اقتصادی

پلوسی: هنوز پاسخی از پنس برای کلید زدن روند برکناری ترامپ دریافت نکرده‌ام

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی ، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که وی هنوز پاسخی از مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مورد فعال سازی بیست و پنجمین متمم قانون اساسی آمریکا دریافت نکرده است.

طبق متمم 25 قانون اساسی ایالات متحده ، در عدم صلاحیت ، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور ایالات متحده ، اکثریت اعضای کابینه می توانند به تعیین معاون رئیس جمهور رای دهند.

وی گفت: “ما باید همه تلاش خود را برای حمایت از مردم در برابر حملات ترامپ به کشور و دموکراسی خود انجام دهیم.”

پلوسی تأکید کرد که اگر ترامپ به زودی کناره گیری نکند ، کنگره وارد عمل خواهد شد.

وی افزود جمهوری خواهان در كنگره باید از الگوهای نیكسون پیروی كنند و ترامپ را ترغیب كنند كه بلافاصله كناره گیری كند.

صبح امروز ، Business Insider با استناد به مشاوران مایک پنس گزارش داد که وی با استفاده از اصلاحیه 25 قانون اساسی ایالات متحده برای برکناری دونالد ترامپ مخالف است.

به گزارش سایت خبری ، پنس و تیمش نگران هستند که استفاده از این مکمل می تواند منجر به ناآرامی و اختلاف بیشتر در ایالات متحده شود.

از سوی دیگر ، طبق گفته سه منبع آگاه ، مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا و استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریكا به طور غیررسمی در وزارتخانه های مربوطه خود در مورد احتمال استفاده از متمم 25 برای بركناری ترامپ صحبت كرده اند. اما به دلایلی آنها از ادامه این روش دست کشیدند.

حملات حامیان ترامپ در شامگاه چهارشنبه به کنگره باعث شد تا قانونگذاران و سناتورهای آمریکایی براندازی وی را مورد بررسی قرار دهند.

دست کم چهار نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند که طرفداران ترامپ به یك ساختمان كنگره حمله كردند.

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا