اقتصادی

پویش ” خانواده و محیط زیست” برای پاکسازی پسماندهای اطراف جاجرود

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران از برپایی پویش “خانواده و محیط زیست” به منظور جمع آوری پسماندهای رودخانه جاجرود توسط خانواده‌ها و با همکاری شهرداری تهران در روز ۷ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش اخبار ورزشی، علیرضا رحمتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت گرامی داشت هفته زمین پاک، با اشاره به مضرات پسماند اطراف رودخانه‌ها، اظهار کرد: روز طبیعت امسال بازدیدی از حاشیه رودخانه جاجرود و سد لتیان و ماملو داشتم. اطراف این رودخانه پر از پسماند بود، این آلودگی‌ها وارد آب سدها می‌شود و باتوجه به اینکه سد ماملو و لتیان تامین کننده‌های مهم آب شرب تهران هستند، جمع آوری این پسماندها مهم است.

رحمتی با بیان اینکه پنجشنبه ۷ اردیبهشت با عنوان روز “خانواده و محیط زیست” نامگذاری شده است، ادامه داد: از مسئولین دعوت کردیم که در این روز پاکسازی پسماندها را از بالا دست سد لتیان و ماملو انجام دهیم. همچنین پویش مردمی نیز برای پاکسازی رودخانه جاجرود در این روز به راه انداخته‌ایم که با حضور خانواده‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر سطح دریاچه جاجرود پر از پسماند است.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران با اشاره به پویش “خانواده و محیط زیست”، ادامه داد: با سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز هماهنگ کردیم تا در این روز برای جمع آوری پسماند حاضر شوند. خانه اولین و کوچکترین واحد محیط زیستی است چراکه تمام عناصر محیط زیستی از خانه شروع می‌شود و از این رو باید مدیریت محیط زیست را از خانه شروع کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اهمیت مدیریت منابع آبی عنوان کرد: شهر یزد علیرغم کویری بودن از نظر توسعه پایدار در جهان رتبه نخست را دارد.

رحمتی افزود: خیلی از دریاچه ها و تالاب هایی که داریم به خاطر استفاده بی رویه از آب های زیر زمینی و نشست زمین خشک شده‌اند. مشکل ما در کل ایران سبک زندگی است و سبک زندگی ما مصرف گرایی است.  مصرف انرژی ما ۳ برابر و مصرف سوخت ما ۶ برابر میانگین جهانی است. همچنین مصرف گاز ما با کشور چین با آن میزان جمعیتش برابری می‌کند. باید سبک زندگی را اصلاح کنیم.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص مضرات از ریشه کندن گیاهانی که در ارتفاعات و کوه‌ها می‌رویند، توضیح داد: از ارتفاعات جنوبی البرز بازدیدی داشتیم. یکی از علل سیل امامزاده داوود پاک تراشی گیاهان بود. افراد سودجو گیاه ریواس منطقه را می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گل دهی اتفاق افتد. مراتع از بین می‌روند. در این زمینه نیز در حال مدیریت این امر هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا