ورزشی

پاسخ تند باشگاه پرسپولیس به اعتراض استقلالی‌ها/به هواداران‌تان آدرس غلط ندهید

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی؛ در این اطلاعیه آمده است: در روزهای گذشته صبوری کرده و سعی نمودیم با چشم‌پوشی بر افتراها نسبت به پرسپولیس که به موج دروغ‌ها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دامن زد، به آرامش اوضاع کمک کنیم تا سال جدید با چنین مباحثی آغاز نشود، اما پافشاری طرف مقابل و سکوت آن‌هایی که وظیفه روشنگری داشتند ما را ناچار از این امر کرد.
مدیران و بازیکنان استقلال در روزهای اخیر مطالبی را مطرح کرده‌اند که به دور از واقعیت است و ما را به نقطه‌ای رساند که ناچار به پاسخگویی شدیم.
بازیکنان آن باشگاه مختار هستند آن‌قدر ساده باشند که حرف‌های بعضی مدیران آن مجموعه را باور کنند یا برای خوشامد هواداران خودشان در جهت توجیه ایشان یا افکار عمومی گام بردارند، اما نه وقتی که افترا را متوجه پرسپولیس می‌کنند. پرسپولیسی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌می‌دارد و مظلومانه از موهبت‌هایی بی‌بهره است که دیگران از آن بهره می‌برند.
در این فوتبال باشگاه‌هایی که از حمایت‌های مالی دولتی یا شبه دولتی بهره‌مند هستند، شناخته شده‌اند و پرسولیس در زمره آن‌ها نیست.
مسوولان آن تیم خاص نمی‌توانند با ایجاد هجمه علیه پرسولیس یا دادن کدهای نادرست به هواداران‌شان مشکلات پیش آمده را حل و بدهی‌های بین‌المللی را تسویه کنند.
ما در پرسپولیس از وضعیتی که برای بعضی باشگاه‌ها پیش آمده است، ناراحتیم اما کسی یادش نرفته پرسپولیس برای این که بدهی‌های خود را پرداخت کند، پشتوانه‌ای جز خودش نداشت. الان هم ندارد. یک روز روی درآمد آسیایی حساب کردیم و در همان زمان بودند تیم‌هایی که بدون همان درآمد آسیایی، چه هزینه‌هایی می‌کردند. بازیکنانی که ما می‌خواستیم را با بهایی به مراتب بالاتر جذب می‌کردند در حالی که نه مثل پرسپولیس پاداش آسیایی داشتند و نه به قدر آن درآمد اسپانسری ولی نمی‌توانستیم مثل آن‌ها هزینه کنیم! حالا کدام باشگاه از حمایت‌های مالی نامرئی بهره برده است؟
پرسپولیس در تمام این سال‌ها با پرونده‌های سنگین متعددی دست و پنجه نرم کرد. از بدهی به برانکو و کالدرون گرفته تا بودیمیر و رادوشویچ. هر کدام از این پرونده‌ها هزینه‌ها و مشکلات فراوانی به باشگاه تحمیل کردند از جمله اینکه در سخت‌ترین شرایط دو بار پنجره باشگاه بسته شد. مگر ما در این شرایط بحرانی نبودیم؟ آیا کسی را مقصر دانستیم؟ چرا برای فرار به جلو از اسم پرسپولیس استفاده می‌کنید؟ این هم اتفاقی جدید در تاریخ فوتبال ایران است که هزینه یک مربی را در ابتدا پرداخت نکرده‌اند، بعدتر بارها فرصت تسویه داشته‌اند و این اواخر مستقیما از منابع بورسی هم برداشت کرده‌اند اما به جای پرداخت بدهی، پول را صرف بستن یکی از گرانقیمت‌ترین تیم‌های ادوار لیگ کرده‌اند و حالا که با سوءمدیریت کار از کار گذشته اسم پرسپولیس را می‌آورند!
وقتی مدیریت غلط و سلیقه‌ای داشته‌اید پرسپولیس باید جوابگو باشد؟ وقتی بازیکنانی داشته‌اید که نسبت به سال قبل و تیم قبلی‌شان (به گواه اظهارات حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی) ۹ برابر پول گرفته‌اند پرسپولیس باید جوابگو باشد؟ اینها را از مدیریت قبلی‌تان سوال کنید که برای قهرمان شدن بعد از سال‌ها از هیچ هزینه‌ درشتی چشم‌پوشی نکرد!
از همه مهم‌تر اینکه بازیکنان یک تیم چطور به خودشان اجازه می‌دهند راجع به باشگاه بزرگ پرسپولیس با طعنه و کنایه صحبت کنند، آن هم زمانی که یک مشکل داخلی و درون باشگاهی دارند و مدیران خودشان باید پاسخگو باشند؟ تیم شما اگر اینطور هزینه نمی‌کرد، شک نکنید می‌توانستید در این مدت ۵ بار، تمام طلب مربی ایتالیایی را پرداخت کنید! ضعف مدیران‌تان را به پرسپولیس ربط ندهید و به هواداران‌تان هم آدرس غلط ندهید.
از اینها گذشته در این سال‌ها کدام باشگاه صنعتی چنین مشکلاتی داشته؟ تیم‌هایی که تنها افتخارشان نتیجه گرفتن مقابل پرسپولیس است، قراردادها و پاداش‌های آنچنانی گرفته‌اند. تیم‌هایی که هیچ دغدغه‌ای برای خرج کردن ندارند و حتی ریخت و پاش نامعقولی هم باعث نمی‌شود کسی روی آنها و عملکردشان حساس شود، در این میان با فراغ بال روی اهدافشان متمرکز می‌شوند.
پرسپولیس چندین سال است به گواه اسناد و مدارک موجود منطقی هزینه می‌کند ولی هیچوقت در چالش‌ها و سختی‌ها، بقیه را مقصر ندانست! البته قرار نیست وارد این بحث‌ها بشویم ولی حافظه تاریخی داریم. این روزها درباره پرداخت مطالبات کالدرون صحبت می‌شود. دروغ‌هایی که در این ارتباط تحویل هواداران فوتبال و آن باشگاه می‌شود تاسف‌آور است. پرسپولیس آن پول را وام گرفت. به خاطر آن وام هم بدهکار است و بخشی از بحران سال گذشته پرسپولیس مانند بسته شدن حساب‌ها که هنوز ادامه دارد ناشی از همین مساله است.
در همین پرونده از پرسپولیس شکایت و حساب‌ها مسدود شد. از کدام حمایت پنهانی یا کمک بلاعوض سخن به میان می‌آورند؟ امیدواریم از این رویه غلط دست برداشته شود و حل مشکلات و ناکارآمدی خود را در متهم ساختن این و آن جستجو نکنند.

258 258

دکمه بازگشت به بالا