ورزشی

پرافتخارترین سرمربی‌های فوتبال جهان چه کسانی هستند؟

سر الکس فرگوسن معتبرترین مربی فوتبال در جهان است.

بسیاری از مربیان مانند کرگدن میشل ، یوهان کرایف و آریگو ساکی در زمان خود در فوتبال نوآورانه جهان بودند و زوایای جدیدی از این ورزش را نشان دادند و به موفقیت دست یافتند. هنوز مربیانی هستند که می توانند در مورد قهرمانی چیزهای زیادی بگویند.

سر الکس فرگوسن با درخشش در حرفه سرمربیگری ، 48 قهرمانی کسب کرده است تا معتبرترین مربی فوتبال جهان و بسیار عقب مانده باشد.

فرگوسن کار خود را در سنت میرن آغاز کرد و در فصل 1976- 1976 قهرمان لیگ دسته اول اسکاتلند شد. وی از زمان پیوستن به یونایتد در سال 1986 افتخارات زیادی را در این تیم دریافت کرده است.

در جایگاه دوم میرچا لوچسکو قرار گرفت که 33 جام را به دست آورده و 14 تیم را هدایت کرده است. او در این فصل دینامو کیف را که در بالای جدول لیگ اوکراین است ، مدیریت می کند و در صورت پیروزی در لیگ ها و جام ها می تواند رکورد خود را به 35 جام برساند ، اما هنوز با فرگوسن فاصله دارد.

پس از والری لوبانوفسکی ، مشهور در اروپای شرقی به عنوان مربی انقلابی ، اوتمر هیتزفلد بود که 28 عنوان قهرمانی کسب کرده بود.

همچنین از جمله مربیان فعال لیگ معتبر پپ گواردیولا است که 27 عنوان دارد و در این فصل توانست 30 عنوان قهرمانی را بدست آورد. تیم وی رهبران لیگ برتر هستند و می توانند فصل خوبی را سپری کنند. ژوزه مورینیو نیز دیده می شود که 25 عنوان کسب کرده و با قهرمانی در لیگ اروپا و جام ملت های اروپا توانسته 27 عنوان را از آن خود کند.

1- سر الکس فرگوسن (48 عنوان)

2- میرشا لوچسکو (33 عنوان)

3- والری لوبانوفسکی (30 عنوان)

4 – اوتمار هیتزفلد (28 عنوان)

5. پپ گواردیولا (27 عنوان)

6- جک استین (26 عنوان)

6- لوئیس فیلیپه اسکولاری (26 عنوان)

7- ژوزه مورینیو (25 عنوان)

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا