ورزشی

پیشرفت والیبال ایتالیا و توقف ایران از نگاه عادل غلامی

ملی‌پوش سابق والیبال و مربی فعلی تیم ملی نوجوانان گفت: تیم ملی جوانان ایران در قهرمانی جهان ۲۰۱۹، ایتالیا را شکست داد اما همان تیمی که به ما باخت الان اسکلت اصلی تیم بزرگسالان ایتالیا را تشکیل می‌دهد در صورتی که برای ما اینگونه نیست.

به گزارش اخبار ورزشی، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان از ۱۱ تا ۲۰ مرداد به میزبانی آرژانتین در شهر سان خوآن برگزار می‌شود.

عادل غلامی، مربی تیم ملی نوجوانان در گفت‌وگو با اخبار ورزشی به وضعیت آمادگی این تیم پیش از قهرمانی جهان اشاره و بیان کرد: بازیکنان این تیم تقریبا دو سال است که کنار هم کار می‌کنند. من هم سه ماهی می‌شود که به تیم اضافه شده‌ام و در این مدت رشد و پیشرفت را در آنها دیده‌ام. نسبت به این سن شرایط خیلی خوب و  ایده‌آلی دارند. امیدوارم در تورنمنت پیش‌رو بهترین عملکرد را داشته باشند. این نفرات سرمایه ملی ما هستند و امیدوارم مسابقات جهانی به آنها کمک کند تا در آینده به تیم بزرگسالان ملحق شوند و مثمر ثمر باشند.

او با بیان اینکه خیلی به برد یا نتایج ضعیف رده سنی نوجوانان و جوانان اهمیت نمی‌دهم، تصریح کرد: معتقدم باید اتفاقی بیفتد که خروجی خوبی داشته باشیم و در آینده چند نفر از این بازیکنان را به صورت حرفه‌ای به تیم ملی بزرگسالان معرفی کنیم. تیم ملی جوانان ایران در قهرمانی جهان ۲۰۱۹، ایتالیا را شکست داد اما همان تیمی که به ما باخت الان اسکلت اصلی تیم بزرگسالان ایتالیا را تشکیل می‌دهد در صورتی که برای ما اینگونه نیست. باید در کنار قهرمانی، این بازیکنان را مدیریت کنیم تا در بزرگسالان بهترین عملکرد را از آنها ببینیم.

غلامی در پاسخ به این سوال که چرا ایران با وجود داشتن جوانانی که تیم‌های قدرتمند جهان را شکست می‌دهند اما در رده بزرگسالان شکست می‌خورد، بیان کرد: یکی از عوامل، تفاوت فضای جامعه ما با جوامعی است که بازیکنان تیم‌هایی چون ایتالیا زندگی می‌کنند. موضوع اصلی این است که آنها بعد از اتمام این رده در بهترین لیگ‌های دنیا بازی می‌کنند اما لیگ ما نسبت به قبل شرایط خوبی ندارد. زمانی بود همه ملی‌پوشان در لیگ حضور داشتند و بازیکنان و مربیان خوب خارجی هم می‌آمدند، اما الان لیگ خیلی پویایی نداریم که این بچه‌ها پیشرفت بیشتری کنند. این توقف ما و پیشرفت رقبا در این سن طلایی باعث می‌شود که در بزرگسالان این خلاء را احساس کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا