دارد، بابایی و گودرزی کارمند وزارت ورزش و از مدیران ورزشی می باشند که به نظر می رسد فعالیت مستمری در این رشته نداشته اند.

اما انتخاب یکی از نامزدها به عنوان رئیس آینده این رشته ورزشی در صورتیکه کاندیداها اعتراضی به حضور وی مبنی بر عدم فعالیت مستمرش در این رشته نداشته باشند، منعی ندارد.

مجید ناصری داور بین المللی دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: همیشه اجرای کامل اساسنامه در انتخابات سخت است اما این بند نیز یکی از مواردی است که امیدوارم مشکلی در برگزاری انتخابات به وجود نیاورد.

محمود وفایی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری و سخنگوی فدراسیون هم در گفتگو با آنلاین در این مورد توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: طبق اساسنامه فدراسیون جهانی افرادی که کاندیدای انتخابات می شوند باید از یک سال قبل فعالیت مستمر و مجوز دار با کارت uci داشته باشند اما اینکه فردی بدون داشتن این کارت رای بیاورد اشکال نداشته و منعی برای فعالیت ندارد مگر اینکه نامزدی به اجرای این بند اعتراض کند.

وی در مورد شبهات دیگری که در مسیر برگزاری این انتخابات وجود داشته نیز گفت: در مسیر ثبت نام کاندیداها به حضور یکی از نامزدها اعتراض شد که این نامزد با دریافت مجوز و نامه استعلام فدراسیون پزشکی ورزشی از نادو و کمیته دوپینگ فدراسیون جهانی و … مشکل و موانع قانونی را حل کرد.

وفایی بیان کرد: قانون انتخابات فدراسیون جهانی دوچرخه سواری در سال ۲۰۱۱ تدوین گردید و پس از آن چندین بار تغییراتی در آن داده شد. در بندهای آن آمده است که افرادی که قرار است در فدراسیون های ملی کاندیدا شوند نباید محرومیت بیش از شش ماه داشته باشند و مواردی مانند تعلیق شش ماهه منعی برای ورودشان به انتخابات نیست.

وی ادامه داد: همین طور در این بخش آمده است افرادی با سابقه دوپینگ نمی توانند در پست های اصلی کنفدراسیون آسیا و uci نامزد شوند که ما قبلا هم روسا و مسئولینی را از ایران داشته ایم که با در نظر گرفتن سوابق خود برای حضور در انتخابات جهانی نامزد نمی شدند و دیگر اعضای فدراسیون را به عنوان نماینده ایران معرفی می کردند. به طور مثال آقای خالقی دبیر فدراسیون نماینده ایران در کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا و فدراسیون جهانی بودند.

وفایی ادامه داد: همین طور در اساسنامه به روز شده اشاره ای به اجرای قانون عطف به ما سابق نشده است به طوریکه یکی از دوچرخه سواران دوپینگی در المپیک های گذشته با وجود محرومیت چهار ساله در زمان خود هم اکنون مدیر باشگاه حرفه ای آستانای قزاقستانی است که در توردوفرانس مطرح ترین تور دنیا فعالیت دارد.

دوچرخه سواری یکی از فدراسیون های المپیکی کشورمان بعد از اینکه انتخابات خردادماه سال ۱۴۰۰ اش به دلیل رای نماینده وزارت ورزش و جوانان ابطال گردید از مهرماه سال گذشته همچنان با سرپرست اداره می شود.

پس از این اتحادیه جهانی دوچرخه سواری با ارائه ایراد و سوالاتی به اساسنامه فدراسیون و انتخابات و برگزاری این مجمع چالش های زیادی را برای این رشته بوجود آورد به طوریکه برای حل ماجرا پای رئیس کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و برگزاری نشست ها و جلسات مختلفی برای رفع احتمالی تعلیق این رشته و حل مسئله انتخابات و اساسنامه برگزار شد و در نهایت قرار است این انتخابات روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور ۷ کاندیدا و شرکت ۵۵ عضو در سالن فارسی آکادمی کمیته المپیک برگزار شود.

دکمه بازگشت به بالا