اقتصادی

پاسخ صالح به طالبان: امروز دره پنجشیر مایه امید ملت افغانستان است

به گزارش یورونیوز ، پیش از این ، امیرخان متکی ، رئیس کمیته تماس و راهنمایی طالبان ، از ساکنان پنجشیر خواسته بود “رهبران خود را متقاعد کنند که تسلیم شوند و به جنگ بروند”.

متکی همچنین گفت که با ادامه درگیری بین نیروهای طالبان و حامیان احمد مسعود در پنجشیر ، مذاکرات با جبهه مقاومت شکست خورده است.

طلوع نیوز به نقل از آنام الله سمانقانی ، عضو کمیته فرهنگی طالبان ، گفته است که “مجاهدین امارت اسلامی مورد حمله کسانی قرار گرفتند که به مقاومت در پنجشیر می بالید.” این حمله با واکنش مجاهدین روبرو شد که منجر به تلفات سنگین در طرف دیگر شد.

در همان زمان ، “جبهه مقاومت” احمد مسعود گفت که حملات طالبان در ورودی های استان پنجشیر شماری از جنگجویان طالبان را دفع و کشته کرد.

امرالله صالح که در کنار احمد مسعود ، رهبران مقاومت دره پنجشیر است ، در صفحه فیس بوک خود نوشت: “امروز این دره میزبان کل کشور است و مایه امید همه ملت افغانستان است. یک ملت از ظلم ، انتقام ، تعصب ، غارت و تفکر تاریک طالبان. “او تاکید کرد که” مقاومت ما در دره پنجشیر برای پنجشیر نیست ، بلکه برای کل افغانستان است. “

امرالله صالح خطاب به رهبران طالبان نوشت: “اگر ملت اینقدر به شما اعتماد ندارند ، چرا این موج از مردم برای فرار از مرزهای کشور صف می کشند؟ افرادی که حاضرند همه چیز را از دست بدهند اما تحت کنترل شما نیستند.”

امرالله صالح در این متن احساسی تأکید کرد که “کنترل سرزمین یک دولت” به هیچ وجه به معنای صلح و ثبات نیست. اشرف غنی ، معاون رئیس جمهور پیشین ، آخرین رئیس جمهور افغانستان ، نوشت: “طالبان به زودی از نظر اقتصادی سقوط خواهند کرد و سیستم خدمات دولتی مردم افغانستان را مختل خواهد کرد ، در این هنگام سلاح و خشونت طالبان در برابر خیزش مردمی مثر نخواهد بود.” »

طالبان ادعا می کنند که دره پنجشیر را به طور کامل محاصره کرده اند.

311311

دکمه بازگشت به بالا