ورزشی

پیروزی نفس‌گیر نوشاد عالمیان در پینگ‌پنگ قهرمانی جهان

ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در یک بازی حساس با شکست حریف دانمارکی‌اش توانست به مرحله یک‌شانزدهم نهایی جدول انفرادی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ صعود کند.

به گزارش اخبار ورزشی، مرحله یک سی‌ودوم جدول انفرادی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان ۲۰۲۳ برگزار شد و تنها نماینده باقیمانده ایران در یک بازی حساس و نفس‌گیر توانست برنده بازی باشد.

نوشاد عالمیان در رقابت با جاناتان گروس از دانمارک با نتیجه چهار بر سه و در گیم پایانی پیروز شد. در حالی که نوشاد سه بر یک جلو بود، بازی به نتیجه مساوی سه بر سه رسید و در نهایت نوشاد گیم پایانی را برد و برنده این دیدار شد.

عالمیان در مرحله یک‌شانزدهم نهایی باید با آندرس لیند از دانمارک، رنکینگ ۱۸۰ جهان به رقابت بپردازد.

نتیجه بازی به شرح زیر است:

نوشاد عالمیان از ایران (رنکینگ ۵۷ جهان) ۴ – جاناتان گروس از دانمارک (رنکینگ ۵۹ جهان) ۳

امتیاز بازی: ۱۱ – ۵، ۱۱ – ۹، ۹ – ۱۱، ۱۵ – ۱۳، ۳ – ۱۱، ۴ – ۱۱ و ۱۱ – ۹

نوشاد عالمیان در رده ۵۷ رنکینگ جهان و حریف دانمارکی‌اش در رده ۵۹ جهان قرار دارد. از این رو دو بازیکن همسطح بودند و رقابت پایاپایی را به نمایش گذاشتند. عالمیان در گیم اول و دوم پیروز شد اما در گیم سوم نتیجه را واگذار کرد. گیم چهارم بسیار حساس بود و دو بازیکن تا امتیاز ۱۳ بر ۱۳ مساوی پیش رفتند. در نهایت بازیکن ایران توانست نتیجه را به ۱۵ بر ۱۳ برساند و پیروز گیم چهارم باشد.

عالمیان در گیم پنجم عملکرد خوبی نداشت و با نتیجه ۱۱ بر ۳ شکست خورد. او در گیم ششم هم با تمرکز بالا بازی نکرد و با نتیجه ۱۱ بر ۴ گیم را واگذار کرد تا کار به گیم پایانی بکشد.

ملی پوش ایران در گیم هفتم و پایانی توانست با نتیجه ۱۱ بر ۹ پیروز بازی باشد.

عالمیان پیش از این نماینده بلژیک را شکست داده بود.

نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان در مرحله یک شصت‌وچهارم نهایی حذف شدند. نیما به علت مصدومیت از ادامه بازی خود انصراف داد.

تیم‌های دونفره نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی و امین احمدیان نیز از جدول دونفره حذف شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا