ورزشی

پایان یک اسطوره! – اخبار ورزشی

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی؛ سسک فابرگاس ستاره ۳۶ ساله اسپانیایی با سابقه بازی در بارسلونا، آرسنال، چلسی، موناکو و کومو به صورت رسمی خداحافظیااش از فوتبال را اعلام کرد.

قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ با انتشار سه ویدیو به زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی و ایتالیایی از همه تشکر و یک سال پس از پیوستن به تیمی در سری‌بی ایتالیا، فوتبال را کنار گذاشت. در بخشی از پیام فابرگاس آمده است: «با ناراحتی شدید اعلام می‌کنم که زمان آن رسیده که به عنوان بازیکن کفش‌ها را بیاویزم. از بالای سر بردن جام جهانی و جام ملت‌های اروپا تا به دست آوردن همه افتخارات ممکن در انگلیس و اسپانیا و جام‌های باشگاهی اروپا من مسیری را طی کردم که هرگز فراموشش نخواهم کرد. من در این ۲۰ سال درخشان از خودگذشتگی‌های زیادی داشتم و با تعهد و جدیت فوتبال بازی کردم و لذت بردم. حالا وقت آن رسیده که از این بازی زیبا تشکر کرده و با آن خداحافظی کنم.»

فابرگاس در دوران حرفه‌ای‌اش در ۸۴۹ بازی حضور داشت، ۲۵۳ گل ساخت و ۱۴۸ گل به ثمر رساند. او ۱۷ جام رنگارنگ در رده ملی و باشگاهی کسب کرد. او در دوران طلایی اسپانیا با این تیم قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ و قهرمان یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ شد. همراه آرسنال موفق شد یک قهرمانی جام‌حذفی انگلیس و یک قهرمانی جام‌اتحادیه انگلیس را به‌دست آورد. با بارسلونا در لالیگای اسپانیا یک جام کسب کرد و در کوپادل‌ری اسپانیا، سوپرجام اسپانیا، سوپرجام اروپا و جام‌جهانی باشگاه‌ها به قهرمانی رسید. در بازگشت به انگلیس پیراهن چلسی را برتن کرد تا با این تیم ۲ مرتبه قهرمان لیگ برتر انگلیس شود و یک قهرمانی در جام‌حذفی انگلیس و یک قهرمانی در جام‌اتحادیه انگلیس کسب کند. او در موناکو و کومو جامی نگرفت و در نهایت کفش‌هایش را آویخت.

257 251

دکمه بازگشت به بالا