ورزشی

پیشکسوت دوومیدانی: حدادی خیلی افت کرده است/ باید دختر آینده‌داری به المپیک می‌رفت

ولی الله صالح نیا عملکرد نمایندگان دوومیدانی ایران در توکیو را ضعیف ارزیابی کرد و معتقد بود که استعدادیابی مناسب باید در این رشته انجام شود و تیم جوان باید جایگزین تیم فعلی شود.

به گزارش اخبار ورزشی ، سه نماینده دوومیدانی ایران در المپیک توکیو عملکرد خوبی نداشتند. احسان حدادی در بین 32 نفر در رشته پرتاب دیسک 26 ، حسن تفتیان در بین 100 نفر در ماده 62 در رده بیست و هشتم و فرزانه فصیحی در بین 100 نفر در بین 54 نفر در ردیف 50 قرار گرفت.

ولی الله صالحانیا در مورد عملکرد تیم ملی دوومیدانی ایران در بازی های توکیو به اخبار ورزشی گفت: دوومیدانی کاملا رضایت بخش نیست. ورزشکاران نمی توانند مدال بگیرند ، اما به اندازه خود رضایت ندارند و رکوردهای خوبی را ثبت نمی کنند. البته فصیحی برای اولین بار در المپیک شرکت می کند و این فصلی است که باید بیشتر به جنبه زنان توجه کند تا ما افراد خوبی در آسیا و جهان داشته باشیم.

وی درباره عملکرد احسان حدادی در المپیک گفت: حدادی دچار مصدومیت های متعددی شد که هر یک می توانست در کارنامه قهرمانی نقش داشته باشد. ما به اندازه او سرمایه گذاری نکردیم. اگر مصدوم نباشد ، می تواند در بازیهای آسیایی سرمایه گذاری کند ، اما ما افراد دیگری نیز داریم که اگر در نظر گرفته شوند ، می توانند جایگزین حدادی شوند و حتی اگر در ایران زندگی می کند ، زیر نظر او کار کنند.

وی افزود: تعداد زیادی از کشورها روی جوانان خود سرمایه گذاری می کنند و با آمادگی و آموزش مناسب آنها را به مسابقات می فرستند. می بینید که حدادی خیلی پایین آمده است اما حریفانش هنوز در صحنه هستند و به رکورد خوبی دست یافته اند. بنابراین ، برای آینده کشور ، افراد بیشتری باید استخدام شوند و استعدادها شناسایی شوند. در کشوری با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت ، قطعاً افرادی هستند که می توانند پرتاب های خوبی انجام دهند. بسیاری می توانند جایگزین حدادی شوند و او مربی خوبی برای آنها خواهد بود.

این پیشکسوت دوومیدانی گفت: “فصیحی در مسابقات داخل سالن و 60 متر درخشید ، اما بارها قهرمان شد و همه را در ارتفاعات 50 و 60 متر ، و در پایان 100 متر هفتم ، قهرمان شد.” و آنها در مکان هشتم قرار دارند ، بنابراین ممکن است دونده 100 متر در 200 متر خوب اجرا نشود یا دونده 200 متر در 400 متر ممکن است خوب اجرا نشود. اگر قصد استفاده از این سهمیه برای یک نفر باشد ، برای بهترین ، امیدوارکننده و آن چیزی که رکورد ایران را برای سالها شکسته است ، بهتر خواهد بود.

وی افزود: با حضور فصیح در المپیک متوجه شدیم که دونده 60 متری خوب است ، اما سن برای دوندگان سرعت بسیار مهم است. در مسابقات استقامتی در سنین بالا ، ما قبلاً قهرمان المپیک بودیم ، اما سرعت زمان خاصی دارد و احتمال آسیب دیدگی افزایش می یابد. آیا فکر می کنید اوسین بولت نتوانست در این المپیک شرکت کند و در برخی مواد مدال بگیرد؟ اما آنها یک راه جایگزین ارائه می دهند. حتی اگر بگوییم بیا و برو تا مهمانی تسلیم نشود ، ما باید جای خود را به جانشین بدهیم.

صالح نیا در مورد عملکرد کلی کاروان ایران در توکیو نیز گفت: با توجه به شرایط آن زمان ، بسیاری از کشورهایی مانند کشور ما ممکن است تا حدی به نتایج دور قبل نرسند. کرونا و شرایط تمرین ، و همچنین عدم رقابت آمادگی برای برخی از تیم ها نیز تأثیرگذار بود. البته برخی از رشته ها فقط برای شرکت در المپیک است ، اما برخی از رشته ها نیز عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دهند و خارج از ساعات اوج خود هستند. به طور کلی ، به همان اندازه که کاشت می کنید ، درو می کنید. امیدوارم از این پس به نظم مدال آوران و مربیان باکیفیت داخل خانه توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا