ورزشی

پایان تلاش آزادکاران ایران با ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مسابقه بین بین المللی ارباب جام آزاد زلکوفسکی آن لهستان با عنوان مرحله نهایی سیستم رده بندی اتحادیه جهانی کشتی برای بازیهای المپیک توکیو و همچنین رنکینگ قهرمانی جهان 2021 در نروژ ، 18 و 19 ژوئن در ورشو لهستان برگزار شد.

تیم ایران که در 4 وزن با 8 کشتی گیر به رقابت پرداخت و برای تعیین تکلیف نفرات اعزامی به المپیک 2021 توکیو در اوزان 74 ، 97 و 125 کیلوگرم ، 3 مدال طلا کسب کرد. مصطفی حسین خانی ، محمد حسین محمدیان ، امیرحسین زارع در وزن 74 ، 97 و 125 و یک نقره و یک برنز علی شعبانی و علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم و 87 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفتند. تیم های آمریکایی و لهستانی نیز با 130 و 87 امتیاز به ترتیب اول و سوم شدند.

نتایج کشتی کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم ، مسابقات به طور منظم در دو گروه برگزار می شد و رضا آتاری در گروه اول در گروه B مدال های نقره و برنز قزاقستان را در گروه B کسب کرد و در این دیدار با نتیجه 4 بر یک مغلوب نورسلیم سانایف شد. وی جهانگیر میرزا توروبوف ، قهرمان آسیا از ازبکستان را با نتیجه 11 بر 5 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 4 به راوی کومار ، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هند باخت و در این رقابت ها قرار گرفت. وی برای دومین بار ، 5-0 و چهارمین بار به نورسلم سانایف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان باخت.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی پس از استراحت در دور نخست مقابل کمیل ریبسکی از لهستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مراد گادجیف از آذربایجان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و پیش افتاد و راهی فینال شد. یونس امامی نماینده دیگر کشورمان در این رقابت ها در دور نخست با نتیجه 10 بر 0 مقابل دنیس پالوف از اوکراین پیروز شد. وی در دور بعد مقابل خادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه 4-2 شکست خورد و به دلیل شکست گادژیف از حسین خانی ، امامی از دور مسابقات حذف شد. حسین خانی در غیاب فرانک چامیزو ، کشتی گیر کوبایی و قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از ایتالیا در فینال به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم محمد حسین محمدیان در اولین مسابقه مقابل کالین مور از آمریکا با نتیجه 11 بر 0 پیروز شد و در دور بعد سریک باخیتخانوف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مرحله یک هشتم صعود کرد. نیمه نهایی در همین گروه ، علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم توسط آبراهام کونیدو روانو ، کشتی گیر کوبایی و دارنده مدال برنز جهان از ایتالیا ، که قهرمان قبلی جهان و المپیک شریف شریفوف از آذربایجان را با یک شکست داده بود ، شکست خورد. نتیجه 11-1 ، آنها پیروز شدند تا در نیمه نهایی به حریفان محمدی تبدیل شوند. در نیمه نهایی محمد حسین محمدیان با نتیجه 2 بر 2 مقابل علیرضا کریمی به برتری رسید و راهی فینال شد. کریمی در موقعیت مسابقه نیز قرار دارد.
در آن سوی جدول ، علی شعبانی دیگر نماینده ملی کشورمان پس از استراحت در دور نخست ، در دور دوم مقابل ماگومغاجی نوراف دارنده مدال برنز جهان از مقدونیه با نتیجه 9 بر 2 پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در این رقابت ها ، علیشیر یرگالی از قزاقستان دارنده مدال نقره آسیا را با نتیجه 7 بر 2 شکست داد و راهی فینال شد.
آخرین مسابقه بین محمدیان و شعبانی برگزار شد که محمدیان با نتیجه 1 بر 1 پیروز شد و به مقام اول رسید.

در وزن 125 کیلوگرم ، امین طاهری در دور اول 5-1 مقابل اولگ بولتین قهرمان آسیا از قزاقستان پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 3 مغلوب یوسف حمیدا از مصر شد و به دلیل شکست این کشتی گیر در دور بعد ، طاهری از دور مسابقات حذف شد. امیرحسین زارع دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول دور دوم با نتیجه 10 بر 0 مقابل دیالدین عبدالمطلب مصری که در دور بعد و در نیمه نهایی الکساندر کلدوفسکی از پیروز شد اوکراین با نتیجه 10 بر 0 پیش افتاد و راهی فینال شد. وی در فینال ، نیکلاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از ایالات متحده را با نتیجه 6-1 (سه اخطاره) شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

موقعیت برندگان این مسابقه به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: 1- استفان میچیچ (صربستان) 2- بکا بوجیاسویلی (جورجیا) 3- محمودجان شوکتوف (ازبکستان)
61 کیلوگرم: 1- غلام جان عبدالله یف (ازبکستان) 2- کومار راوی (هند) 3- نورسلیم سانایف (قزاقستان) 4- رضا آتاری (ایران)
65 کیلوگرم: 1- جان دیاکومیکالیس (آمریکا) 2- ادوارد گریگوریف (لهستان) 3- جوزف مک کنا (آمریکا) 4- واسیلی شوپار (اوکراین)
70 کیلوگرم: 1- الک پانتالئو (آمریکا) 2- جیمز گرین (آمریکا) 3- حاجی علی اف (آذربایجان)
74 کیلوگرم: 1- مصطفی حسین خانی (ایران) 2- فرانک چامیزو (ایتالیا) 3- خدج مراد گادجیف (آذربایجان) و دانیار کایسانف (قزاقستان) 8- یونس امامی (ایران)
79 کیلوگرم: 1- اخسباربک گولایف (اسلواکی) 2- رشید کوربانوف (ازبکستان) 3- ماتئوس کمپک (لهستان) و واسیلی میخائیلوف (اوکراین)
86 کیلوگرم: 1- زاهد والنسیا (آمریکا) 2- ساندرو امیناشویلی (جورجیا) 3- چزاری سادوفسکی (لهستان) و مایلز آمینا (سان مارینو)
92 کیلوگرم: 1- زبیگنیف بارانوفسکی (لهستان) 2- ایلیا آرچیا (اوکراین) 3- کریستوف سادویک (لهستان) و ناتان جکسون (آمریکا)
97 کیلوگرم: 1- محمد حسین محمدیان (ایران) 2- علی شعبانی (ایران) 3- علیرضا کریمی (ایران) 3- علیشیر یرگالی (قزاقستان)
125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا) 3- الکساندر کولدوفسکی (اوکراین) و یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان) …- امین طاهری (ایران)

دکمه بازگشت به بالا