ورزشی

پایان کار تیم منتخب کشتی آزاد ایران با کسب چهار مدال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مسابقات کشتی آزاد الکساندر مدودف از 10 تا 12 شهریور در شهر مینسک بلاروس برگزار شد و در نهایت تیم ایران با پیمان نعمتی و عباس فروتن با نقره 65 و 125 کیلوگرم و کیان قهرمان شد. محمودجانلو و امیرحسین نقره گرفتند. فیروزپور با وزن 65 و 92 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد.

نتایج کشتی فرنگی کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم ، مهدی ویسی پس از استراحت در دور اول در دور دوم ، در حالی که 1-0 بر مسلمان سادالف از روسیه برتری داشت ، این حریف را زد و به دلیل حضور این کشتی گیر در فینال ، او به مسابقات مقدماتی رفت. در این مسابقه وی با نتیجه 6-1 مغلوب گوگا ژیگووا از گرجستان شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در وزن 65 کیلوگرم کیان محمود جانلو پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر 6 از سد یوریکو جولاکیزه در گرجستان گذشت و پیمان نعمتی دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از با استراحت در دور اول ، در دور دوم مقابل مصطفی احمدوف از تاجیکستان با نتیجه 5 بر 4 به برتری رسید. هر دو نماینده کشورمان در نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که با برتری 4 بر 3 نعمتی به مرحله نهایی راه یافت. در آخرین دیدار مقابل رمضان فرزالی اف از روسیه ، نعمتی با نتیجه 8 بر 8 شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد. محمود جانلو نیز مقابل نعمتی شکست خورد و راهی این مسابقات شد. وی در این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر از سد مصطفی احمدف تاجیکستان گذشت و سوم شد.

در وزن 74 کیلوگرم محسن کوچ نژاد در دور اول با نتیجه 11 بر 2 مقابل آزات نوریکایو از بلاروس شکست خورد و به دلیل حضور این کشتی گیر در فینال به گروه بازنده ها رفت. در این گروه ، به دلیل عدم حضور حریف بلاروس ، وی بار دیگر در این مسابقه برنده شد و راهی مرحله مقدماتی شد. کوچنژاد در این دیدار مقابل دیمیتری گیووی از گرجستان با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد و در رده پنجم قرار گرفت.

در وزن 92 کیلوگرم ، امیرحسین فیروزپور در دور اول آرکادی پاهاسین از بلاروس را با نتیجه 8 بر 2 شکست داد. در دور دوم ، او با عمر حاجی محمدوف از بلاروس 10 بر صفر شکست خورد. پور به گروه بازنده ها رفت. او در این گروه 12-2 بر آدلان تاسوویف از بلاروس پیروز شد و راهی مرحله مقدماتی شد. وی در این دیدار با نتیجه 15 بر 5 بر سعید احمدف از روسیه غلبه کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم عباس فروتن در دور اول الکسی ژورژولیانی از گرجستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و در دور دوم با نتیجه 13 بر 2 مقابل سولومون ماناشویلی از گرجستان به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. عصروزو متواضع در این مرحله ویتالی پلاسنیاک از بلاروس را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 7-1 مقابل دیانیس خرامیانکوف از بلاروس شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد.

دکمه بازگشت به بالا