ورزشی

پیرجهان: ۱۰ میلیون گرفتم اما برخی چند صد میلیونی حمایت شدند/ باید به صربستان برم

رکورددار دوی ۴۰۰ متر مانع ایران می‌گوید در دوران سرپرستی افشین داوری به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن، آسیب دیده است.

به گزارش اخبار ورزشی، ‌مهدی پیرجهان رکورددار دوی ۴۰۰ متر مانع ایران است که اگر شرایط مناسبی داشته باشد و حمایت شود، می‌تواند عملکرد قابل قبولی از خود به جای بگذارد. این ورزشکار در حال حاضر توانسته از طریق رنکینگ سهمیه المپیک پاریس را کسب کند اما این سهیمه قطعی نیست و باید تا مرداد ماه سال آینده که رنکینگ نهایی اعلام می‌شود، جایگاه خود را حفظ کند.

پیرجهان در مورد شرایط آماده‌سازی خود برای حضور در المپیک پاریس به اخبار ورزشی گفت: نزدیک به دو ماه است که در تبریز تمرین می‌کنم و از هفته بعد هم به تهران می‌روم تا آنجا تمریناتم را ادامه بدهم. شرایط تمرینی خوبی دارم و با یک مربی صربستانی کار می‌کنم.

او با بیان اینکه در حال حاضر سهمیه المپیک را کسب کرده‌ام اما باید در دو مسابقه خوب شرکت کنم تا ضمن تثبیت جایگاه، سهمیه خود را قطعی کنم، ‌تاکید کرد: هنوز برنامه‌ای از طرف فدراسیون برای مسابقات مشخص نشده است و هزینه مربی را هم از جیب خودم پرداخت می‌کنم. به صورت کلی با فدراسیون صحبت نکرده‌ام و هفته بعد که به تهران بروم این کار را انجام خواهم داد.

پیرجهان در مورد برنامه خود برای حضور در اردوی برون مرزی گفت: برنامه‌ام این است که از ۱۲ فروردین به صربستان بروم و تا سه ماه مانده به المپیک زیر نظر مربی کار کنم. تنها تمرین کردن برایم سخت است و صبر می‌کنم تا این روز برسد و به صربستان بروم. البته هنوز در این مورد با فدراسیون صحبت نکرده‌ام و نمی‌دانم نظرشان چیست. امیدوارم کنار بیایند. اگر فدراسیون هم هزینه را پرداخت نکند خودم باید با وام گرفتن یا شکل دیگری این پول را تهیه کنم و بروم.

رکورددار دوی ۴۰۰ متر مانع ایران در مورد تعیین حقوق ۱۵ میلیون تومانی از طرف فدراسیون گفت: این مبلغ صرفا کفاف مکمل ما را می‌دهد. به نظرم کم است اما آقای مبینی مدیر مثبتی است و با آمدنش این موضوع محقق شده است. سرپرست قبلی (افشین داوری) سلیقه‌ای عمل می‌کرد و آسیب‌های زیادی به من زد. آقای مبینی چند روزی است که سر کار آمده و شرایط را مثبت می‌بینم. امیدوارم بهتر هم بشود.

او در پاسخ به این سوال که افشین داوری چه آسیبی به شما زد، بیان کرد: کاملا سلیقه‌ای عمل می‌کرد. یکسری‌ها را کاملا حمایت می‌کرد اما برای من اینگونه نبود. سال گذشته کلا ۱۰ میلیون تومان از فدراسیون حقوق گرفتم، در حالی که برای برخی‌ها چند صد میلیونی هزینه می‌کردند.

پیرجهان ادامه داد: در بازی‌های آسیایی هم مربی نداشتم. سرباز بودم و تنها ۶ ماه تمرین کردم. فدراسیون باور نداشت که برسم اما خدا را شکر در بازی‌های دانشجویان جهان هم حدنصاب برابر با رکورد ملی دویدم و خودم را رساندم. در ۶ ماه در ۲۴ مسابقه شرکت کرده بودم و دیگر توان رقابت در بازی‌های آسیایی را نداشتم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا شرکت می‌کنید، گفت: شرکت نمی‌کنم چون رشته اصلی‌ام نیست و تمام تمرکزم را برای فضای آزاد می‌گذارم.

انتهای پیام  

دکمه بازگشت به بالا