اقتصادی

پسکوف: کرملین تحرکات رهبر واگنر را دنبال نمی‌کند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اوایل امروز اعلام کرد که یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر دیگر در بلاروس نیست و در سن پترزبورگ حضور دارد.

دیمیتری پسکوف‌، سخنگوی کرملین امروز در کنفرانسی خبری گفت: ما تحرکات پریگوژین را دنبال نمی‌کنیم. ما نه توانایی این کار را داریم و نه تمایلی به انجام این کار.

وی افزود: تمامی توافقاتی که پس از رویدادهای 24 ژوئن صورت گرفت از جمله سفر پریگوژین به بلاروس همچنان به قوت خود باقی است.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد که هنوز تاریخ دقیقی برای دیدار میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی‌اش تعیین نشده است.

وی افزود: لوکاشنکو اعلام کرده که قصد دارد با پوتین دیدار کند. در واقع، این دو رهبر غالبا با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند و ما همه گفت‌وگوهای تلفنی آنها را گزارش نمی‌کنیم. قطعا اگر لازم باشد این دیدار برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن وجود ندارد.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود گفت، احتمال حضور افغانستان در نشست بعدی سازمان همکاری شانگهای باید در موقع تدارکات این رویداد بررسی شود و چنین تصمیماتی با اتفاق نظر اتخاذ می‌شوند.

310310

دکمه بازگشت به بالا