ورزشی

پنج چهره، پنج پیام – اخبار ورزشی

فوتبال برای بازندگان و برندگان به پایان رسیده و فراموش شده است ، اما برخی پیامها همچنان باقی است.

به گزارش اخبار ورزشی ، این روزنامه دنیای اقتصادی او نوشت: “بیستمین مسابقه لیگ فوتبال ایران به پایان رسید و اکنون تنها چیزی که برای این بازی باقی مانده است خاطرات است. فوتبال برای بازندگان و برندگان به پایان رسیده و فراموش شده است ، اما برخی پیام ها باقی مانده است. ما پنج چهره را از بین آنها انتخاب کرده ایم. لیگ بیست برای شما ؛ پنج شخصیت ، هر کدام دارای داستانی برای انتقال پیام هستند.

ادبیات بشری “جام” اوست

محرم نویدکیا

بی شک بالاترین پدیده اخلاقی برای فوتبال ایران در لیگ بیستم محرم نویدکیا است. از روز اول ، سرمربی سپاهان تفاوت خود را با بسیاری از دوستانش نشان داد و ثابت کرد که می توان در دوره قهرمانی در این بالاترین سطح فوتبال شرکت کرد ، اما نجابت و اخلاق خود را از دست نداد. نویدکیا در اولین فصل سرمربیگری خود موفق به گلزنی شد ، اما بدشانس بود زیرا پرسپولیس باورنکردنی همه رکوردها را شکست و دست تیم را از جام حذف کرد. در فوتبال ، معمولاً همه از برنده تقدیر می شود ، اما این بار شرایط متفاوت است و یک “بازنده” تشویق زیادی می کند. نویدکیا اخلاق و نجابت خود را در تمام لحظات سخت لیگ حفظ کرد و البته این میراث ارزشمندی از قهرمانی است. امیدواریم نویدکیا تا پایان دوران مربیگری اش نجیب و محترم باقی بماند.

اسامی فوتبال بازی نمی کنند

شیخ دیابت

اجازه دهید به ابتدای فصل برگردیم ؛ در آن زمان شایعات پایان همکاری شیخ دیابته با استقلال به اوج خود رسیده بود. اگر آن روز شیخ از استقلال فرار می کرد و تیم به همان نتیجه می رسید ، امروز گروهی از حامیان عاملان فرار از دیابت محکوم می شدند و ادعا می کردند که اراده خارجی مانع موفقیت آنها شده است. قبلاً چنین فضایی درباره مامه تیام وجود داشت و از آنجا که او فصل گذشته آقای گل شد ، ممکن است عواقب جدایی او بیشتر باشد. با این حال ، مهاجم مالی هنوز آنجاست ، اما اقامت او بدتر از صد نفر دیگر است. دیابت با به ثمر رساندن تنها دو گل در دیدار مقابل تراکتورسازی ، بی اثرترین بازیکن استقلال در لیگ بیستم شد. امسال او فقط برای آزادی هزینه های اضافی و سردرد ایجاد کرد. در نتیجه باید یاد بگیریم که این نام بازی فوتبال نیست. گاهی یک سرباز گرسنه بهتر از هزار ستاره کامل است.

در اسلحه رفیق نباشید

رسول خطیبی

داستان او در لیگ بیستم بسیار غم انگیز و در عین حال آموزنده است. به رسول خطیبی ، که الکل آلومینیومی خود را بالا برد و نیمه اول بسیار خوبی را با تیم داشت ، یک تراکتور بین دو دسته پیشنهاد شد. در نتیجه او نمی تواند در برابر وسوسه ظاهر شدن روی این نیمکت جذاب مقاومت کند ، آلومینیوم را رها کرد و به تبریز رفت. نتیجه روی نیمکت تراکتورسازی غیر قابل قبول است. او سوپرجام و جام حذفی را از دست داد و وضعیت بسیار بدی در لیگ دارد. سرانجام مدیریت باشگاه تصمیم گرفت او را ترک کند. به طور خلاصه ، شخصی که در نیمه اول آشکارا مورد تمجید قرار گرفت و بسیار محبوب بود ، به ویژه در اراک ، در نیمه دوم شعر را از نظر فنی و اعتبار از دست داد و برچسب “رفیق در سلاح” را خرید. گاهی باید بر وسوسه ها غلبه کرد. همه شرایط جالب لزوما خوب نیستند. گاهی نسیم ملایم مانند افتادن در تابه است.

شما همچنین می توانید در میان ستاره ها بدرخشید

یاسین سلمانی

این تصور غلط قدیمی در فوتبال ایران وجود دارد که تیم های بزرگ محل جوانگرایی و پدیده های جدید نیستند. حتی برخی مربیان و پیشکسوتان به صراحت می گویند که مثلاً پرسپولیس و استقلال باید بهترین ها را بخرند و این مکان برای یافتن و آموزش بازیکنان گمنام نیست. چنین چیزی اصلاً درست نیست و اگر مربی از خرد کافی برخوردار باشد ، حتی در میان کهکشان بازیکنان اسمی ، می توان چشمک زدن ستاره های جدید و با استعداد را تشخیص داد. این کاری است که محرم نویدکیا امسال در سپاهان انجام داد و به برخی بازیکنان جوان فرصت داد. بزرگترین کشف محرم یاسین سلمانی بود. بازیکن 20 ساله زاده گرگان که بعد از نویدکیا در سپاهان مورد توجه ویژه قرار گرفت و توانایی خود را نشان داد. هافبک تهاجمی امسال چهار گل برای سپاهان به ثمر رساند و مطمئناً در آینده چیزهای بیشتری برای گفتن وجود خواهد داشت.

تسلیم وسوسه نشوید

محمود فکری |

در پایان فصل گذشته ، محمود فکری نقش ناجی و جنگجو را در قائم شهر بازی کرد. همراه با نساجی در وسط ، او نه تنها توانست تیم را در لیگ برتر حفظ کند بلکه هیچ باختی نیز متحمل نشد. در نتیجه ، همه او را دوست دارند و به او احترام می گذارند. محمود همچنین با نساجی قرارداد دارد و همه به نظر می رسد یک فصل عالی را در لیگ بیستم آغاز کنند. با این حال ، پیشنهاد باشگاه استقلال به مربی برای هدایت آبی ها او را وسوسه کرد. فکری دو ماه پیش در مصاحبه ای گفت: “وقتی تجربه کافی داشته باشم ، مربی استقلال می شوم.” اما با پیشنهاد تیم آبی پایتخت ، او نتوانست احساسات خود را کنترل کند و این پیشنهاد را پذیرفت. بقیه را می دانید ؛ جنجال و فسخ قرارداد با صنعت نساجی به شیوه نامناسب ، ناکامی در استقلال ، بازیکنان این تیم را مقصر دانست ، حضور کم در نفت مسجدسلیمان و بقا در هفته گذشته مشکل بود. در روز اول ، اگر این ایده بر تشویق استقلال روی نیمکت غلبه کند ، قداست آن در قائمشهر حفظ می شود و همچنان می تواند یک انتخاب بالقوه و شرافتمندانه برای هدایت آبی ها در آینده باشد. وسوسه های نامعلوم گاهی اوقات می توانند از شما دور شوند. این درس کوچکی نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا