ورزشی

پیگیری جدی استقلالی‌ها در پرونده مهام گابنی

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی، باشگاه استقلال به عنوان شاکی اصلی این پرونده به شکایت خود پایبند بود. آنها اسناد معتبری را به کمیته انضباطی و مکاتباتی با فدراسیون فوتبال گابن و کنفدراسیون فوتبال آفریقا ارسال کردند. مجموعه این اقدامات باعث شد کمیته انضباطی از جعل اسناد بینما و حضور وی در لیگ ایران غیرمجاز و خلاف قوانین اطمینان حاصل کند. در نهایت رای کمیته انضباطی بازی گل گهر با استقلال، پیکان و سپاهان را 3 بر صفر به سود حریفان اعلام کرد و 7 امتیاز از گل گهر کسر شد تا سپاهان به صدر جدول و تیم قلعه نویی صعود کند. e-Novi می تواند آزاد شود. از بالا بیا پایین

ماجرا اما به همین جا ختم نشد و کمیته انضباطی برای روشن شدن موضوع و کشف حقیقت، ایمیلی فدرال گابن را که به عنوان مدرک از سوی باشگاه گل گهر ارائه شده بود، برای بررسی تخصصی و فنی به پلیس فتا ارسال کرد. . به گفته کارشناسان پلیس فتا، ثبت نام بازیکنان مورد شکایت به دلیل استفاده از مدارک جعلی بوده است. به همین دلیل در این تصمیم عنوان شده بود که بازیکن مورد نظر شرایط لازم (چهار بازی برای تیم ملی بزرگسالان) را ندارد. فدراسیون گابن نیز تاییدیه ثبت نام بازیکنان برای انجام چهار مسابقه در سطح ملی بزرگسالان را جعل کرد و باشگاه های گل گهر باید قبل از صدور کارت بازی دقت بیشتری داشته باشند.

حالا این اتفاق برای گل گهر دردسرساز شده و استقلالی ها علاوه بر قطع چشم از جعل سند هم گلایه کردند.

از سوی دیگر، خبرها نشان می داد که از میان تمامی ایمیل های ارسالی، تنها دو ایمیل به تهران رسیده و آن هم از گابن بوده و مورد تایید فیفا از سوی قائم مقام دبیرکل قرار گرفته است. ایمیلی مبنی بر اینکه بازیکن گابنی برای تیم ملی بازی نکرده است اما ایمیلی مبنی بر تایید سوابق بازیکن گل گابنی از سوی هیچ گابنی ارسال نشده است و بررسی فنی پلیس فتا نشان می دهد که برخی از این ایمیل ها از تهران ارسال شده است. و از یک گوشی شیائومی! همه این موارد لیگ ایران را در حاشیه قرار داد و تیم قلعه نویی را در بحرانی عمیق قرار داد. آنها بحران خودشان را درست کردند و مثل یک سنگ پا، پایشان را خالی کردند تا از تخت لیگ به فرش بیفتند و از کورس قهرمانی دور بمانند.

برای خواندن گزارش مفصل اینجا را کلیک کنید.

258 251

دکمه بازگشت به بالا